Harde trilling heel soms

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2012 11:56 #631719 door V300 register
Harde trilling heel soms is gemaakt door V300 register
Ik heb nu in 13000 km een paar keer last gehad van een plotselinge trilling op de snelweg. Dan rijd ik gewoon rustig 100 en dan komt er ineens een harde zoem met trillingen van linksvoor lijkt het wel. dit houd een minuut aan ofzo en dan is het weer weg:S. ik weet wel dat mijn linker voorrem aan revisie toe is.(heb de setjes al liggen) maar als die een beetje plakt zouden daar toch geen trillingen van moeten komen? ook rijd/remt hij rechtdoor tijdens het trillen.
Ik voel meer weerstand en moet meer gas geven wanneer het probleem zich voordoet.

Heeft iemand hier wel eens last van gehad? of ideeen wat het zou kunnen zijn ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2012 13:07 #895023 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harde trilling heel soms
Ik zou je wielmoeren even nalopen voor de zekerheid, stuurhuis uitlijnen en wielen balanceren kan ook een stuk helpen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2012 13:29 #895131 door V300 register
Mijn wielen zijn helaas niet het probleem, dat zou natuurlijk te makkelijk zijn :P
Het stuurhuis uitlijnen zeg je? daar heb ik eerlijk gezegd met mijn kleine hoeveelheid sleutelervaring nog nooit van gehoord. heb je een idee waar ik zou moeten kijken voor meer informatie hierover of eventueel een how-to?

gr laurens

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2012 17:24 #895141 door V300 register
Loopt je toerental en je snelheid ook omhoog c.q. omlaag en ruik je een branderige geur?
Ik heb iets dergelijk namelijk gehad met 1 van mijn vorige auto's. Dat heb ik op kunnen lossen met een ander tachorelais.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2012 21:53 #895158 door V300 register

eipmiw;191854 schreef : Loopt je toerental en je snelheid ook omhoog c.q. omlaag en ruik je een branderige geur?
Ik heb iets dergelijk namelijk gehad met 1 van mijn vorige auto's. Dat heb ik op kunnen lossen met een ander tachorelais.

Hmm, zou dat het kunnen zijn?. de auto heeft het zeer incidenteel en wanneer ik het hoor, is het duidelijk dat er iets aanloopt ofzo. De trilling loopt op en verdwijnt vanzelf weer. het is ook alleen op de snelweg. :S
Ook heb ik het pas 4 keer ondervonden in 13000 kilometer. Het probleem is dus niet nijpend, maar ben wel nieuwsgierig naar wat het kan zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-01-2012 11:18 #898113 door V300 register
Ik denk dat ik erachter ben, het is mijn linker voorrem die af en toe plakt in combinatie met een kromme remschijf. Wat er gebeurt is dat hij aangrijpt en dan gaat hobbelen omdat alles krom is. dat betekent waaarschijnlijk dat hij al een hele lange tijd aanloopt. Heb ook gezien dat mijn rechter remblokje ongeveer 10 mm dik is en de linker 2 :D dat verklaart het een en ander haha

heb de remklauwrevisiesetjes al in huis, nu alleen nog de schijven!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2012 11:43 #898121 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Harde trilling heel soms
als je dan toch bezig gaat met de klauwen... vervang dan gelijk de voorste remslangetjes. 5 minuten extra werk (als de koperen remleiding erachter nog goed is tenminste), maar het scheelt je op termijn een tweede "revisie" van je remklauwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2012 22:25 #899048 door V300 register
Yess het is gelukt! Best makkelijk klusje eigenlijk en hij remt weer helemaal goed. Ik had alleen niet die flexibele remslangetjes, dat komt een andere keer wel. Die revisie kan ik in iedergeval weer afvinken. Op naar het volgende probleem:yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 08:07 #899055 door V300 register
Doe jezelf een plezier en vervang de remslangen ook op zeer korte termijn.Ze zien dr misschien aan de buitenkant nog goed uit maar worden aan de binnenkant door de remvloeistof aangevreten.De loskomende deeltjes komen dan(weer )in je remtang terecht en dan zit t hele zaakje binnen no time weer vast!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2012 13:38 #899081 door V300 register
Ik ga ze deze week bestellen, bedankt voor de tips iedereen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC