help!! wat nu te doen?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 22:47 #824088 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic help!! wat nu te doen?
Is het ook toegestaan om die moer (van de secundaire variomatic) te borgen met een borgring of veerring (en nog beter misschien, in combinatie met Loctite)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2010 22:59 #824093 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic help!! wat nu te doen?
Ik ben voor loctide. Een heel drastische maatregel is een lasje leggen. Meestal past er geen dubbele moer op.

Het andere drastische is: een gaatje dwars door moer en as boren en daar een even dik staafje van metaal in vast lijmen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 11:39 #824128 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic help!! wat nu te doen?
er is idd niet genoeg ruimte voor een dubbele moer; origineel zit het ook met loctite geborgd maar dat blijft ook niet eeuwig kleven.

moer opnieuw borgen met Loctite 243 of evt een hechtlasje tussen as en moer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 20:29 #824195 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic help!! wat nu te doen?
en dan nog zal het een onbetrouwbare oplossing zijn.
*spreek uit ervaring*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2010 21:16 #824201 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic help!! wat nu te doen?

Erik;138144 schreef : Ik ben voor loctide. Een heel drastische maatregel is een lasje leggen. Meestal past er geen dubbele moer op.

Het andere drastische is: een gaatje dwars door moer en as boren en daar een even dik staafje van metaal in vast lijmen.



Kun je er dan niet beter een splitpen in doen?

Begrijp dat het een veel voorkomend probleem is, maar ik ben er (nog) niet mee bekend.:)

Wat is de as diameter en de draadlengte?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2010 23:35 #824214 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic help!! wat nu te doen?
ik denk dat je met een splitpen wel een risico op onbalans krijgt, die as draait nog best wel een aardig toerental

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 00:06 #824224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic help!! wat nu te doen?
Denk dat dat nog wel los loopt, een splitpen buig je tenslotte rond de (kroon)moer.

Ik vroeg de diameter en draadlengte omdat je anders een gat met draad in de kop van de as zou kunnen maken zodat je hier een bout in zou kunnen draaien welke, evt. met opvulringen, de moer rugdekking kan geven. De belasting op de moer komt zo ten dele op de as te staan. Borgmiddelen zoals genoemd houden het dan wel op hun plek.

Een hechtlas (geeft dan toch ook een vorm van onbalans in mijn opinie) zou ik niet zo snel toepassen. Wanneer de moer er weer een keer vanaf moet ..............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 00:11 #824228 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic help!! wat nu te doen?
ze hadden in de fabriek gewoon een keer extra moeten nadenken en daar gewoon linkse draad op moeten zetten.

het is altijd de linker kant die los loopt en dat komt gewoon omdat de wringende krachten van de riemschijf zo werken dat de schroefdraad wil loskomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 00:18 #824232 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic help!! wat nu te doen?
Hmmm, Ja idd. de rechterkant als je in de auto zit, toch.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD