opschakelen cvt
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe hoor je of hij opschakeld?
Als ik in de 340 cvt rij dan kan ik makkelijk de 140/150 halen.
Naar de 140 toe maakt hij veel toeren maar eenmaal op de snelheid beland valt het wel mee.
Echter hoor ik nooit dat hij overschakelt oid.
Wel weet ik dat de kickdown goed werkt want dat verschil is duidelijk hoorbaar kwa toeren.....
Wat zou ik makkelijk kunnen proberen om te testen of hij goed opschakeld??
Alvast bedant!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
gewoon een andere emvk of kan dat ook een ander probleem hebben?
- V300 register
- Verbannen
-
en zie vooral eerst de uitleg, toerental tabel en diagnoseschema op www.volvo300club.nl onder techniek.
- V300 register
- Verbannen
-
en zie vooral eerst de uitleg, toerental tabel en diagnoseschema op www.volvo300club.nl onder techniek.
Dankzij dit schema heb ik vanmiddag ontdekt dat het probleem idd in de emvk zit.
Vroeg me alleen af of er ook een andere oorzaak kon zijn voor het probleem dat de opschakelvacuum niet aanzuigt.....
Dinsdag direct ff naar de sloop, daar staat een 340 waarvan ik afgelopen week ook een goeie hoofdrempomp heb afgehaal.... hopen dat de emvk ook net zo goed werkt als de pomp....
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Pistonpen paultje;50487 schreef : Vraagje van mijn zijde: Als mn auto koud is, schakeld ie totaal niet op. Pas echt als het allemaal goed op temperatuur is, dan wil ie goed opschakelen. Waar kan dat aan liggen?
temperatuur van de vacuumlucht die door de slangen gaat, rubber wordt als de temperatuur iets stijgt een stukje soepeler en beweegt dan makkelijker, misschien sluiten hierdoor de klepjes in de emvk niet altijd even goed bij een koude motor, en misschien zijn de membramen in het primair ook nog niet altijd even goed te bewegen, bij een koude motor en dienen deze ook eerst wat soepeler te worden, deze worden misschien ook nog wel wat opgewarmd door het primair zelf. het zou denk ik niet aan een kapot onderdeel liggen, aangezien hij bij een warme motor wel goed opschakelt.
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe hoor ik nou of ie opschakeld.....
:S
- V300 register
- Verbannen
-
Anders: als je 50 km/u rijdt, klinkt de motor dan alsof je in een fictieve 3e versnelling rijdt, of de 4e? Bij een gezonde vario hoor je de bak duidelijk in overdrive schakelen, dus een beduidend lager toerental dan bij rustig accelleren.
- V300 register
- Verbannen
-
Overschakelen hoor ik hem niet, wel is het zo dat als ik bijvoorbeeld 100 rij, hij tot de 100 aardig wat toeren maak maar eenmaal op de snelheid gekomen laat ik het gaspedaal wat omhoog komen om de 100 aan te houden.
Dan valt het wel mee met de toeren.
Tja is een beetje lastig uitleggen allemaal.......
Maar kortom, ik hoor hem dus niet schakelen.....