slangen in het vacuumsysteem vario

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 11:18 #799675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen in het vacuumsysteem vario

AvdAkker;120311 schreef : door die katoenen wapening is het gewoon onbruikbaar als vacuumslang.


Ik heb ook heel weinig slang hoeven te vervangen maar inderdaad bij de motor krijg je slang waar iedergeval de uiteinde inscheuren.
Ik heb dit vervangen met benzineslang dat verstevigd is zodat die niet plat gezogen kan worden. Ik rij hier met zowel mijn 46 als mijn 343 mee. Ik ben daardoor nog geen problemen tegen gekomen. Het zijn altijd andere zaken wat storing geeft.
Ik zou wel eens willen weten wie ooit problemen heeft gehad met deze oplossing. Bij mij werkt het met mijn 46 al 6 jaar goed en met de 343 ongeveer 2 jaar.:wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 11:47 #799677 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen in het vacuumsysteem vario
nou, ik heb het vaak genoeg gezien dat de slangen van binnen uit elkaar vallen en de binnenmantel dus gewoon dicht gezogen wordt.... om ze noooit meer te gebruiken.

Veel meer dan aangeven dat je voor vacu?mleiding, vacu?mslangen moet gebruiken, en dat die g??n weefsel hebben, kunnen wij toch niet doen?

waar je die slangen vandaan haalt is een 2e, maar als je weet wat je moet hebben is het per definitie niet onmogelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2009 15:51 #799683 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic slangen in het vacuumsysteem vario

roestjager;120308 schreef : ik wil niemand van de troon stoten, maar als ik hier een nieuw stukje benzineslang (opdruk 'carburant' enz.) bekijk, is het zowel van buiten als van binnen glad rubber, en is op de doorsneeplaats te zien dat de weefsel-wapening (het katoen of canvas oid) zich in het buitenste deel van de mantel bevindt, op ongeveer 1/3 van de afstand tussen buiten- en binnenwand.
waarom dat dan niet als vac. slang bruikbaar is???


Weet je, probeer het dan uit en je zult zien.

Waarom ze die slangetjes niet af-fabriek gebruikt hebben...? Zou kosten schelen hoor :)

Benzineslangen zijn extra sterk zodat ze niet platgedrukt kunnen worden (= restrictie in benzinetoevoer). Vacu?mslangen moeten juist w?l platgedrukt kunnen worden zodat ze zichzelf vastzuigen, zoals al eerder verteld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2009 16:42 #799695 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slangen in het vacuumsysteem vario
slangen horen nooit platgedrukt te worden; al helemaal niet bij het vacuum!

de reden dat brandstofslang gewapend is is om explosie te voorkomen

de reden waarom vacuumslang volrubber en ongewapend is is om vacuumlekken bij de aansluitingen tegen te gaan; om tegelijkertijd implosie door het vacuum te voorkomen zijn de wanddiktes van de slang dikker uitgevoerd.

brandstofslang is meestal geschikt tot drukken van laten we zeggen 10 bar
koelwaterslang/std olieslang kan meestal ook 10 bar hebben

offtopic maar ook leuk; hydraulisch stuursysteem van een vrachtwagen werkt boven de 200 bar, om bij dergelijke drukken te voorkomen dat de slang explodeerd zijn de slangen meervoudig met een staal gewoven kous gewapend

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2009 16:44 #799696 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic slangen in het vacuumsysteem vario
Ik bedoel niet platdrukken in de zin van tussen je vingers knijpen, maar in de zin van "flexibel".
Anders gaat de CVT ook zo raar doen lijkt me :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2009 16:48 #799697 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic slangen in het vacuumsysteem vario
ooh zo; dan nog, de katoenen bewapening helpt niet tegen platdrukken/implosie; enkel tegen explosie:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 21:14 #799709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen in het vacuumsysteem vario

AvdAkker;120343 schreef : om bij dergelijke drukken te voorkomen dat de slang explodeerd zijn de slangen meervoudig met een staal gewoven kous gewapend

ken ik toch van veel minder spectaculaire toepassingen: 'braided' remslangen, met name geliefd bij auto-pimpers... (en voor toepassing bij renauto's)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 21:18 #799710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen in het vacuumsysteem vario

AvdAkker;120343 schreef : om tegelijkertijd implosie door het vacuum te voorkomen zijn de wanddiktes van de slang dikker uitgevoerd.

zo laag is dat vacuum bij de volf toch helemaal niet?
de buitendruk is 1 bar, luchtledig zou zijn 0 bar, dat is toch niet meer dan 1 bar verschil.
of zie ik het weer helemaal verkeerd??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2009 23:31 #799717 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen in het vacuumsysteem vario
Nee hoor gebruik rubber slangen zelfs bij een druk die nog 10000 maal lager is geen probleem voldoende wanddikte is wel handig anders wordt de slang plat gezogen maar dat zie je wel.
Wat wel een probleem is zoals al opgemerkt is verouderen en daardoor inlek.
Ook moet de slang voldoende strak om de aansluitnippel zitten een slangklem werkt soms aafrechts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-09-2009 11:33 #799785 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic slangen in het vacuumsysteem vario
afdichting van vacu?m gaat het beste op een gladde, rechte pijp inderdaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD