APK niet gehaald, hulp nodig
- V300 register
- Verbannen
-
Remtrommel van achterwiel losmaken is daar nog een poelietrekker voor nodig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Spurt;153115 schreef : Remtrommel van achterwiel losmaken is daar nog een poelietrekker voor nodig?
goed vastpakken en beetje wiebelend trekken en hij gaat er af.
probleem is nu voor mij dat ie dan wel van de handrem af moet en ik heb geen vlakke omgeving.
advertentie voor rem-onderdelen is geplaatst trouwens

- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;153116 schreef : goed vastpakken en beetje wiebelend trekken en hij gaat er af.
probleem is nu voor mij dat ie dan wel van de handrem af moet en ik heb geen vlakke omgeving.
Paar stenen/houtblokken/wielkeggen/pallets/beeldschermen/wasmachines voor de andere wielen? :+
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Dutchie;153117 schreef : Paar stenen/houtblokken/wielkeggen/pallets/beeldschermen/wasmachines voor de andere wielen? :+
al doende leert men

zo zijn assteunen zojuist besteld (beter dan houten blokken..) maar ik heb echt geen vertrouwen in iets anders dan iets heel zwaars om 'm tegen te houden.
eigenlijk zoek ik 2 wiggen tegen elkaar aan. hoe heet zo iets?
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Dutchie;153120 schreef : Een paar flinke bakstenen of stoeptegels zijn ?cht voldoende hoor!
mmm.. t geweld waarmee hij vanmiddag tegen de grond klapte.. oh well, zodra de steunen er zijn probeer ik 't gewoon.
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;153071 schreef : allereerst excuses als ik in 't verkeerde subforum zit.
Kom net terug van de APK: afgekeurd
't oordeel
- uitlaat niet gasdicht even kijken waar het probleem hem zit, anders bij iemand van de leden kijken of ze een uitlaatje voor je hebben. voor 50 euro heb je al wel wat
- CO gehalte te hoog (geen getal gegeven, stom dat ik er niet naar heb gevraagd) kwestie van aan de CO-schroef draaien en kijken of het opgelost kan worden. Laat dit desnoods aan je garage over. Dit kan nooit veel kosten (tenminste: wanneer er niets anders aan de hand is)
- RA voetrem lekkage (remcilinder) andere remcilinder zetten of 't ding reviseren. Kosten: 30 euro voor een tweede handse denk ik?
- RA handrem onvoldoende dit komt waarschijnlijk doordat de remtrommel vet is, remblokken en remtrommel GOED schoonmaken en daarmee is het waarschijnlijk wel opgelost.
- RA remslang lekt nieuw remslangetje zetten: kosten 8 euro ofzo
- LV remslang goed monteren Waarschijnlijk is dat beugeltje doorgeroest en afgebroken. Ik heb bij m'n oude 360 het ding gewoon vastgezet met een goede stevige ty-wrap en dat was goedkeur.
en de puntjes voor aandacht
- RA profiel band andere band erop 30-50 euro
- RV schokbreker lekt ik raad aan om meteen beide schokbrekers te vervangen. Pas op; dat kan een gevaarlijk klusje zijn! Kosten nieuwe schokbrekers: 100 euro denk ik.
- uitlijnen gewoon laten doen of je moet er zelf handig mee zijn. Kosten zijn bij de kwikfit 50-65 euro.
't is nogal wat, en de moed is me een beetje afgenomen gezien dat ik bijvoorbeeld geen beschikking heb over een brug, en dat 't keuringsbedrijf me maar een week heeft gegeven op dit op te lossen. ik denk dat een paar dingen wel zelf te doen te zijn, maar bijv. bij de uitlaat en de remcilinder zou ik wel graag iemand bij hebben die wat meer kennis en tools heeft..
mijn vraag is nu hoofdzakelijk: zou iemand mij willen helpen mijn autotje weer in orde te krijgen, met een indicatie van de te verwachten kosten?
Zie bovenstaande reacties

Let wel op: dit is zomaar een gedachtegang. Ikzelf zou 't nog goedkoper kunnen doen, maar dat raad ik niemand aan

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;153126 schreef : Zie bovenstaande reacties
Let wel op: dit is zomaar een gedachtegang. Ikzelf zou 't nog goedkoper kunnen doen, maar dat raad ik niemand aan
thnx, mooie indicatie

- V300 register
- Verbannen
-
Trommel met doek schoonmake en daarna met spuitbus remmenreiniger (of een andere ontvetter) goed schoonpoetsen. Eitje. Kosten paar euro. Gebruik zelf altijd en overal remmenreiniger voor, 't is verslavend spul, en dat is het. :groovy:
Verder niet wanhopen, heb ergere lijstjes gezien.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zelfs met assteunen MOET je iets voor de wielen leggen als je hem opkrikt. Hij kan net zo hard van die assteunen afklappen als van de krik... Gewoon een halve baksteen voor ??n wiel dat op de grond blijft en een halve baksteen er achter is voldoende. Probeer hem daar zelf maar eens met de hand overheen te duwen. Dan weet je wat het scheelt...powerflux;153121 schreef : mmm.. t geweld waarmee hij vanmiddag tegen de grond klapte.. oh well, zodra de steunen er zijn probeer ik 't gewoon.