Kapotte veerpoot(Schotel)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;183592 schreef : zoals ik al zei...
dan de kwestie gewicht, je 345gls is dan wellicht maar 45kg zwaarder als eenzelfde 345 met 1.4tje; de gewichtsbalans tussen de voor en achterwielen is anders; dit geeft bij het remmen een andere kracht die de neus omlaag drukt als de massa naar voren komt (en de veren dus samendrukt) dus... 340 veren zijn niet voor niets voor een 340
Anjo,
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Hier heb ik wat aan.
Ik zal dit zeker in de gaten houden. Morgen weet ik meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Komend voorjaar ga ik de balans opmaken wat ik verder ga doen met de volvo. Alles rijdt nu prima en hij is nog nergens doorgerot. Met mensen achterin raak ik achter wel zeer snel met de uitlaat de straat als ik over een drempel rij. Vooral de kleine smalle waarbij je er helemaal overheen rijdt met de voor en achterwielen aan weerszijde van de drempel.
Ik denk dat dit ook een demper/veren kwestie is. En zaken die ik tegen die tijd ga vervangen als we besluiten de auto nog langer te houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;183607 schreef : Volgens mij kosten 360 veren zo'n 30 euro per stuk en dempers niet meer dan 70 euro pers stuk. Ik heb twee 360's met compleet vervangen veren en schokdempers. Ik kan geen enkele reden verzinnen om ze niet te vervangen, afgezien van een paar tientjes.... het scheelt zo enorm veel in het rijgedrag. Die oude versleten troep moet je niet mee willen doorrijden.
Ja, als ik hier een sleutelwerkplaats had zou ik het kunnen overwegen.
Echter ik ben ook geen automonteur, hoewel ik best een dynamo of startmotor kan vervangen. Ik zou ermee naar een doehetzelf garage kunnen rijden
maar dat is 20 kilometer... Slepen kon niet, via de anwb een lepelwagen kunnen regelen. Hij staat nu dus bij de garage.
Op geven moment wordt het naar mijn mening specialistisch werk of je moet het van kennissen en vrienden hebben.
Een goede kennis is helaas overleden en mijn vrienden hebben er geen verstand van.
Dus moet je op gegeven moment keuzes maken. Maar ik ben nog steeds weg van de 300 serie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;183604 schreef : schokbreker overzetten, hmm, moet je wel een schokdemperpatroon hebben die eruit kan. Sommige hadden de veerpoot zelf als schokdemperhuls, waardoor er dus vrij weinig over te zetten is.
Die GLS van mij heeft dat. Er kon niet gelast worden omdat er olie lekte uit de veerpoot. Dat liet de monteur zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nee, de auto in kwestie is een 345GLS, dat is een ouder model met 2-liter motor, kortgezegd vergelijkbaar met een 360.daanheijn;183612 schreef : Uit jullie verhaal begrijp ik dus dat als je 340 aan nieuwe schokdempers en veren toe is je het beste rondom 360 spul kunt monteren. Is er hierbij nog sprake van een specifiek type or jaartal 360?
Komend voorjaar ga ik de balans opmaken wat ik verder ga doen met de volvo. Alles rijdt nu prima en hij is nog nergens doorgerot. Met mensen achterin raak ik achter wel zeer snel met de uitlaat de straat als ik over een drempel rij. Vooral de kleine smalle waarbij je er helemaal overheen rijdt met de voor en achterwielen aan weerszijde van de drempel.
Ik denk dat dit ook een demper/veren kwestie is. En zaken die ik tegen die tijd ga vervangen als we besluiten de auto nog langer te houden.
als je daar veren van een 340 onder zet zijn ze te slap, zet je onder een 340 veren van een 340 zijn ze vanzelfsprekend goed; evt kun je onder een 340 ook 360 veren en schokdempers plaatsen voor een ietsje stugger/sportiever rijgedrag maar dat is alles.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
easydriver;183617 schreef : Die GLS van mij heeft dat. Er kon niet gelast worden omdat er olie lekte uit de veerpoot. Dat liet de monteur zien.
Ja, mijn 345 GLS had op een gegeven moment de keerring (of hoe heet dat

Toen ik in die veerpoot een vervangend 360-patroon wilde plaatsen, vielen alle onderdelen letterlijk uit de veerpoot, zo kapot en versleten was het allemaal (maar dat was al langer bekend, haha

Ik ben overigens wel benieuwd naar die 345... is het die met GXB in het kenteken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.