APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2008 09:41 #628052 door V300 register
Tijdens de laatste APK keuring is mijn Volvo 360 afgekeurd op het aanlopen van de voorwielen bij maximale stuuruitslag. De voorwielen komen tijdens de de maximale stuuruitslag tegen de stabilisator stang. Volgens mij is dit altijd al zo geweest. Nu heb ik nog even gecheckt bij 2 andere 360's en die hebben dit ook.
Hoe overtuig ik de garage dat dit zo hoort en hij alsnog de auto APK goedkeurt.

Bvd., Ovlov01

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 09:49 #734254 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
met std bandenmaat/breedte zou dat zowieso niet mogen (het aanlopen dan)

evt voor de apk 2 smalle bandjes monteren, 165 breed of iets in die richting

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2008 10:32 #734261 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
Met de 13inch 165 breed lopen de banden ook aan aan beide zijden.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 11:15 #734265 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
Met de normale banden maat mag dat niet gebeuren. Het zou kunnen dat het dat de bumpstop bij je stuurhuis weg is. Er zit zo'n dopje dat zeg maar je slag beperkt. Bij mij is die ook weg aan ??n kant. Waardoor ik nu naar links verder kan sturen dan naar rechts :). En dan loopt hij ook aan. Ik zit er nog achteraan, maar in eerste instantie had Volvo die niet meer. En de universele onderdelen boer levert alleen het complete stuurhuis. Heb er verder nog geen tijd voor gehad, maar het stelt niet veel voor volgens mij. Is dan ook wel zelf te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2008 11:47 #734269 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag

echte naam: "volvo volvo"

vul dan niks in...

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 14:50 #734274 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag

ovlov01;72445 schreef : Met de 13inch 165 breed lopen de banden ook aan aan beide zijden.

Mag ik vragen waar je woont, mede-Leeuwarder? Dan kunnen we eens een mini-meeting organiseren;) Leuk ook dat we beiden 360 rijden. Wat voor 1 heb jij dan?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2008 22:08 #734324 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK afkeur op aanlopen voorwielen bij maximale stuuruitslag
Kun je de uitslag niet (tijdelijk) op een andere manier beperken??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-10-2008 22:32 #734334 door V300 register
Standaard liggen op de 360's altijd 175-70-13.
En inderdaad met deze banden loopt de boel aan tegen de stabilisatorstang.
Ofwel: foutje van de Volvo.

Meestal wordt hier niet eens naar gekeken (wat eigenlijk wel moet) omdat er gewoon de originele velgen op liggen. De APK-keurmeester neemt dan niet eens de moeite om hiernaar te kijken.

Oplossing: Leg er tijdelijk smallere banden op. Ikzelf heb het zelfs weleens opgelost door er tijdelijk 2 thuiskomers op te leggen :humor:.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 11:59 #734363 door V300 register
Met thuiskomers komt die toch niet door de apk heen? Teminste als het van die 80km p/u banden zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-10-2008 14:19 #734370 door V300 register
grappig, ik heb dit ook met 340 en hier liggen 145 of 155 bandjes onder. nooit iets over gehoord bij de apk. wel moet ie volgende maand er weer heen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC