remt soms niet
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
koppelstukje vervangen, en nog eens proberen:)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik zou eerst de slangen controleren. Hoe remt ie met de motor uit?
- V300 register
- Verbannen
-
Liever een waar een groot gat in de kokerbalk zit dan een waar de remmen te onpas weigeren...
Koppelstukje? Bij mij zit dat er gewoon ingeduwd in het spruitstuk, b14.3e. Wellicht dat ze het daar anders mee gedaan hebben.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als dat slangetje nu compleet gescheurd is oid, dan zou je ook naar je motorafstelling moeten kijken, met een gescheurd vacuumkoppelstuk van het inlaatspruitstuk moet hij op warme motor zonder choke eigenlijk direct uitvallen.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij een lekke bekrachtiger moet je alleen harder duwen om te remmen, maar kun je in principe nog net zo hard remmen.
Als je rempedaal maar 1cm ingedruk kan worden, vermoed ik eerder dat er mechanisch iets mis is met het pedaal of de bevestiging daarvan, of met de stang tussen pedaal en bekrachtiger, of misschien wel met de hoofdremcilinder.
Het is zeer verstandig dit probleem op te lossen voor je nog 1 meter verder rijdt met de auto.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hoor je een soort klik o.i.d. als je het pedaal niet ingedrukt krijgt (alsof hij in een of andere vergrendeling schiet)?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;86186 schreef : zou een defecte rembekrachtiger zijn, of een lekke vacuumslang voor de rembekrachtiger. dat laatste is eenvoudig te checken, zwarte hardkunststof slang die langs het kachelhuis naar de rembekrager loopt, en aan de andere kant komt er een koppelstukje waarmee de slang aan het inlaatspruitstuk vast zit.
koppelstukje vervangen, en nog eens proberen:)
Ik ben wezen kijken, en heb 2 dingen gezien nu mijn vraag:
1 op welke wijze zit het koppestuk in de rembekrachtiger bevestigd, geschroefd of in een rubbere seal, of op een andere manier !
2 om er een uit een sloper te halen heb ik speciaal gereedschap nodig!!
3 halverwegen de slang zit ook een kopepelstukje, welke van de 2 heeft nu het klepje in zich wat het vacuum afsluit of open steld
mvg Gea
- V300 register
- Verbannen
-
Welk ander koppelstuk heb jij het anders over? Die grote zwarte pot? (dat is de rembekrachtiger) of dat ding wat daaruit komt met de koperen pijpjes? (dat is je hoofdremcilinder)
Echt waar, dat waar Anjo het over heeft is zo simpel dat een scherp mes en een arsenaal aan vloekwoorden voldoende is om hem los te krijgen en op je eigen auto te monteren. (pas wel op: het kan stuk, bij het (de)monteren).
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bovendien heeft een vario een andere aansluiting dan een handbak, ben ik van de zomer achter gekomen.