slangen in het vacuumsysteem vario
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;120311 schreef : door die katoenen wapening is het gewoon onbruikbaar als vacuumslang.
Ik heb ook heel weinig slang hoeven te vervangen maar inderdaad bij de motor krijg je slang waar iedergeval de uiteinde inscheuren.
Ik heb dit vervangen met benzineslang dat verstevigd is zodat die niet plat gezogen kan worden. Ik rij hier met zowel mijn 46 als mijn 343 mee. Ik ben daardoor nog geen problemen tegen gekomen. Het zijn altijd andere zaken wat storing geeft.
Ik zou wel eens willen weten wie ooit problemen heeft gehad met deze oplossing. Bij mij werkt het met mijn 46 al 6 jaar goed en met de 343 ongeveer 2 jaar.:wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Veel meer dan aangeven dat je voor vacu?mleiding, vacu?mslangen moet gebruiken, en dat die g??n weefsel hebben, kunnen wij toch niet doen?
waar je die slangen vandaan haalt is een 2e, maar als je weet wat je moet hebben is het per definitie niet onmogelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
roestjager;120308 schreef : ik wil niemand van de troon stoten, maar als ik hier een nieuw stukje benzineslang (opdruk 'carburant' enz.) bekijk, is het zowel van buiten als van binnen glad rubber, en is op de doorsneeplaats te zien dat de weefsel-wapening (het katoen of canvas oid) zich in het buitenste deel van de mantel bevindt, op ongeveer 1/3 van de afstand tussen buiten- en binnenwand.
waarom dat dan niet als vac. slang bruikbaar is???
Weet je, probeer het dan uit en je zult zien.
Waarom ze die slangetjes niet af-fabriek gebruikt hebben...? Zou kosten schelen hoor

Benzineslangen zijn extra sterk zodat ze niet platgedrukt kunnen worden (= restrictie in benzinetoevoer). Vacu?mslangen moeten juist w?l platgedrukt kunnen worden zodat ze zichzelf vastzuigen, zoals al eerder verteld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de reden dat brandstofslang gewapend is is om explosie te voorkomen
de reden waarom vacuumslang volrubber en ongewapend is is om vacuumlekken bij de aansluitingen tegen te gaan; om tegelijkertijd implosie door het vacuum te voorkomen zijn de wanddiktes van de slang dikker uitgevoerd.
brandstofslang is meestal geschikt tot drukken van laten we zeggen 10 bar
koelwaterslang/std olieslang kan meestal ook 10 bar hebben
offtopic maar ook leuk; hydraulisch stuursysteem van een vrachtwagen werkt boven de 200 bar, om bij dergelijke drukken te voorkomen dat de slang explodeerd zijn de slangen meervoudig met een staal gewoven kous gewapend
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Anders gaat de CVT ook zo raar doen lijkt me

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ken ik toch van veel minder spectaculaire toepassingen: 'braided' remslangen, met name geliefd bij auto-pimpers... (en voor toepassing bij renauto's)AvdAkker;120343 schreef : om bij dergelijke drukken te voorkomen dat de slang explodeerd zijn de slangen meervoudig met een staal gewoven kous gewapend
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
zo laag is dat vacuum bij de volf toch helemaal niet?AvdAkker;120343 schreef : om tegelijkertijd implosie door het vacuum te voorkomen zijn de wanddiktes van de slang dikker uitgevoerd.
de buitendruk is 1 bar, luchtledig zou zijn 0 bar, dat is toch niet meer dan 1 bar verschil.
of zie ik het weer helemaal verkeerd??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wat wel een probleem is zoals al opgemerkt is verouderen en daardoor inlek.
Ook moet de slang voldoende strak om de aansluitnippel zitten een slangklem werkt soms aafrechts
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.