alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

LPG in een 343

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2007 13:05 #688511 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG in een 343
Als ik het goed begrijp zijn de kleppen van een 3 en 4 dus gehard en die van de 14.0 14.1 en 14.2 dus niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2007 09:59 #688558 door V300 register

Markvictor;40065 schreef : Als ik het goed begrijp zijn de kleppen van een 3 en 4 dus gehard en die van de 14.0 14.1 en 14.2 dus niet?

Volgens de echte kenners hier zijn de 3E en 4E motoren zonder meer geschikt voor gas ombouw de 14.0, 14.1E en 14.2E moeten een andere cilinderkop met kleppen hebben of een flaslube systeem installeren ivm kleppenhardheid of zoiets.
Ik heb geen prijsopgave gedaan voor die flaslube maar kost rond de 60 euries heb ik eens ergens gezien en schijnt ook makkelijk te installeren zijn.
Ik heb mijn lpg info van www.straverlpg.nl
Die zaak is voor mij vlakbij en dat is handig bij eventuele problemen.
Ik ben er nog niet geweest en kan nog niets vertellen over klantvriendelijkheid maar reageren wel vlot op een Email.
Als marktplaats afstruint en zoekt op lpg dan komen er verschillende bedrijven uit rollen maar de meeste voor mij verder weg (omgeving Gouda)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2007 13:43 #693915 door V300 register

Thon Daf 46;40112 schreef : Volgens de echte kenners hier zijn de 3E en 4E motoren zonder meer geschikt voor gas ombouw de 14.0, 14.1E en 14.2E moeten een andere cilinderkop met kleppen hebben of een flaslube systeem installeren ivm kleppenhardheid of zoiets.
Ik heb geen prijsopgave gedaan voor die flaslube maar kost rond de 60 euries heb ik eens ergens gezien en schijnt ook makkelijk te installeren zijn.
Ik heb mijn lpg info van www.straverlpg.nl
Die zaak is voor mij vlakbij en dat is handig bij eventuele problemen.
Ik ben er nog niet geweest en kan nog niets vertellen over klantvriendelijkheid maar reageren wel vlot op een Email.
Als marktplaats afstruint en zoekt op lpg dan komen er verschillende bedrijven uit rollen maar de meeste voor mij verder weg (omgeving Gouda)

Mijn gasplan gaat nog even de koelkast in. Ik heb de komende maanden nog zoveel grote en kleine dingen te doen en voor de zomer nog een grote klus dat ik even rustig aan ga doen met nieuwe plannen bedenken en uitvoeren:f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-01-2008 22:37 #694376 door V300 register
Flashlube gaat via een inlaatkanaal de carburateur in. IK heb het gehad, lijkt me een prachtig systeem..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC