alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Brandstofmeter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-01-2009 20:25 #750362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Brandstofmeter
Inderdaad,ik denk dat ik die strategie maar ga volgen,eerst even de vlotter uitbouwen,goed bekijken of er iets te zien is,en door meten,werkt dit naar behoren dan zal ik een ander metertje op de kop zien te tikken en deze vervangen en hopen dat het dan is opgelost.Bedankt voor het meedenken mensen.Groet Ronald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2009 01:38 #750406 door V300 register
Hoi Ronald!

Mocht de meter kapot blijken te zijn dan is deze zoals al gezegd inderdaad erg makkelijk te vervangen. Bij de 440 was dit een aansturingsprintje voor de temperatuurmeter en de benzinemeter samen. Bij de 300 serie is de indeling van het dashboard wat anders. Ik begrijp dat de vlotter erg makkelijk uit te bouwen is dus dan kun je inderdaad het beste deze even appart testen.

Nog een laatste tip; maak als je er bij kunt ook even preventief het sleepcontact van de vlotter goed blank met een fijn Brillo sponsje. Dan kun je er de komende 100.000 weer tegenaan!

Fijn forum dit trouwens. Erg veel informatie te vinden en snelle en behulpzame reacties!

Keep up the good work guys!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 20:56 #751975 door V300 register
Beste meedenkers,misschien leuk om te vertellen wat nu het euvel was.Vanmorgen de vlotter eruit gehaald,contacten wat vuil maar niet schokkend,toch even schoongemaakt met een Brillo sponsje(nog bedankt voor de tip Frank).Wat bleek;het plactic drijvertje van de vlotter zat voor 3/4 vol met benzine,tja dan drijft ie niet net best,benz. eruit geknepen op het vermoedelijke lek een drupje lijm,werkt weer perfekt.Alleen nu maar hopen dat de gebruikte lijm benzine-bestendig is.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 21:08 #752192 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Brandstofmeter
Anders kan je een advertentie zetten via de clubsite. Er is vast wel iemand in de buurt die zo'n drijvertje heeft. Als je meer nodig hebt zou ik dat gelijk vragen. Sommige mensen hebben een magazijn vol Volvo 300 onderdelen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC