alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Van-alles-en-nog-wat-wissel

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 15:06 #713438 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Van-alles-en-nog-wat-wissel

Pistonpen paultje;58361 schreef : Kortom: je kunt maar 1 auto kwijt. Daarom moet je huidige carosserie ASAP verdwijnen, en daarom moet het zo snel mogelijk allemaal overgebouwd worden, alleen dit kun je niet alleen.

Mja, 't scheelt dat jou motortje ongveer het makkelijkste motortje is om over te bouwen.

Precies!

Dan probeer ik om in de zomervakantie een week vrij te houden hiervoor. Eigenlijk het liefst nog v??r de zomervakantie, dus de week van 6 t/m 13 juli (week 28). Daarna ga ik meteen al op vakantie, en ik kan niet van Frits verlangen de auto n?g een maand daar te laten staan.

Die week heb ik eigenlijk nog school, maar da's een kwestie van maandag cijfers ophalen en donderdag of vrijdag rapport ophalen/boeken inleveren.

Zijn er hier mensen die dan tijd hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 15:17 #713441 door 16673-dummy
Enne... er is dus wel ?cht een brug nodig? Zijn assteunen/krik geen optie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2008 15:42 #713444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Van-alles-en-nog-wat-wissel
't kan absoluut zonder brug. De bak overleggen zonder brug is alleen ff een gehannes met krikjes oid.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 16:56 #713463 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Van-alles-en-nog-wat-wissel
assteunen en krik gaat inderdaad ook, maar met een brug heb je wel beter overzicht en kan je overal beter bij.

als je je afvraagt welke auto je als donor moet gebruiken, hou frits zn carosserie en zet daar jouw aandrijflijn in. de punten van jouw auto die je aangeeft zijn enkel de zichtbare plekken, wie weet wat je nog meer tegen gaan komen..

alles overbouwen lukt je wel joost, je moet dit alleen niet in een weekendje proberen te proppen, zeker als je nog nooit zoiets gedaan hebt. gewoon de tijd voor nemen en doen. wat ik hierboven omschreef is ongeveer alles wat je eventueel tegenkomt en als ik het mag zeggen vind ik de hele bewerking wel meevallen, als je maar ervoor zorgt dat je voordat je de motor uit jouw auto haalt genoeg foto's maakt dan komt verder alles goed.

en 't is dat je nogal een end weg woont, anders had ik je zowieso wel willen helpen. (of je moet m'n benzine willen vergoeden, dan is dit altijd bespreekbaar)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 21:52 #713477 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Van-alles-en-nog-wat-wissel
Als je al wat ervaring hebt is het best te doen in een weekend waarbij je maar een uur of 4 slaap zal krijgen :humor:, maar zonder flauwekul, doe het niet als haast project, en neem, zoals hierboven wordt geadviseerd, de tijd en foto's, zodat je geen onverwachte dingen tegenkom.
suc6 met de ombouw.

PS
Zelf heb ik, in 8 uur tijd, de complete variomatic van twee auto's gedemonteerd en ??n weer gemonteerd, gebruik makend van een smeerput en een garage krik, een motor uit de een en in een andere auto zetten, gebruikmakend van een verplaatsbaar takel aan een hijsbalk, heeft mij iets van een uur of 6 gekost, en beide werken op m'n dooie gemak, geheel in m'n uppie, maar ik heb dit wel eens vaker gedaan.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 21:54 #713478 door 16673-dummy
Uiteraard wil ik je de benzine wel vergoeden. Als je via de A12 rijdt is het vanaf Benschop pakweg... 120 kilometer? 114 Volgens Google. Maar dat moet zeker nog bijgesteld worden.

Ehm, de stallingshouder heeft een brug die ik vast wel een keertje mag gebruiken. Is die brug alleen voor de versnellingsbak nodig?
Ik kan namelijk vragen of ik de brug een dag mag gebruiken, maar een week wordt teveel denk ik.

Denk je dat het gaat lukken met z'n twee?n?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 21:56 #713479 door 16673-dummy
Even voor alle duidelijkheid: ik heb g??n hydraulische-/garagekrik, g??n motortakel, g??n assteunen en geen brug thuis.

Assteunen zijn niet duur, kan ik wel aanschaffen. Brug valt te regelen, maar een motortakel en een garagekrik zijn me iets te duur voor eenmalig gebruik.

Verder is hier al het denkbare gereedschap. Van slijptol tot flexibele schuurschijf en van doppenset tot lasapparaat.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 22:09 #713482 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Van-alles-en-nog-wat-wissel
ik heb zelf een 2 tons garagekrik en 2 assteunen, motortakel moeten we dan huren of iemand anders moet deze beschikbaar stellen, misschien heeft boels ze wel. volgens hun zeggen verhuren ze alles. officieel heb ik vanaf 25 juli zomervakantie van terberg, die eerste week van mijn vakantie (za 26 juli tot en met vr 1 augustus) kan ik dan hiervoor reserveren, met z'n 2en moet het in een paar dagen te doen zijn.

brug is inderdaad hulpzaam voor het omzetten van de aandrijflijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2008 22:09 #713483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Van-alles-en-nog-wat-wissel
Een garagekrik is toch geen ??nmalige investering voor een sleutelproject?

een garagekrik heb je voor heeeel veel dingen nodig, dus die kun je maar beter zorgen dat je die een goede ter beschikking hebt.

zonder goede spullen ben je nergens!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2008 22:13 #713486 door 16673-dummy
Waar zou ik die krik nog meer voor nodig moeten hebben dan? Wiel verwisselen lukt met de gewone krik ook wel.

@ Anjo: dan zit ik nog in Frankrijk, kan het de week daarna ook nog?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC