Bergversnelling werkt niet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-10-2009 21:01 #801246
door V300 register
waar zit die kickdownschakelaar? (logeetje hier is een '88 340).
wat moet ik merken wanneer ik rijdend met 40 of 50 km/u de 'bergremschakelaar' op de console van de selectorpook op 'aan' (lampje gaat aan) zet?
ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het ding (op het lampje na) niks doet... :no:
misschien zijn er belgen of aardige ollanders met tips? :humor:
Beantwoord door V300 register in topic Bergversnelling werkt niet
even aangesloten bij dit oude topic:Fluffball;42904 schreef : Wat bleek: de kickdownschakelaar zat muurvast, de gaskabel stond niet strak genoeg en de contacten van de schakelaar op de remcylinder waren flink gecorodeerd (de 340 had bijna 2 jaar stil gestaan toen ik hem kocht)
waar zit die kickdownschakelaar? (logeetje hier is een '88 340).
wat moet ik merken wanneer ik rijdend met 40 of 50 km/u de 'bergremschakelaar' op de console van de selectorpook op 'aan' (lampje gaat aan) zet?
ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het ding (op het lampje na) niks doet... :no:
misschien zijn er belgen of aardige ollanders met tips? :humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 21:06 #801247
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bergversnelling werkt niet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-10-2009 21:16 #801251
door V300 register
volgens mij ben jij een 'gevoelde belg' :w00t:AvdAkker;121988 schreef : begin hier maar mee:):
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2009 12:37 #801323
door V300 register
nog even vervolgend:
het inschakelen van de bergrem doet de overbrenging zo wijzigen dat bij gelijke wegsnelheid het aantal toeren groter wordt.
te bereiken door de primaire poeliehelften uit elkaar te trekken, waardoor de riem 'naar beneden zakt' (en achter iets hoger komt).
wanneer ik dus al rijdende met 40 (b.v.) de bergrem inschakel en het gaspedaal constant houd, moet de auto toch op slag inhouden (qua wegsnelheid)?
of zie ik het helemaal verkeerd??
het inschakelen van de bergrem doet de overbrenging zo wijzigen dat bij gelijke wegsnelheid het aantal toeren groter wordt.
te bereiken door de primaire poeliehelften uit elkaar te trekken, waardoor de riem 'naar beneden zakt' (en achter iets hoger komt).
wanneer ik dus al rijdende met 40 (b.v.) de bergrem inschakel en het gaspedaal constant houd, moet de auto toch op slag inhouden (qua wegsnelheid)?
of zie ik het helemaal verkeerd??
Moderators: Mark Smeets