help!! wat nu te doen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 18:38 #630037 door V300 register
help!! wat nu te doen? is gemaakt door V300 register
Ik ben sinds kort in het bezit van een volvo 340 dl 1.4.
Tijdens een ritje hoorde ik een harde klap. Nu heb ik mijn auto naar de garage gebracht, ik kreeg nu de mededeling dat de aandrijfstang afgebroken is.
En dat de kostenvoor reparatie in verhouding met de aanschafwaarde van de auto te hoog zullen zijn.
Is er iemand hier op het forum die weet of dit nog ergens voor een redelijke prijs te reparen valt. Want wil hem eigenlijk niet weg doen.

In de garage hebben ze de volgende foto's gemaakt om hier te plaatsen.

De rechter schaal is nu helemaal naar rechts op de as. maar als je deze naar links doet tegen de andere aan is de moer niet op de as te draaien. waarschijnlijk is die as afgebroken.

Wie kan me advies geven

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 18:46 #821078 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic help!! wat nu te doen?
die as is helemaal niet afgebroken; de moer die de poelie op de as houd is foetsie, als ze ook aan de linkerzijde van de cvt hadden gekeken hadden ze dat direct gezien.

ik zou als ik jou was een gezocht advertentie plaatsen; zorg er wel voor dat als je een nieuwe moer hebt je deze met Loctite 243 borgt bij bevestiging om dit te voorkomen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 18:48 #821079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic help!! wat nu te doen?

rules;137521 schreef : De rechter schaal is nu helemaal naar rechts op de as. maar als je deze naar links doet tegen de andere aan is de moer niet op de as te draaien. waarschijnlijk is die as afgebroken.

De moer is er wel maar wil er niet op :+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 18:50 #821080 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic help!! wat nu te doen?
oohja, ik zie het (goeiemorge t was laat gisteren:+)

de pest is dat je tegen 250kg veerdruk in moet drukken voordat de binnenste schijf genoeg verschuift om de moer op de as te draaien. ik heb wel eens met een lijmtang de beide binnenste poelies naar elkaar toe gedraaid zodat je de moer er weer op kan draaien; dat zouden ze evt kunnen proberen.

een pers er extern op zetten zou ik ivm het gietaluminium van de bak en de hiervoor niet berekende versnellingsbaksubframeophangrubbers niet zo snel doen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-03-2010 18:55 #821081 door V300 register
Kijk daar word ik weer iets vrolijker van!! morgen gelijk met de garage bellen. En dan zal ik het goede advies even door geven. Zijn deze moeren nog te krijgen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 23:46 #821131 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic help!! wat nu te doen?
Ha, nr 5 heb ik ook nog liggen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 23:47 #821132 door E. van Oostveen
Alleen weet ik niet hoeveel? Ik heb er tot nu toe maar 2 of 3 gezien.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 09:10 #821143 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic help!! wat nu te doen?

rules;137521 schreef : Nu heb ik mijn auto naar de garage gebracht... ...dat de kostenvoor reparatie in verhouding met de aanschafwaarde van de auto te hoog zullen zijn.

Dat zul je nog wel vaker horen als je je Volvo 340 naar een garage brengt. Zeker als deze garage ook tweedehands auto's verkoopt... ;)
Er zijn maar een paar honderd gekken in Nederland die de waarde van deze auto's hoger inschatten en die zijn bijna allemaal lid van de club... Ik heb mijn auto voor 600 euro gekocht maar zou hem voor nog geen 5000 weer verkopen... (voor nog meer ook niet trouwens ):D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 10:33 #821157 door E. van Oostveen
Je moet niet denken in aanschafwaarde, maar in onderhoudskosten en gebruikswaarde. Dat is met een auto van 10 jaar en ouder van belang. Bovendien schrijf je nauwelijks of niet af op de auto. Betekend dat de auto met APK weer altijd verkoopbaar is. Bij auto's jonger dan 10 jaar schrijf je al gauw honderden euro's per jaar af, zonder dat je daar meer auto voor terug krijgt. Dit geld besteed ik liever aan het in goede conditie houden van een oudere auto en een leuke V3C-club met leuke evenementen, gezellige en deskundige mensen, etc. etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-03-2010 19:27 #821241 door V300 register
Geen idee waar je je auto nu hebt gebracht, maar van een ander forum heb ik deze tip gepikt: www.garagevandorp.nl/

Hier werkt een monteur met kennis van variomatics en het is niet zo ver rijden, als je auto nog rijdbaar is tenminste...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC