APK Afkeur op bevestigingssteun achter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-10-2008 17:14 #729964
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
Ik heb nog even na gevraagd. En ik mag het ook niet bevestigen met een slangenklem, die zou de rubberen leiding kunnen beschadigen.
Hoe los ik het nu op?
Een hechtlasje op het moertje met het beugeltje?
Hoe los ik het nu op?

Een hechtlasje op het moertje met het beugeltje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2008 18:05 #729967
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
No?, volgens mij mag daar gewoon speling op zitten. Maar maak anders even een afspraak in Leidschendam, dan komt het wel goed 
070-3270102 en dan ff vragen naar Kloosterman.

070-3270102 en dan ff vragen naar Kloosterman.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2008 19:47 #729978
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
IK heb er wel eens een andererubberslang omheen gedaan en als je daar nu eens strak een uitlaatrubber oid. omheen doet en deze bevestigd met een tyrip of slangklem, kan ik mij niet voorstellen dat het nog afkeur is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-10-2008 19:58 #729980
door V300 register
ik heb pas remmen op een 850 vervangen
en volgens mij zitten op een 850 precies dezelfde
jou nummertje 4 dus
dus zouden ze gewoon nog te krijgen moeten zijn
en volgens mij zitten op een 850 precies dezelfde
jou nummertje 4 dus
dus zouden ze gewoon nog te krijgen moeten zijn
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2008 20:03 #729983
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
Zal Pa is vragen of hij dat even wil uitzoeken. Van het weekend laat ik het wel even weten... nu inpakken voor 2 dagen Parijs.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-10-2008 16:04 #730044
door V300 register
Hallo iedereen,
Ik het probleem is opgelost, doormiddel van een extra tayripje er omheen te doen. Nu kan het niet meer op en neer bewegen en heeft de apk keurmeester het goed gekeurd.
Dus ik vond het appart, dat ze eerst zeiden dat een tayrip niet deugedelijk bevestigd was. En dat ie het nu wel goed vind.
In iedergeval heb ik nu apk. Bij mijn eigen volvo garage in Katwijk hadden ze het beugeltje niet meer.
In iedergeval ik heb nu apk dus kan weer rijden. Beetje appart gelopen allemaal.
Bedankt voor de respons.
Groeten No?
Ik het probleem is opgelost, doormiddel van een extra tayripje er omheen te doen. Nu kan het niet meer op en neer bewegen en heeft de apk keurmeester het goed gekeurd.
Dus ik vond het appart, dat ze eerst zeiden dat een tayrip niet deugedelijk bevestigd was. En dat ie het nu wel goed vind.
In iedergeval heb ik nu apk. Bij mijn eigen volvo garage in Katwijk hadden ze het beugeltje niet meer.
In iedergeval ik heb nu apk dus kan weer rijden. Beetje appart gelopen allemaal.
Bedankt voor de respons.
Groeten No?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2008 18:49 #730285
door Kevin Kloosterman
Pa heeft er eentje met de spoed order mee besteld donderdag. En ik heb het beugeltje nu hier op m'n bureau liggen. Misschien een idee om deze op te nemen in de clubwinkel ofzo? De prijs was Pa even vergeten door te mailen. Dus dat laat ik maandag wel weten. Ze zijn dus nog leverbaar! Ik heb Pa gevraagd met de voorraad order er 10 mee te bestellen. Dan heb ik er zelf een paar. Nog meer liefhebbers? PB even?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 19:24 #794615
door V300 register
he dit verhaal komt me bekent voor
ik ben namelijk de keurmeester uit dit verhaal
ik ben helemaal de moeilijkste niet maar die bevestiging van die remslang was 100% afkeur (niet deugdelijk bevestigt)
hij had geen speling van 2mm maar eerder 2 cm (letterlijk)
waarom denk je dat remleidingen om de 10 cm in klemmetjes zitten verankert en helemaal geen speling hebben
het punt is namelijk dat door het trillen en schudden van je auto bijv. met heuveltjes nemen je remleiding zwak word (zwak punt krijgt) en letterlijk gaat afbreken na verlooop van tijd (heb het al een keer gezien)
en ik vind dat als je je remleidingen heb laten vervangen dat je wel wat kwaliteit mag verwachten en dat ze wel die leiding borgen ik vind het gewoon slordig
zo ik ben uitgepraat
ik ben namelijk de keurmeester uit dit verhaal
ik ben helemaal de moeilijkste niet maar die bevestiging van die remslang was 100% afkeur (niet deugdelijk bevestigt)
hij had geen speling van 2mm maar eerder 2 cm (letterlijk)
waarom denk je dat remleidingen om de 10 cm in klemmetjes zitten verankert en helemaal geen speling hebben
het punt is namelijk dat door het trillen en schudden van je auto bijv. met heuveltjes nemen je remleiding zwak word (zwak punt krijgt) en letterlijk gaat afbreken na verlooop van tijd (heb het al een keer gezien)
en ik vind dat als je je remleidingen heb laten vervangen dat je wel wat kwaliteit mag verwachten en dat ze wel die leiding borgen ik vind het gewoon slordig
zo ik ben uitgepraat
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 22:58 #794665
door V300 register
Mijn auto is er ook ooit op afgekeurd (2 keer zelfs: andere auto en andere keurmeesters) .Inderdaad hoort het goed bevestigd te zijn, dus zonder te veel speling. Gelukkig is het makkelijk op te lossen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2009 23:19 #794676
door V300 register
Wie nu gelijk heeft of het nu 2mm was of 2cm ga ik niet over oordelen maar wat wel zo is, is dat met teveel speling mij gevaarlijker lijkt dat hele lichte potcorsossie.
2mm is niet is net te veel 2 cm wel. Teminste dat lijkt mij, omdat dan de boel helemaal los zit in feite.
Och ja, weet je dat er zoveel van die gevallen zijn die bij de ene keurmeester goed gekeurd worden bij de andere afgekeurd worden. Er is jaren geleden door de anwb keuring een auto naar de keuring laten brengen met aangebrachte mankementen.
Gebrokken veer kapotte riem ect ect ect. En roest achter wat volgens de eisen MOCHT. Dan gingen ze kijken wat ze vonden bij de apk en wat de kosten waren voor reparatie.
Maar een keurmeester keurde het af. DIe man van dat programma belde de rdw voor herkeuring. Die nam de keurmeester in bescherming en zei ook dat het gelast moest worden. Terwijl dat strikt volgens de regels niet het geval was. Omgedraaid, was dezelfde keurmeester een steekproef gaan houden denk ik niet dat hij het afgekeurd had....
2mm is niet is net te veel 2 cm wel. Teminste dat lijkt mij, omdat dan de boel helemaal los zit in feite.
Och ja, weet je dat er zoveel van die gevallen zijn die bij de ene keurmeester goed gekeurd worden bij de andere afgekeurd worden. Er is jaren geleden door de anwb keuring een auto naar de keuring laten brengen met aangebrachte mankementen.
Gebrokken veer kapotte riem ect ect ect. En roest achter wat volgens de eisen MOCHT. Dan gingen ze kijken wat ze vonden bij de apk en wat de kosten waren voor reparatie.
Maar een keurmeester keurde het af. DIe man van dat programma belde de rdw voor herkeuring. Die nam de keurmeester in bescherming en zei ook dat het gelast moest worden. Terwijl dat strikt volgens de regels niet het geval was. Omgedraaid, was dezelfde keurmeester een steekproef gaan houden denk ik niet dat hij het afgekeurd had....
Moderators: Mark Smeets