remt soms niet
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gea, je hebt het rembekrachtiger koppelstuk te pakken, die zijn vreemd genoeg nagenoeg altijd in orde (geen warmte verschillen zoals op het inlaatspruitstuk) als je die zwarte leiding volgt, komt hij bij je inlaatspruitstuk uit. dat kleine rubberen stukje (cm of 7/8/9/10) is vaak de boosdoener. hard geworden/gescheurd e.d. neem niet de moeite om dit van een sloper af te halen, gewoon even naar de automaterialenzaak. zachtrubberen slang ?10mm binnendiameter van een cm of 10/15 en evt 2 slangklemmen (niet t? hard aandraaien)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;86368 schreef : Kijk eerst eens naar de bevestiging bovenaan het rempedaal inderdaad, dit is ontzettend simpel in elkaar gezet en ik kan me goed voorstellen dat er een of ander borgringetje verkeerd is geschoten.
Hoor je een soort klik o.i.d. als je het pedaal niet ingedrukt krijgt (alsof hij in een of andere vergrendeling schiet)?
nee,ik hoor geen klik.De pedaal schijnt wel in orde te zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;86717 schreef : hangt er vanaf welk type b14 er op zit.
gea, je hebt het rembekrachtiger koppelstuk te pakken, die zijn vreemd genoeg nagenoeg altijd in orde (geen warmte verschillen zoals op het inlaatspruitstuk) als je die zwarte leiding volgt, komt hij bij je inlaatspruitstuk uit. dat kleine rubberen stukje (cm of 7/8/9/10) is vaak de boosdoener. hard geworden/gescheurd e.d. neem niet de moeite om dit van een sloper af te halen, gewoon even naar de automaterialenzaak. zachtrubberen slang ?10mm binnendiameter van een cm of 10/15 en evt 2 slangklemmen (niet t? hard aandraaien)
De vacuumslang is in zijn geheel vervangen incl het rubberen slangetje .(Het rubber slangetje bij de automaterialenzaak gekocht)inderdaad dat rubberen geval was erg poreus in mijn auto.Heb er alweer in rondgetufd en alles doet het weer prima.Ik blijf wel alert want eerder remde hij ook prima alleen heel soms niet.Dan kom ik wel weer op het net.iedereen bedankt voor het meedenken!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
die terugslagklep is de beveiliging voor als de motor uitvalt en je nog wilt remmen met de rembekrachtiger als hulpmiddel..
goed bezig verder, is een bekende zwakke plek dat koppelstukje.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;87012 schreef : ik hoop wel dat deze vervangen is met behoud van de terugslagklep?
die terugslagklep is de beveiliging voor als de motor uitvalt en je nog wilt remmen met de rembekrachtiger als hulpmiddel..
goed bezig verder, is een bekende zwakke plek dat koppelstukje.
je bedoelt dat dingetje ongeveer in het midden van de vacuumslang?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-