alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

LPG in een 343

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2007 08:42 #688184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic LPG in een 343

Erik;39684 schreef : Niet te rijk rekenen. Reken benzine kosten voor het halen van de onderdelen, gaskosten voor naar de RDW, stroomkosten etc. Reeel heb je dan zeker 250 euro gewonnen.

Ja zelfs daar heb ik aan gedacht (hollander)

De rdw zit bij mij in het dorp 2x3 kilometer
de gasinstallatie leverancier zit 2x15 kilometer bij mij vandaan
De garage om in te bouwen staat achter mijn huis (daffie eruit volvo erin, klaar volvo eruit daffie erin)

Als je naar een inbouwstation rij maak je ook kilometers:uh-uhh:

Ik heb gerekend dat ik dankzij belastingvrij en zelfinbouw en de relatief weinig kilometers die ik nu met de volvo maak na anderhalf jaar gaat besparen en is de installatie afgeschreven.
Als ik natuurlijk wat vaker de volvo pak ipv de spacestar dan nog eerder.
Maar mijn royale inschatting dat ik met maximaal anderhalf jaar geld minder hoef uit tegeven aan woonwerkverkeer en toch lekker variomatisch rij:f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2007 13:43 #688197 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic LPG in een 343
Dat ziet er allemaal aantrekkelijk uit. Als je weinig rijd en je hebt hem er binnen anderhalf jaar uit, dan zou ie bij veel rijden er binnen een jaar uit zijn. Met een paar maanden extra rijden kan er een onderbouwtank in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2007 01:28 #688240 door V300 register

Erik;39684 schreef : Niet te rijk rekenen. Reken benzine kosten voor het halen van de onderdelen, gaskosten voor naar de RDW, stroomkosten etc. Reeel heb je dan zeker 250 euro gewonnen.

error, je mag namelijk niet met het voertuig naar de rdw rijden als je gas hebt ingebouwd. moet op een trailer gezet worden ;)
zolang de installatie niet goedgekeurd is mag je niet met het voertuig op de openbare weg rijden

Thon Daf 46;39681 schreef : Ik heb net de mail van rdw

De keuring kost 55 euro en telefonisch afspraak maken waarbij dan verteld wordt welke papierenhandel allemaal nodig zijn.

papierhandel. let heel goed op wat ze zeggen en wat je allemaal moet hebben.
ik loop nu stage bij een bedrijf dat containertrailers maakt.
en laatst had hij ook telefonisch alles doorgekregen en ingevuld, maar toen hij daar was was er toch weer iets in de papieren niet goed.
en dan sturen ze je vrolijk terug. kijken ze nog niet eens naar je te keuren voertuig.
dus als je ook maar 1 ding verkeerd hebt gedaan kan t goed zijn dat ze je zo weer zonder pardon wegsturen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-11-2007 18:11 #688248 door V300 register

KonradW;39783 schreef : error, je mag namelijk niet met het voertuig naar de rdw rijden als je gas hebt ingebouwd. moet op een trailer gezet worden ;)
zolang de installatie niet goedgekeurd is mag je niet met het voertuig op de openbare weg rijden

papierhandel. let heel goed op wat ze zeggen en wat je allemaal moet hebben.
ik loop nu stage bij een bedrijf dat containertrailers maakt.
en laatst had hij ook telefonisch alles doorgekregen en ingevuld, maar toen hij daar was was er toch weer iets in de papieren niet goed.
en dan sturen ze je vrolijk terug. kijken ze nog niet eens naar je te keuren voertuig.
dus als je ook maar 1 ding verkeerd hebt gedaan kan t goed zijn dat ze je zo weer zonder pardon wegsturen.

Konrad, dank je voor de waarschuwingen. Het zal ongetwijfeld wel ergens iets niet goed gaan, leer mij de ambtenaarrij kennen, ik ben er zelf een:groovy:

Als je rijd en je hebt ??n ding niet aangesloten onder de motorkap kunnen ze je nooit bekeuren of nog geen gastank erin en vlak voor de rdw deze erin plaatsen, je kan van alles verzinnen ik ben soms creatief.

De zaak waar ik mijn gasspul koop is een bedrijf met ervaring en als je overal papieren bij krijgt en met de eisen van rdw erbij zie ik het wel zitten. Het is niet de makkelijkse manier het laten doen is veel makkelijker natuurlijk maar loop je gauw tegen de 900 euries en nu 620 eurosjes en laat er nou nog wat bijkomen onvoorzien (afstellen bijvoorbeeld) so what:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2007 17:42 #688290 door V300 register
Maakt het typenummer nog iets uit dus een b 14.3e kan net zo goed op gas. Denk het wel de moter is in principe hetzelfde behalve de carburateur is anders toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2007 08:51 #688325 door V300 register

Niet geregistreerd;39836 schreef : Maakt het typenummer nog iets uit dus een b 14.3e kan net zo goed op gas. Denk het wel de moter is in principe hetzelfde behalve de carburateur is anders toch?

Zoals al eerder in dit item gemeld zijn juist de 3e en 4e motoren zonder moeilijkheden geschikt voor gas i.v.m. de cilinderkop en kleppen.

Ik moet nog steeds even kijken welke ik heb een 2e of en dat hoop ik een 3e. Anders komt er in mijn geval nog een flashtube of een andere kop kosten bij

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 13:35 #688434 door V300 register

Thon Daf 46;39873 schreef : Zoals al eerder in dit item gemeld zijn juist de 3e en 4e motoren zonder moeilijkheden geschikt voor gas i.v.m. de cilinderkop en kleppen.

Ik moet nog steeds even kijken welke ik heb een 2e of en dat hoop ik een 3e. Anders komt er in mijn geval nog een flashtube of een andere kop kosten bij

Gisteravond eindelijk eens gekeken en ik heb mazzel

Ik heb een 3E motor en dus geschikt voor gas zonder verandering of flushtube

Nu nog even de antwoorden van de laatste technische vragen van de RDW. De gewone beantwoording kon niet en is doorgestuurd naar de technische afdeling.
Iedereen kent het gezegde wel dat dronken mensen en kleine kinderen meer vragen dan een gewoon mens kan antwoordenyeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 14:42 #688437 door V300 register
flushtube??? flashlube!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2007 16:46 #688445 door V300 register

antiekeradio;39990 schreef : flushtube??? flashlube!!

Maakt niet uit, heeftie toch niet nodig ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2007 08:10 #688506 door V300 register

antiekeradio;39990 schreef : flushtube??? flashlube!!

Je hebt gelijk hoor, al die moeilijke woorden:lol::+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC