1983'er Verlagen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2011 10:33 #874261
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983'er Verlagen
heb je een foto hoe dat eruit ziet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2011 21:04 #874306
door V300 register
Maximum is zo'n 6 cm (indien je met 13 inch rijdt)
4cm is een mooie hoeveelheid om te verlagen (is namelijk met de voorkant ook gemakkelijk te doen). Ga je meer dan 4cm verlagen, dan ga je inleveren op comfort. Ga je boven de 6cm, dan begint het al een klein beetje "sjonnie" te worden.
Ga je boven de 8cm, dan ben je weer goed bezig imho
Ga je boven de 15cm, dan moet je je af gaan vragen waar je mee bezig bent.
Ga je meer dan -2cm verlagen, zeg dan je lidmaatschap bij de volvo 300 club op en ga bij een 4x4-club
4cm is een mooie hoeveelheid om te verlagen (is namelijk met de voorkant ook gemakkelijk te doen). Ga je meer dan 4cm verlagen, dan ga je inleveren op comfort. Ga je boven de 6cm, dan begint het al een klein beetje "sjonnie" te worden.
Ga je boven de 8cm, dan ben je weer goed bezig imho

Ga je boven de 15cm, dan moet je je af gaan vragen waar je mee bezig bent.
Ga je meer dan -2cm verlagen, zeg dan je lidmaatschap bij de volvo 300 club op en ga bij een 4x4-club

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-05-2011 22:32 #874310
door V300 register
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 21:37 #874616
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 1983'er Verlagen
Je hoeft niet bang te zijn voor de drempels.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2011 13:47 #874817
door V300 register
Is er al iemand die de blokken kant en klaar heeft. dan wel het liefst zo gemaakt dat de 4 bouten door het blok lopen. zou mijn en de garage een hoop werk schelen. Is er niemand het een kant en klaar blok, wat hebben jullie dan gebruikt op de as hoger te monteren op de veer. 2de vraag, Waar kant ik de verlagings veren kopen voor de vooras. Ik had voornomen dat deze zo te koop zijn maar heb ze nog niet kunnen vinden. 3de vraag, zijn alle montage delen te krijgen voor het monteren van de schokdemper?
Ik hoor het wel.
Ik hoor het wel.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 13:57 #874818
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1983'er Verlagen
Intraxx veren zijn zo te koop:
performance-parts.nl/index.php?option=co...gory_id=226&Itemid=2
de verlagingsblokken zijn relatief eenvoudig zelf te maken, ik heb niet de goede koker (is rechthoekig) liggen om ze van te maken; anders wilde ik het wel even doen. een ontwerp waarbij de bouten door de blokken lopen heeft technisch gezien geen enkele meerwaarde in stevigheid of centrering. de verlagingsblokken blijven als ze goed gemaakt zijn de originele pinnen behouden waarmee de achteras gepositioneerd wordt op de veerbladen. de 8 bevestigingsbouten zijn dan gewoon zoals origineel bedoeld om de as te bevestigen aan de veerbladen en het maakt dan niets uit dat die in de open lucht zitten. Erik Buijs heeft ze een tijdje geleden aangeboden (Ovlov 3.6L) voor een mooi prijsje, die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.
welke montagedelen zoek je? als je nieuwe achterschokdempers koopt, worden de bevestigingsrubbers, plaatjes en moeren meegeleverd.
bij de voorschokbrekers idem dito. eigenlijk krijg je alles erbij om de nieuwe schokbrekers weer netjes te monteren
de verlagingsblokken zijn relatief eenvoudig zelf te maken, ik heb niet de goede koker (is rechthoekig) liggen om ze van te maken; anders wilde ik het wel even doen. een ontwerp waarbij de bouten door de blokken lopen heeft technisch gezien geen enkele meerwaarde in stevigheid of centrering. de verlagingsblokken blijven als ze goed gemaakt zijn de originele pinnen behouden waarmee de achteras gepositioneerd wordt op de veerbladen. de 8 bevestigingsbouten zijn dan gewoon zoals origineel bedoeld om de as te bevestigen aan de veerbladen en het maakt dan niets uit dat die in de open lucht zitten. Erik Buijs heeft ze een tijdje geleden aangeboden (Ovlov 3.6L) voor een mooi prijsje, die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.
welke montagedelen zoek je? als je nieuwe achterschokdempers koopt, worden de bevestigingsrubbers, plaatjes en moeren meegeleverd.
bij de voorschokbrekers idem dito. eigenlijk krijg je alles erbij om de nieuwe schokbrekers weer netjes te monteren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2011 17:42 #874835
door V300 register
Een koker is toch hol van binnen. Houd deze het dan wel??? Qwa onderdelen zat ik meer te denken aan schotels of rubbers bevestiging aan de veerpoot voor montage aan de schotel van de auto
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 19:21 #874843
door Anjo van den Akker
die zijn bijna allemaal niet nieuw te krijgen, het is wel van belang dat je de veerschotels inspecteert op roestschade. het toplagertjes kun je vervangen of smeren als je toch bezig bent en controleer de topmount op scheuren in het trillingsrubber
laat ik het zo zeggen; de achteras zelf is ook een holle buis en dat werkt(e) bij meer dan 1000000 V300's prima:) je brengt extra stevigheid in een koker door de weerskanten dicht te lassen; de koker wordt dan zowat net zo sterk als massief bij een fractie van massief gewicht
laat ik het zo zeggen; de achteras zelf is ook een holle buis en dat werkt(e) bij meer dan 1000000 V300's prima:) je brengt extra stevigheid in een koker door de weerskanten dicht te lassen; de koker wordt dan zowat net zo sterk als massief bij een fractie van massief gewicht
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-05-2011 20:25 #874851
door V300 register
welke bandenmaat heb jij voor op jouw verlaagde auto liggen (4cm)?? lopen deze aan bij uiterste stuuruitslag???
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 23:20 #874903
door Anjo van den Akker
195-50-15, nog met velgbescherming zelfs dus zijn wat breder. velgen zijn dacht ik ET35, 7" breed. heb als het goed is zelfs 7,5cm verlaging op 't moment maar de veren zitten nog niet laag genoeg (nog te weinig kmers op gereden/wellicht auto voor iets te licht)
Moderators: Mark Smeets