HELP.... de koppeling werkt niet meer.
- V300 register
- Verbannen
-
Voor de rest een prima karretje van maart 1989 en met nog geen 85.000 km op de teller. Wie weet raad? Wie kan mij helpen? De Volvo staat bij een garage in Hoofddorp. Grootste probleem: onderdelen. Verder nodig: iemand die kan testen.
Is reparatie nog wel zo verstandig?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
start je, probeer je de auto in versnelling te zetten en hoor je dan GGGGHHHHKK en hij komt niet in versnelling
of start je, zet je de auto in versnelling, geef je gas om weg te rijden maar gebeurd er niets?
wordt de luchtspleet van die koppeling wel eens afgesteld??
- V300 register
- Verbannen
-
Als ze er wel een kunnen vinden ben je al 300 euro voor dealer prijzen aan onderdelen kwijt plus 250 euro voor het er in zetten.
4 uur werk keer 60 euro plus 300 euro aan onderdelen. Is dast wel de moeite waard?
Ik zou het niet doen, via de dealer. Via dafhobby zijn er nog drukgroepen en platen beschikbaar koop ze daar en laat iemand anders ze er onder zetten maar niet de dealer die is gewoon duur!
Zo te zien aan de tekst is het symtoom 2, gas geven en niet vooruit komen tocg?
- V300 register
- Verbannen
-
Als ie verder goed is, gewoon vervangen. Voor dat geld heb je niet iets anders dat net zo goed is...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Markvictor;91120 schreef : Koppelingset is uitverkocht bij de dealert.... Word ook niet meer bijgemaakt.
Als ze er wel een kunnen vinden ben je al 300 euro voor dealer prijzen aan onderdelen kwijt plus 250 euro voor het er in zetten.
4 uur werk keer 60 euro plus 300 euro aan onderdelen. Is dast wel de moeite waard?
Ik zou het niet doen, via de dealer. Via dafhobby zijn er nog drukgroepen en platen beschikbaar koop ze daar en laat iemand anders ze er onder zetten maar niet de dealer die is gewoon duur!
Zo te zien aan de tekst is het symtoom 2, gas geven en niet vooruit komen tocg?
ghehe, dan heb ik hier misschien wel een leuk klusje te pakken want ik knal een goede (nagenoeg nieuw) 2e handse set er voor 200 euri + km vergoeding onder (totaal rond de 250 als ik dat qua afstand zo zie), en dan staat hij voor de komende 10.000km nog perfect afgesteld ook! heb er op dit moment nog 3 slingeren en ik hou er uiteindelijk maar 1 reserve voor mezelf:)
maar zoals altijd geld; eerst de correcte conclusie en dan pas verder zien.
bekijk voor de grap dit topic eens, de anwb concludeerde een kaduuk differentieel; NOT: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4461
dat is zondermeer helemaal waar!huysmans;91125 schreef : Als ie verder goed is, gewoon vervangen. Voor dat geld heb je niet iets anders dat net zo goed is...
- V300 register
- Verbannen
-
Het is wel een automaat hoor! Ik denk niet dat iedereen dat begrepen heeft. Ik heb weinig verstand van auto's, meer van computers! Voor 250 euro? Daar wil ik het wel voor doen!!
CV
- V300 register
- Verbannen
-

Maar beantwoord eerst Anjo's vragen even. Dan stel ik er gelijk nog ??n: wat heeft de garage voorzover je weet aan je auto uitgespookt?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;91108 schreef : wat zijn precies de symptonen,
start je, probeer je de auto in versnelling te zetten en hoor je dan GGGGHHHHKK en hij komt niet in versnelling
of start je, zet je de auto in versnelling, geef je gas om weg te rijden maar gebeurd er niets?
wordt de luchtspleet van die koppeling wel eens afgesteld??
Bij de eerste storing was punt twee het geval.
De storing van nu lijkt meer op de eerste genoemde mogelijkheid. Ik geef gas, meer gas en eindelijk beweging. Totdat ik kon blijven gassen en de kar niet of nauwelijks meer reed.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
(huur een brug ect)
Maar goed als ik lid ben geworden volgende maand en ik heb een keer een cursus gehad vervang de koppeling dan heb ik jouw niet eens nodig....
Jee zeg volgens mij kan ik dan bijna alles zelf als ik de koppeling kan vervangen....
Kijk zo,n automaat is gewoon een kwestie van 4 schroeven los, inbusboutjes los en je trekt hem er zo onderuit...
Als het met de koppeling niks meer is als startmotor eruit en koppelingshuis los.... kijk dat kan ik zelf ook wel, maar dan... Dan is het wel handig dat je gezien hebt hoe het moet ik vrees dat die anders verkeerd gemonteerd gaat worden!