slangen in het vacuumsysteem vario
- V300 register
- Verbannen
-
verouderen de slangen (ik weet niet of de 'lucht'leidingen deels metalen leidingen zijn, vond in haynes geen info) met de jaren en worden ze poreus/krijgen ze scheuren?
indien slang(stukken) vervangen dienen te worden, is het dan mogelijk stugwandige benzineslang te gebruiken? (ivm. de betere verkrijgbaarheid).
bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Die zou ik er dus ook niet voor gebruiken.
Bij aquariumzaken kun je slangetjes halen die geschikt zijn als vacu?mslang, maar ik heb nog nooit gehoord van poreuze vacu?msystemen in vario's (kan aan mij liggen natuurlijk).
- V300 register
- Verbannen
-
bedoel je die doorzichtige en zachte plastic slangen (bij dierenwinkels met vissen aan de rol te koop als 'luchtslang')?volvofiel;120273 schreef : Bij aquariumzaken kun je slangetjes halen die geschikt zijn als vacu?mslang,
zijn de originele slangen plastic of rubber? in beide gevallen zou het dan het eerste plastic/rubber zijn dat na 20 jaar nog als nieuw is... (ik heb andere ervaringen met beide materialen).maar ik heb nog nooit gehoord van poreuze vacu?msystemen in vario's (kan aan mij liggen natuurlijk).
bedankt voor je antwoord trouwens.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Verder heb ik geen idee hoe het vacu?msysteem zit, ik weet alleen dat de vario koeling krijgt via de roosters in de voorbumper, maar dat maakt natuurlijk geen deel uit van het vacu?msysteem.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en ik zeg wat dat betreft goed bezig!volvofiel;120276 schreef : ik wilde je alleen het gebruik van benzineslangen afraden.
bij normale vacuumslang (volrubber!) probeert het vacuum probeert de slang plat te drukken/zuigen bij de aansluitingen en dat wordt gebruikt als afdichting.
als je een stugge katoen gewapende slang (zoals benzineslang) monteerd krijg je vacuumlekken.
van het hele vario vacuumsysteem hoef je nooit de soepel rubberen koppelslangetjes te vervangen omdat ze niet poreus worden; behalve de slangen die aan de motor verbonden zijn (rembekrachtiger vacuum aan het inlaatspruitstuk, emvk/koppeling vacuum en carterontluchting aan de carburateurvoet. die laatste 2 worden op den duur wel poreus doordat ze direct aan warmte blootgesteld worden.
in die gevallen geld meestal deze 2 koppelstukjes vervangen en het is prima.
- V300 register
- Verbannen
-
en 'volrubber vacuumslang' zouden ze dan bij aquariumwinkels verkopen???AvdAkker;120290 schreef : bij normale vacuumslang (volrubber!)
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Carburateurvoet was de boosdoener! Slangen zijn gewoon op!
Heb het nu tijdelijk opgelapt met een stuk verbandtape en een tie-wrap... Zit vast, maar is wel bagger en dat wil ik zo snel mogelijk gaan vervangen!
- V300 register
- Verbannen
-
waarom dat dan niet als vac. slang bruikbaar is???
'goede automaterialenzaak', waarom spijkeren ze dat niet aan de gevel? hier kom ik altijd bij zaken die dingen niet hebben/kennnen/willen kennen...
:cry3:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
door die katoenen wapening is het gewoon onbruikbaar als vacuumslang.AvdAkker;120290 schreef : als je een stugge katoen gewapende slang (zoals benzineslang) monteerd krijg je vacuumlekken.