Hogere toeren na 'fun' met mijn Volvo 340 1.4 vario
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-02-2009 12:19 #753961
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hogere toeren na 'fun' met mijn Volvo 340 1.4 vario
Als ik hem in mei op ga halen zal ik hem proberen maken. Ik hoop dat het lukt!
Ja, want in het autojaarboek van, ik geloof 1987, stond ook dat er 98 in moest. Een oud klasgenoot van me gooit altijd 98 in zijn bmw 323ti en hij schijnt er ook zuiniger door te rijden en daarmee ook die paar cent per liter extra ruim terug verdienen. Afijn, nu de benzine toch zo goedkoop is, wat maakt het uit! Door die studentendorst van een 340 ben je toch wel veel kwijt aan brandstof. Aan het eind van de zomer kunnen de oude handdoeken uit de kast en ligt hij vol met nieuwe Q8 droog doeken.
Ja, want in het autojaarboek van, ik geloof 1987, stond ook dat er 98 in moest. Een oud klasgenoot van me gooit altijd 98 in zijn bmw 323ti en hij schijnt er ook zuiniger door te rijden en daarmee ook die paar cent per liter extra ruim terug verdienen. Afijn, nu de benzine toch zo goedkoop is, wat maakt het uit! Door die studentendorst van een 340 ben je toch wel veel kwijt aan brandstof. Aan het eind van de zomer kunnen de oude handdoeken uit de kast en ligt hij vol met nieuwe Q8 droog doeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2009 01:46 #754379
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hogere toeren na 'fun' met mijn Volvo 340 1.4 vario
haha.. autoweek forum en technische tips
:crazy1: succes verzekerd :humor:
:crazy1: succes verzekerd :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 11:42 #754938
door V300 register
Haha, gelukkig heb ik deze site nog gevonden inderdaad! (A)
Dit is een (iets goedkopere) oplossing!
Dit is een (iets goedkopere) oplossing!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-02-2009 12:46 #754957
door V300 register
is het al opgelost? (inderdaad kickdown schakelaar neem ik aan?)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-02-2009 13:48 #758639
door V300 register
Ik heb er nog niet aan lopen prutsen, momenteel staat hij nog in de stalling. In mei ben ik van plan hem te laten keuren. Hier heb ik nog een paar foto's. Aan de passagierszijde is hij niet mooi, wat deuken en wat krassen. Ook vooraan zit een knik in het voorspatbord. Die is misschien nog wel eenvoudig uit te deuken? Tips? 

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2009 21:22 #778192
door V300 register
NIEUW: hogere toeren na 2e keer starten
Eindelijk mijn Volvo in gebruik genomen. Ik heb verder nog niets eraan veranderd. Het probleem dat ik nu heb is niet meer de hoge toeren na flink doortrekken, maar dat de vario niet wil opschakelen als ik hem voor de 2e keer heb gestart. Duidelijker: ik rij 's ochtends weg, dat gaat allemaal prima. Ik parkeer hem na een ritje van 3km bij de supermarkt, haal een paar krentenbollen en een pak melk en vervolg mijn route. Starten gaat dan zonder choke. Maar hij blijft in de hoge toeren als ik ga rijden. Ik kan wel gewoon 100 rijden zonder problemen, tenminste, als je veel herrie en hoge toeren niet als een probleem ziet. Dat is het dus wel, maar in ieder geval gaat hij wel gewoon boven de 100. Hij remt heel fors op de motor, alsof hij op de bergremschakelaar staat. Als ik daar op druk verandert er ook helemaal niets. Goed, op school aangekomen. Een aantal lessen gevolgd, weer naar huis. Niets aan de hand. Totdat ik bij de avondboodschappen weer de auto voor de tweede keer moet starten. Rust lijkt hem dus goed te doen. Een lange rit zorgt overigens niet voor problemen. Van Tilburg naar Zeeland doet hij uitstekend, onderweg geen mankementen. Wie weet waar mijn koe last van heeft?
Eindelijk mijn Volvo in gebruik genomen. Ik heb verder nog niets eraan veranderd. Het probleem dat ik nu heb is niet meer de hoge toeren na flink doortrekken, maar dat de vario niet wil opschakelen als ik hem voor de 2e keer heb gestart. Duidelijker: ik rij 's ochtends weg, dat gaat allemaal prima. Ik parkeer hem na een ritje van 3km bij de supermarkt, haal een paar krentenbollen en een pak melk en vervolg mijn route. Starten gaat dan zonder choke. Maar hij blijft in de hoge toeren als ik ga rijden. Ik kan wel gewoon 100 rijden zonder problemen, tenminste, als je veel herrie en hoge toeren niet als een probleem ziet. Dat is het dus wel, maar in ieder geval gaat hij wel gewoon boven de 100. Hij remt heel fors op de motor, alsof hij op de bergremschakelaar staat. Als ik daar op druk verandert er ook helemaal niets. Goed, op school aangekomen. Een aantal lessen gevolgd, weer naar huis. Niets aan de hand. Totdat ik bij de avondboodschappen weer de auto voor de tweede keer moet starten. Rust lijkt hem dus goed te doen. Een lange rit zorgt overigens niet voor problemen. Van Tilburg naar Zeeland doet hij uitstekend, onderweg geen mankementen. Wie weet waar mijn koe last van heeft?

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2009 21:46 #778194
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hogere toeren na 'fun' met mijn Volvo 340 1.4 vario
www.v3c.nl/berichten.php?content=Varioma...agnose&menu=techniek
volg dat stappenplan maar even, als je nog vragen hebt kun je die uiteraard hier nog stellen:)
volg dat stappenplan maar even, als je nog vragen hebt kun je die uiteraard hier nog stellen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2009 13:40 #778339
door V300 register
Bedankt, ik ga het eens aflopen als ik echt vrije tijd heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2009 11:02 #784458
door V300 register
Het probleem is verholpen, het stekkertje van de bergrem losgetrokken en hij doet het weer perfect. Voor het stoplicht valt hij nu echter heel vaak stil. Ik denk iets met het stationair toerental, dat is vrij laag. Aanbollen, Neutraal schakelen en een beetje gas geven en dan remmen werkt, maar is uiteraard niet handig. Waar kan je het toerental aanpassen? Er zou een schroefje voor moeten zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-06-2009 11:10 #784459
door V300 register
Of je hebt een lek in je inlaatspruitstuk!
Bus remmenreiniger/deodorant, auto starten en dan onder de carb spuiten! Wijzigt het toerental, dan zit je met een lek!
Bus remmenreiniger/deodorant, auto starten en dan onder de carb spuiten! Wijzigt het toerental, dan zit je met een lek!
Moderators: Mark Smeets