bergschakelaar en een kwartje
- V300 register
- Verbannen
-
voordat zo'n kwartje dan valt, zijn er natuurlijk wel wat ingredi?nten nodig.
het eerste ingredi?nt was, dat ik meteen na aanschaf (en dus gelukkige bezit) van mijn 340 vario dacht: "die remt lekker op de motor af, als ik het gas los laat!"
het tweede was, dat je met best weinig inspanning toch als eerste bij het stoplicht weg kunt zijn. dat dat met best wel wat motorisch geluid gepaard gaat, is achteraf eigenlijk het derde.
een vierde is er ook: "best wel wat geluid, zo op de snelweg"
een vijfde gelukkig ook: "met zijn 4-en in de volvo + volle bepakking over de zuidduitse heuvels gaat best makkellijk, ook met 140km/u!"
de 6e had eigenlijk al de eerste moeten zijn: "nee, ik merk eigenlijk geen verschil" (bergschakelaar aan en uit, t?ch geen verschil in rondetijden tijdens de elandrun)
en vooruit, omdat 7 een heilig getal is: dit weekend merkte ik dat het enige verschil van de bergschakelaar is, dat er een ietsiepietsie meer verlichting in de auto brandt. yup, het lampje gaat keurig aan, en verder merkte ik ... nix.
dat kwartje had dus allang een euro kunnen zijn, of 7 euro, met zoveel aanwijzigingen. maar ja, da's achteraf.
dat dus niet de bergschakelaar kapot is, maar dat apparaat dat hij in werking moet stellen. tja, en dan vind ik op het forum wel een paar onderwerpen hierover, maar geen die me precies zegt wat er in zo'n geval kapot is. is het het tachorelais, de emvk, een membraan? geen idee. help! wie het weet, mag het me zeggen. graag zelfs, want met de komende volvoklassiekerbeurs weet ik dan meteen voor welk onderdeel ik mag gaan shoppen
in ruil ervoor kan ik er bij eenieder die eraan twijfelt, of je bij elke snelheid met de bergschakelaar aan kunt rijden, die twijfel wegnemen. ik rijd er nu al op de kop af 20.000km mee. en ook 170km/u mee gehaald.
maar man, wat een kabaal :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Meten is weten.
En als je vol gas geeft schakel je hetzelfde circuit in als de bergrem, dus wmb niet zo vreemd dat je zolang mee hebt kunnen rijden. Echter blijft hij teveel toeren maken bij rustig rijden en vooral voor een koude motor is dat m.i. niet echt goed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;38453 schreef : Had je dat al niet eerder gemerkt bij de pomp? Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar toen dacht ik in het begin al "ow, hij is blijkbaar niet zo zuinig!" :humor:
Zelfde ervaring: 1 op 7 ?f 1 op 10.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb ook wel eens 1 op 8 gehad, maar dat was op de dag van de Elandrun
en als'ie koud is, doe ik het zowiezo rustig aan. misschien dat ik daarom nog niet eerder tot die conclusie was gekomen. maar het kan dus nog een stuk zuiniger ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;38546 schreef : Jean-Luc haalde iets van 1:14 ofzo in Frankijk.
Zelfs 1 op 15!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





