veerpoot + achter shokker lengte?
- V300 register
- Verbannen
-
en de lente van de voorpoot is dus vanaf t hart v/d spindel tot de bovenste bevestigingsboutjes...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
voor die golfjes zijn zo enorm veel goedkope schroefsetjes te krijgen, als ik die nou mooi op de een of andere manier aan de originele 340 veerpoten kon maken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
achter is schroefveren icm de DeDion as niet direct een manier om te verlagen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nja ik zit eik naar een stugger/stabieler weggedrag te zoeken.AvdAkker;161094 schreef : voor de voorkant is het absoluut niet moeilijk; je haalt de onderste veerschotel van de veerpoot af; last er een draadbus op en dan nog een setje schotels + moeren en de veer. ga je lager als 7,5cm dan zou ik gelijk voor kortere schokbrekers gaan
achter is schroefveren icm de DeDion as niet direct een manier om te verlagen....
ik zat te denken gewoon een setje achterpoten (achterste schroefset) te monteren achter..die dan relatief slappe veren hebben voor een 'overall' stugger gedrag...snap je t nog?:crazy1:
ja en dan voor zoals jij t vertelde idd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
TIP: De achterdempers van een Alfa Romeo Guilia passen 1 op 1 aan de achterkant. Daarvoor zijn ook Koni's, Bilsteins etc... te krijgen. Misschien zijn er ook wel Guilia schroefsetjes die achterop een 300 passen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;161102 schreef : Je wilt de veren achter als hulpveren gebruiken dus.
TIP: De achterdempers van een Alfa Romeo Guilia passen 1 op 1 aan de achterkant. Daarvoor zijn ook Koni's, Bilsteins etc... te krijgen. Misschien zijn er ook wel Guilia schroefsetjes die achterop een 300 passen?
klopt helemaal! dus ik dacht dan met die hulpveren word ie ook stugger....toch?
plus met wat sportievere schokkers?? ideaal leek me.
en dan dus zo;n schroefsetje van zo'n pleepot (golfje) o.i.d pasmaken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
idd, standaard heeft ie geen veren rond zn schokkers zitten dus logisch dat ie dan stugger word:humor:Bodejodel;161105 schreef : Je hebt dan 2 veren, dus dan veert/stuitert hij harder. Een stuggere schokdemper is dan zeker wel een must, want je moet die veren er wel mee af kunnen remmen.
maargoed, toevallig iemand dit al ooit gedaan? of ervaring ermee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik heb momenteel de caravanveren van Volvo onder mijn auto zitten. Dat zijn 2 extra veren die op de ad bevestigd zijn. Werkt prima, maar met de oude dempers die er op zaten was hij wel vrij springerig. Met de gele Koni's op 50% afgesteld werkt het perfect. (met LPG tank in de kofferbak)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.