remt soms niet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2009 13:51 #628453 door V300 register
remt soms niet is gemaakt door V300 register
Ben sinds een paar maanden in het bezit van een volvo 340 GL en die rijdt als een zonnetje.maarrr soms krijg ik de rempedaal niet goed ingedrukt,een centimetertje meer niet,dan remt hij dus niet goed.En het gekke is dat er een volgende keer niets aan de hand is.Als er iets kapot is dan is dat toch niet zo nu en dan kapot?Kent iemand dit verschijnsel? En wat te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 14:09 #752283 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remt soms niet
zou een defecte rembekrachtiger zijn, of een lekke vacuumslang voor de rembekrachtiger. dat laatste is eenvoudig te checken, zwarte hardkunststof slang die langs het kachelhuis naar de rembekrager loopt, en aan de andere kant komt er een koppelstukje waarmee de slang aan het inlaatspruitstuk vast zit.

koppelstukje vervangen, en nog eens proberen:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2009 23:19 #752378 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic remt soms niet
Dat vermoed ik idd. ook. Daarnaast kan een blokkerende remcylinder (rechtsachter) of een verstopte remleiding voor dergelijke problemen zorgen.

Ik zou eerst de slangen controleren. Hoe remt ie met de motor uit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 12:26 #752401 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remt soms niet
Ik zou toch ook vooral niet in zo,n wagen willen rijden eerlijk gezegd...

Liever een waar een groot gat in de kokerbalk zit dan een waar de remmen te onpas weigeren...

Koppelstukje? Bij mij zit dat er gewoon ingeduwd in het spruitstuk, b14.3e. Wellicht dat ze het daar anders mee gedaan hebben.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2009 13:25 #752404 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remt soms niet
stukje flexibel vacuumslang niets boeiends, maar door het uitdrogen van het slangetje verteerd hij en gaat de boel verrot.

als dat slangetje nu compleet gescheurd is oid, dan zou je ook naar je motorafstelling moeten kijken, met een gescheurd vacuumkoppelstuk van het inlaatspruitstuk moet hij op warme motor zonder choke eigenlijk direct uitvallen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 13:40 #752407 door V300 register
Hij zegt dat hij het rempedaal niet ingedrukt krijgt.

Bij een lekke bekrachtiger moet je alleen harder duwen om te remmen, maar kun je in principe nog net zo hard remmen.

Als je rempedaal maar 1cm ingedruk kan worden, vermoed ik eerder dat er mechanisch iets mis is met het pedaal of de bevestiging daarvan, of met de stang tussen pedaal en bekrachtiger, of misschien wel met de hoofdremcilinder.
Het is zeer verstandig dit probleem op te lossen voor je nog 1 meter verder rijdt met de auto.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2009 19:06 #752459 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic remt soms niet
Kijk eerst eens naar de bevestiging bovenaan het rempedaal inderdaad, dit is ontzettend simpel in elkaar gezet en ik kan me goed voorstellen dat er een of ander borgringetje verkeerd is geschoten.

Hoor je een soort klik o.i.d. als je het pedaal niet ingedrukt krijgt (alsof hij in een of andere vergrendeling schiet)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 17:36 #752757 door V300 register
remt soms niet!

AvdAkker;86186 schreef : zou een defecte rembekrachtiger zijn, of een lekke vacuumslang voor de rembekrachtiger. dat laatste is eenvoudig te checken, zwarte hardkunststof slang die langs het kachelhuis naar de rembekrager loopt, en aan de andere kant komt er een koppelstukje waarmee de slang aan het inlaatspruitstuk vast zit.

koppelstukje vervangen, en nog eens proberen:)

Ik ben wezen kijken, en heb 2 dingen gezien nu mijn vraag:

1 op welke wijze zit het koppestuk in de rembekrachtiger bevestigd, geschroefd of in een rubbere seal, of op een andere manier !

2 om er een uit een sloper te halen heb ik speciaal gereedschap nodig!!

3 halverwegen de slang zit ook een kopepelstukje, welke van de 2 heeft nu het klepje in zich wat het vacuum afsluit of open steld

mvg Gea

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 20:27 #752776 door V300 register
Het koppelstukje halverwege de slang is degene met de terugslagklep er in, en het enige speciale gereedschap dat je daarvoor nodig hebt is een goed scherp mes.
Welk ander koppelstuk heb jij het anders over? Die grote zwarte pot? (dat is de rembekrachtiger) of dat ding wat daaruit komt met de koperen pijpjes? (dat is je hoofdremcilinder)

Echt waar, dat waar Anjo het over heeft is zo simpel dat een scherp mes en een arsenaal aan vloekwoorden voldoende is om hem los te krijgen en op je eigen auto te monteren. (pas wel op: het kan stuk, bij het (de)monteren).

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 20:41 #752780 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic remt soms niet
Het stuk van de rembekrachtiger dat op je inlaatspruitstuk moet kun je mijns inziens niet zo ??n twee drie van een sloper afhalen: die rubbers zijn allemaal uitgedroogd.

Bovendien heeft een vario een andere aansluiting dan een handbak, ben ik van de zomer achter gekomen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC