APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 17:01 #734382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
155 was bij veel uitvoeringen gewoon standaard...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 17:10 #734384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
De mijne waren ook geen ECHTE thuiskomertjes meer. De banden op die velgen waren al weleens vervangen door 145's.
Voor de 340 is 155 standaard. De 360 hebben standaard 175, en die lopen dus altijd aan.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2008 22:21 #734439 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag

ovlov01;72436 schreef : Tijdens de laatste APK keuring is mijn Volvo 360 afgekeurd op het aanlopen van de voorwielen bij maximale stuuruitslag. De voorwielen komen tijdens de de maximale stuuruitslag tegen de stabilisator stang. Volgens mij is dit altijd al zo geweest. Nu heb ik nog even gecheckt bij 2 andere 360's en die hebben dit ook.
Hoe overtuig ik de garage dat dit zo hoort en hij alsnog de auto APK goedkeurt.

Bvd., Ovlov01

Bekend verhaal,

Mijne heeft er ook last van, door een collega goedgekeurd en apk afgemeld, steekproef erop en de steekproefcontroleur heeft het door de vingers gezien maar wel gezegd dat ik de volgende keer een ander setje banden voorop moet leggen.
Advies probeer voor de tijd je stabilisatorstang schoon te maken, valt het minder op dat de band er tegen aan schuurt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-10-2008 17:01 #734477 door V300 register
Kun je het voor je eigen veiligheid niet beter meteen goed maken? Heb je er daarna ook geen last meer van.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 20:58 #734605 door 16673-dummy
Voor de veiligheid? Het lijkt mij gekkenwerk om op de snelweg de wielen tot in de uitslag te draaien:woei:

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2008 21:31 #734630 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
Dat doe je eens en daarna nooit weer;)

Maar waar is ovlov01? Is ie ons nou alweer vergeten? Ik had graag geweten waar ik deze 360 in Leeuwarden kan vinden...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2008 10:46 #734846 door V300 register
Ovlov01 is jullie niet vergeten. Ik woon ik Leeuwarden, maar Volvo 360 komt uit Utrecht. Volvo is geheel ontdaan van interieur en voorzien van een kooi en wordt gebruikt voor op het circuit.
APK was verlopen en daarom in Leeuwarden proberen te keuren, maar helaas, afgekeurd. Daarna in Utrecht nogmaals laten keuren, en, zonder problemen goedgekeurd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2008 11:17 #734850 door V300 register
Zoals je misschien weet zijn we hier altijd heel erg blij met mensen die de laatste 360's op het circuit aan gort rijden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2008 11:41 #734860 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
Please, Ovlov01 laat ons foto's van je auto zien om ons gerust te stellen dat je heel goed voor hem zorgt. Zelfs zo goed dat hij na zijn raceperiode weer normaal de weg op kan als historisch erfgoed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2008 16:56 #734895 door V300 register
Betreft het hier een stabilisatorstang met aan weerskanten twee stokjes met kogelkoppen ertussen?
Grote kans dat de op de stabilisatorstang aan de buitenkant zijn gemonteerd. Kogelkop aan de binnenkant monteren (kogelkop 180 graden draaien) en dan ben je van het probleem af...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC