Vliegwiel
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ooh, dat is het en inlaat en uitlaatspruitstuk van een B14.2E of B14.3S motor; ik zou zeker weten eerst op zoek gaan naar een setje van een B14.4E; het inlaatspruitstuk is waar het om gaat maar die kun je niet op dit uitlaatspruitstuk schroeven vandaar de complete combo:)
[ATTACH]2248[/ATTACH]
kenmerken:
vacuumaansluiting voor rembekrachtiger rechts van carburateurvoet
3x m7 tapeindjes bedoeld voor gaskabelmechanismebevestiging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zelfs op een contactpunt verdeler van de B14.0 (wat toch zeer dicht in de buurt zou moeten zitten) loopt het lang niet zo mooi als met de bij blok en carb passende renix unit.
de contactpunt verdeler heb ik helemaal nagekeken, inclusief centrifugaalvervroeging (zat slijtage op).
Belangrijkste verschil in cijfers is het verbruik. Van 1 op 10,5 naar 1 op 11,7 met vrijwel gelijke omstandigheden/rijstijl.
Zuinigste wat ik ooit met deze motor gereden heb is 1 op 14, dat was bij de SLS rit in 2004. Toen had ik er net de spruikstukken voor een weber op zitten maar de betreffende carburateur nog niet nagekeken.
bleek dat de 2e trap mengbuis dicht zat en de accelratiepomp niks deed.
rustig gas geven en niet meer dan 2/3e.... en zuinig dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;139891 schreef : @ erik, dat klopt er zijn dopjes voor maar dit type renix is het meeste aanwezig op modellen na 88 en die hebben een katalysator dus een C-stekker ingeplugd; het dopje zelf zul je dus niet zo snel in de renix met deze mapping aantreffen
ooh, dat is het en inlaat en uitlaatspruitstuk van een B14.2E of B14.3S motor; ik zou zeker weten eerst op zoek gaan naar een setje van een B14.4E; het inlaatspruitstuk is waar het om gaat maar die kun je niet op dit uitlaatspruitstuk schroeven vandaar de complete combo:)
[ATTACH]2248[/ATTACH]
kenmerken:
vacuumaansluiting voor rembekrachtiger rechts van carburateurvoet
3x m7 tapeindjes bedoeld voor gaskabelmechanismebevestiging
Hoi Arjo,
Ik volg graag je advies om een B14.4E in- en uitlaatspruitstuk te zoeken, maar wil wel graag weten waarom precies

Probeer daar nl. altijd wat van te leren. Is dit enkel voor de vacuumaansluiting en de bevestiging van de gaskabel of is er intern ook nog wat verbeterd ? Moet ik dan denken aan minder lasranden, betere flow van de inlaat- en uitlaatkanalen ?
Dan natuurlijk de vraag waar ik zo'n spruitstuk kan vinden. Ik heb in de jaren 2005-2006 veel gelezen op dit forum en kwam toen geregeld de naam van Jack van den Bergh tegen. Is deze nog actief of is er een andere goede 'leverancier' aan te duiden ? Zat er niet een vrij groot Vovlo-gespecialiseerd demontagebedrijf in Druten ?
Je ziet weer best veel vragen, hoop dat je ze wilt/kunt beantwoorden :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
t zijn maar kleine dingetjes waar je je voordeel mee doet maar uiteindelijk wel de moeite waard om er naar op zoek te gaan:)
de gasklepbediening hoef je niet perse als voordeel te beschouwen, dat is meer een herkenningsmogelijkheid;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

dacht trouwens dat het misplaatste randje in de binnenbochten van het inlaatspruitstuk zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.