Draadeinden op naaf

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2012 19:21 #894732 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Draadeinden op naaf

Krekkelens;191425 schreef : Als je ze er eerst in trekt en dan het uiteinde inkort heb je daar geen last van ;)

maar dan moet je wel t geluk hebben dat ze aan het uiteinde gaan vervormen (miss uiteinden even roodheet stoken oid)
meestal worden ze dunner net naast het dikkere deel van de splines omdat het draad op de bout gerold is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-01-2012 08:41 #897764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Draadeinden op naaf
Ze hebben er achter al ooit een vernieuwd zonder veel moeite. trommel eraf en je kon hem er zo uit slaan en de nieuwe er tussen wringen. ik zag meer een probleem in de voorkant.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 19:52 #907162 door V300 register
De afspraak is gemaakt voor het monteren van me 16 draadeinden. Hoop dat alles past. Er zit wellicht een te groot blind stuk op de eindjes. Heeft iemand een foto van een orginele???

[img

Dit is mijn kopie van APP.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2012 23:04 #907224 door V300 register
klopt wel ongeveer. anders ben je er ook zo'n tijd op aan het rossen voordat die helemaal kop onderin zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2012 22:02 #907309 door V300 register
De kop moet wel aanliggen aan de naaf.Anders gaan op den dur geheid je wielen loslopen.
Originele vervangen op de achteras is een eitje zolang ze dezelfde lengte hebben.De langere studs krijg je er zonder kunstgrepen niet in.
Iheb ooit eens van die langere studs gehad op de achteras.Om ze te monteren heb ik toen in de ankerplaat een gat geboord. waardoor je meer ruimte krijgt om met de stud te epibreren totdat ie op zn plaats zit.
Als je de grotere lengte toch niet gaat gebruiken kun je ze dus beter van te voren afzagen.
Het blinde gedeelte op de stud is geen probleem.Meet voor de grap maar eens op hoe dik je naaf (voor is die trouwens dikker dan achter maar achter moet je de dikte van de remtrommel dr nog bij tellen)plus de dikte van de velg bij het boutgat.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2012 13:05 #907374 door V300 register
Vincent, is bij jou de dikte van de splines wel goed? ik heb een paar weken geleden de lange(67mm) gekocht. deze bleken dus te smal.
Funs kon de juiste dikte niet meer leveren omdat de fabriek de specificaties had aangepast. ik heb nu te dikke opgestuurd gekregen maar hier moeten de gaten worden uitgeboord.
het lukt wel om ze er zo in te persen het een grote pers maar ik ben bang dat het te strak gaat en het op een gegeven moment gaat splijten. en achter krijg je ze er op die manier niet in.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2012 22:50 #907400 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Draadeinden op naaf
je moet de gaten uitboren tot de diameter van de verdikking z?nder splines; daarna de naaf heetstoken en dan erin persen, gaat prima!

wel ff zorgen dat de lagerschalen van de wiellagers eruit zijn, die willen nog wel eens kapot springen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 13:49 #907415 door V300 register
nou het zit erop, ik heb de naven opgeboord en de bouten er met een pers in gedrukt, ging behoorlijk zwaar.

achter heb ik het maar laten zitten, daar waren de spacers niet noodzakelijk en ik had geen zin dat hele zaakje los te gooien/uit de hand de gaten op te boren. maar die wielen zitten erop!:yeah:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC