alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Econometer

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 12:37 #738858 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
M'n 360 ging bij 60km/h meestal naar de 5 (constante snelheid).
Geen enkel probleem mee gehad.
Het fabeltje dat de lagerschalen veel te lijden hebben bij een te laag toerental en te hoge trekkracht is allang van de wereld. Dat was bij oude auto's of dat is bij auto met een lage oliedruk (die dus ver versleten zijn). Bovendien moet je het dan wel heel gek doen, willen je lagerschalen echt beschadigen.

Wat wel klopt is dat je de auto beter wat meer toeren kan laten maken met minder gas. Vaak rijden ze dan ook een stuk rendabeler.
Sterker nog: wanneer ik met m'n 360 lekker door reed was hij even zuinig als wanneer ik net een ouwe opoe reed. Gewoon lekker doorrijden dus.

Bij m'n huidige 460 Turbo merk je pas goed wanneer je zuinig rijdt; er zit een verbruik-meter op. Met 50 in z'n 5 rijdt je zuiniger dan 50 in z'n 4. Ook bij het optrekken.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 14:14 #738868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
meer toeren laten maken met minder gas, hoe doe je dat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 14:20 #738869 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
door te schakelen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-11-2008 14:20 #738870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer

Nicholas;77229 schreef : meer toeren laten maken met minder gas, hoe doe je dat?


Niet bij constante snelheid natuurlijk he ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2008 15:12 #738879 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Econometer
Overschakelen naar z'n 5? Wat is dat? Van 40 tot 150 in z'n 4, d?t kan wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Molenaar
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 21:41 #873997 door Jan Molenaar
Beantwoord door Jan Molenaar in topic Econometer
hoe sluit ik de econometer aan?? jan molenaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2011 21:43 #873998 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Op de achterkant zit een uitsteeksel. Daar zet je een vacuumslangetje op en die leid je naar een vacuum-aansluiting op je spruitstuk (bijvoorbeeld aftappen met een T-stukje bij de rembekrachtiger, de Renix onsteking of vanaf een nieuwe nippel op je spruitstuk).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 11:21 #874020 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Als je een vario hebt is het makkelijker, dan kun je een T-stukje in de dikke slang zetten die boven de EMVK loopt, en vanaf daar een slangetje naar de econometer.

Moet ook ergens een foto staan op 't forum, maar kan 'm zo snel niet vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 12:11 #874023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Econometer
Hier zie je onder de gaskabel, van de vacuumslang renix-carb een t stukje naar binnen :) t-stukje kun je halen bij elke beun-materialen zaak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD