APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Voor de 340 is 155 standaard. De 360 hebben standaard 175, en die lopen dus altijd aan.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
ovlov01;72436 schreef : Tijdens de laatste APK keuring is mijn Volvo 360 afgekeurd op het aanlopen van de voorwielen bij maximale stuuruitslag. De voorwielen komen tijdens de de maximale stuuruitslag tegen de stabilisator stang. Volgens mij is dit altijd al zo geweest. Nu heb ik nog even gecheckt bij 2 andere 360's en die hebben dit ook.
Hoe overtuig ik de garage dat dit zo hoort en hij alsnog de auto APK goedkeurt.
Bvd., Ovlov01
Bekend verhaal,
Mijne heeft er ook last van, door een collega goedgekeurd en apk afgemeld, steekproef erop en de steekproefcontroleur heeft het door de vingers gezien maar wel gezegd dat ik de volgende keer een ander setje banden voorop moet leggen.
Advies probeer voor de tijd je stabilisatorstang schoon te maken, valt het minder op dat de band er tegen aan schuurt
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar waar is ovlov01? Is ie ons nou alweer vergeten? Ik had graag geweten waar ik deze 360 in Leeuwarden kan vinden...
- V300 register
- Verbannen
-
APK was verlopen en daarom in Leeuwarden proberen te keuren, maar helaas, afgekeurd. Daarna in Utrecht nogmaals laten keuren, en, zonder problemen goedgekeurd.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Grote kans dat de op de stabilisatorstang aan de buitenkant zijn gemonteerd. Kogelkop aan de binnenkant monteren (kogelkop 180 graden draaien) en dan ben je van het probleem af...