weer een vacuum probleem ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 01:16 #627374 door V300 register
weer een vacuum probleem ? is gemaakt door V300 register
tijdje geleden een dure reparatie laten doen aan 1 van mijn membramen en
de koppeling laten maken , de onderkant werd toen goed gekeurd....nog niet eerder gedaan maar ik heb vanavond bij een kennis toch een andere ervaring op mogen doen in zijn volvo 340 en ik merkte al snel een wereld van verschil, rond de 40 klm loopt die erg mooi en gaat in z'n toeren een stukje lager lopen...die van mij dus niet, het blijkt dus dat deze maar constant hoge toeren maakt en nu blijkt dat de bergrem ook geen moer verschil maakt:mad: dus weer in de slangen geblazen en nu blijkt dus weer lucht weg te lopen als je er dus in blaast....dus dure reparatie voor niks geweest behalve dan de koppeling, er word beweerd dat het toch voor zo'n 98% weer de membramen zijn ook horen we geen geklik bij het relais kastje bij het intrappen rem en gas ...waar moet ik beginnen:cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 08:59 #706663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic weer een vacuum probleem ?
Zijn de membranen vernieuwd? En waarom - als ik zo vrij mag zijn - laat je dan maar een membraam vernieuwen/'repareren'? :no_comment:

Ik zou eerst proberen om het probleem met die membranen op te lossen (gebruik documentatie op website) en daarna te kijken naar de toestand van de EMVK en het tachorelais.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 11:52 #706700 door V300 register
vanaf de achterkant gezien was mijn linker membraam gescheurd , de rechter was niet vervangen want met de blaas test reageerde het goed zoals het moest , als we nu in de slangetjes blazen bij de emvk dan ontsnapt er ergens lucht want normaal zou je dan lucht terug uit de slangetjes moeten krijgen, niet het geval dus ook had ik geen referentie hoe een volvo 340 moet lopen als het helemaal in orde was, heb ik gisteren wel gedaan en een werled van verschil, ik kon gewoon niet geloven dat een volvo 340 zo rustig kan tuffen bij ongeveer 40/50 ddie van mij schakel niet terug min of meer het blijft het gevoel alsof je in z'n twee blijft rijden, daarin tegen op de snelweg rijd het dan wel naar behoren maar dan heeft hij het gedeelte vacuum niet nodig ik kruip er zondag eens onder om de slangen te controleren of die goed vast zitten anders zou ik het ook niet weten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 13:28 #706707 door V300 register
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem; op zichzelf schakelt mijn 340 wel goed op, maar volgens mij kan het nog beter. Als ik ga vergelijken met de 340 van m'n vader en de ex-340 van Jean-Luc valt er aan de mijne nog veel te verbeteren.

Dus als je wat vindt: laat het hier even weten, wellicht heb ik (en anderen) er ook wat aan! :D

Edit: heb je de hele checklist zoals te vinden op de website helemaal doorlopen? Erg eenvoudig omschreven en makkelijk te checken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 10:53 #709809 door V300 register
tja wis ik de oplossing maar sinds ik die bak heb heb ik alleen maar reparatie,
er stond 50.000 klm op membraam vervangen en drukgroep en koppelingplaten, best dure reparatie , nu heb ik het gevoel dat tie in z'n twee blijft rijden, kost me bakken met geld aan benzine...heeft er iemand soms een idee.... die membramen waren getest maar blijkbaar is er dan iets anders mis ?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 11:14 #709812 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic weer een vacuum probleem ?
Zijn de slangetjes goed aangesloten en niet verwisseld. Doet je EMVK/tachorelais het nog naar behoren. Check het slangetje dat gaat naar dat driehoekig plastic ding wat aan de kant van de bobine aan de balk zit bevestigd. (sorry, ik ben soms niet zo goed in het onthouden van de juiste benamingen....dus omschrijf ik het maar)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 23:20 #709928 door V300 register
Dit probleem heb ik nou ook.
Schakelt goed op maar bij 50 km/h het idee dat hij
in z'n twee blijft hangen.

Wat heb ik gedaan:
- blazen in de slangen die uit het schutbord komen,
membranen zijn nog goed want kan erin blazen lukt niet
- nieuwe emvk (oude waren ventieltjes stuk)
- andere tachorelais
- 2e hands ontkoppelings klep (bij bobine dus)
- hoor een klik bij het volledig intrappen gaspedaal/rempedaal
en idem bij indrukken pookknop in D en R stand
- koppeling is door vorige eigenaar laten vervangen, zou
het ontkoppelings mechanisme verkeerd gemonteerd zijn
waardoor het vacuum soms niet goed meer werkt?
-riemen zijn ook vervangen...

rara wat is dat nu?? :S

gr Erik

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 23:50 #709932 door V300 register
Ik ook even een duit in het zakje als niet-technicus: heb je ook de vacuumslangetjes bij de variomatic (voor de achterwielen) gecontroleerd? Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad en toen bleek 1 van die slangetjes los te zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2008 00:42 #709937 door V300 register
ik heb nog geen tijd gehad om er onder te duiken ,
ik had dit ook toen door een technisch iemand van het forum naar laten kijken en die had toen alles goed gekeurd onder de auto ongeveer afgelopen dec..
met het intrappen van gas of rem horen we dan ook geen klikjes...ik kan zaterdag een tacho halen van de sloop en ik haal ook gelijk de emvk eruit want hier wordt ik helemaal gek van , tot afgelopen donderdag had ik het idee dat dat kreng zo hoort te lopen ik had toen nog geen referentie uit eindelijk met een andere volvo fanaat meegereden en dat reed lekker ze, en ik maar rijden met die herrie tank:cry3:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2008 20:10 #710016 door V300 register
ja als je eenmaal weet hoe het hoort, is het ?cht wel irritant als een vario niet goed schakelt!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC