Vliegwiel

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2010 20:59 #825790 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vliegwiel
@ erik, dat klopt er zijn dopjes voor maar dit type renix is het meeste aanwezig op modellen na 88 en die hebben een katalysator dus een C-stekker ingeplugd; het dopje zelf zul je dus niet zo snel in de renix met deze mapping aantreffen

ooh, dat is het en inlaat en uitlaatspruitstuk van een B14.2E of B14.3S motor; ik zou zeker weten eerst op zoek gaan naar een setje van een B14.4E; het inlaatspruitstuk is waar het om gaat maar die kun je niet op dit uitlaatspruitstuk schroeven vandaar de complete combo:)

[ATTACH]2248[/ATTACH]
kenmerken:
vacuumaansluiting voor rembekrachtiger rechts van carburateurvoet
3x m7 tapeindjes bedoeld voor gaskabelmechanismebevestiging

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2010 00:30 #825821 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vliegwiel
ik heb mijn coup? (daf 55 met B14.4 blok, carburateur, en B14.1 spruistukken/B130 voorpijp) ook een tijd op contactpunten gehad.

zelfs op een contactpunt verdeler van de B14.0 (wat toch zeer dicht in de buurt zou moeten zitten) loopt het lang niet zo mooi als met de bij blok en carb passende renix unit.

de contactpunt verdeler heb ik helemaal nagekeken, inclusief centrifugaalvervroeging (zat slijtage op).

Belangrijkste verschil in cijfers is het verbruik. Van 1 op 10,5 naar 1 op 11,7 met vrijwel gelijke omstandigheden/rijstijl.

Zuinigste wat ik ooit met deze motor gereden heb is 1 op 14, dat was bij de SLS rit in 2004. Toen had ik er net de spruikstukken voor een weber op zitten maar de betreffende carburateur nog niet nagekeken.

bleek dat de 2e trap mengbuis dicht zat en de accelratiepomp niks deed.
rustig gas geven en niet meer dan 2/3e.... en zuinig dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2010 13:34 #825847 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vliegwiel

AvdAkker;139891 schreef : @ erik, dat klopt er zijn dopjes voor maar dit type renix is het meeste aanwezig op modellen na 88 en die hebben een katalysator dus een C-stekker ingeplugd; het dopje zelf zul je dus niet zo snel in de renix met deze mapping aantreffen

ooh, dat is het en inlaat en uitlaatspruitstuk van een B14.2E of B14.3S motor; ik zou zeker weten eerst op zoek gaan naar een setje van een B14.4E; het inlaatspruitstuk is waar het om gaat maar die kun je niet op dit uitlaatspruitstuk schroeven vandaar de complete combo:)

[ATTACH]2248[/ATTACH]
kenmerken:
vacuumaansluiting voor rembekrachtiger rechts van carburateurvoet
3x m7 tapeindjes bedoeld voor gaskabelmechanismebevestiging


Hoi Arjo,

Ik volg graag je advies om een B14.4E in- en uitlaatspruitstuk te zoeken, maar wil wel graag weten waarom precies :)
Probeer daar nl. altijd wat van te leren. Is dit enkel voor de vacuumaansluiting en de bevestiging van de gaskabel of is er intern ook nog wat verbeterd ? Moet ik dan denken aan minder lasranden, betere flow van de inlaat- en uitlaatkanalen ?

Dan natuurlijk de vraag waar ik zo'n spruitstuk kan vinden. Ik heb in de jaren 2005-2006 veel gelezen op dit forum en kwam toen geregeld de naam van Jack van den Bergh tegen. Is deze nog actief of is er een andere goede 'leverancier' aan te duiden ? Zat er niet een vrij groot Vovlo-gespecialiseerd demontagebedrijf in Druten ?

Je ziet weer best veel vragen, hoop dat je ze wilt/kunt beantwoorden :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 16:52 #825879 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Vliegwiel
o.a. die vacuumaansluiting is een voordeel idd; zit dichter bij de carburateur dus iets minder mengselverstoring. intern is het inlaatspruitstuk iets beter gevormd als het spruitstuk van de B14.2E en er is een misplaatst gietrandje uit de uitlaatspruitstukken weggehaald

t zijn maar kleine dingetjes waar je je voordeel mee doet maar uiteindelijk wel de moeite waard om er naar op zoek te gaan:)

de gasklepbediening hoef je niet perse als voordeel te beschouwen, dat is meer een herkenningsmogelijkheid;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-04-2010 20:17 #825911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vliegwiel
Merci, dat is een duidelijk antwoord, nu nog allen het juiste onderdeel vinden :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2010 15:40 #826136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vliegwiel
die gietrandjes kun je met een ronde vijl ook prima weg krijgen :)

dacht trouwens dat het misplaatste randje in de binnenbochten van het inlaatspruitstuk zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD