Speling aandrijflijn vario
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-07-2007 20:21 #677985
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Speling aandrijflijn vario
Bedankt voor het meedenken en de tips. Volgend weekend toch eens wat serieuzer (laten) kijken. De vario rijdt verder echt als een trein. Ik denk inderdaad dat het geluid van de "P" stand een soortgelijk geluid is. Het klinkt als metaal op metaal. Als ik het geluid kan verhelpen wil ik dat graag. Zo'n vario maakt al genoeg geluid waar de omgeving van opkijkt! Ik laat nog wel even wat horen bij nieuwe feiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2007 17:27 #678275
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Speling aandrijflijn vario
Vandaag even bezoekje gebracht aan garage v/d Peijl in Nijmegen. Een monteur (chris of Krist) heeft even in mijn auto gereden. Hij schijnt erg veel van 340's te weten. Er stonden alle soorten volvo's bij zijn garage. Na een paar meter zei hij gelijk dat 9 van de 10 vario's dit geluid maakt. Terug bij de garage er even onder gekeken. Hij paktje de aandrijfas vast en deze kon je een klein beetje heen en weer draaien en voila het klik geluid was weer te horen. Jullie hadden het al beschreven, maar ja voor een groentje is het moeilijk al die vario geluidjes te plaatsen! Ik ben in ieder geval gerust gesteld en rijd van nu af aan ook klik klakkend door Europa!
Aardige gozer die Chris. Wilde er niets voor hebben!
Aardige gozer die Chris. Wilde er niets voor hebben!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2007 19:58 #678309
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Speling aandrijflijn vario
Chris van de Peijl is een leuke gozer. Heeft de zaak van zijn vader overgenomen. Hij weet echt heel veel van de Volvo's en heeft veelal ook het speciale gereedschap.
Moderators: Mark Smeets