APK Afkeur op bevestigingssteun achter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 18:24 #627968
door V300 register
APK Afkeur op bevestigingssteun achter is gemaakt door V300 register
Hallo Volvo rijders,
Ik heb het volgende probleem: Ik heb mijn auto apk laten keuren, daarvoor moesten de remmen achter en de remleiding worden vervangen. Dit is gedaan.
Nu vind mijn keurmeester dat de bevestiging van de koperenleiding naar de rubberen leiding op en neer kan bewegen. Dus zeggen hun dat het niet deugdelijk is bevestigd.
Nu kan het de bevestiging in het huis 2 mm op en neer bewegen. Het beugeltje van nummer 4 is afgebroken en daarvoor is er een Tayrip bevestigd.
Wat nu te doen? er Slangen klemmen boven en onder opzetten zodat het niet omhoog en omlaag kan bewegen? Of hebben jullie betere bevestigingsmethoden? Iets van een klemmetje?
Bedankt voor jullie tips! Overigens vinden andere apk keurmeesters dat het wel deugdelijk is bevestigd. Dus het is een probleem van inzicht. Wel vervelend.
Hierbij nog een fototje uit het onderdelenboek. Het gaat om de omcirkelde bevestiging en het beugeltje bij punt 4 wat altijd stuk gaat als je het los haalt.
Bedankt voor jullie reacties.
Vriendelijke groet,
No? Eenkhoorn
Ik heb het volgende probleem: Ik heb mijn auto apk laten keuren, daarvoor moesten de remmen achter en de remleiding worden vervangen. Dit is gedaan.
Nu vind mijn keurmeester dat de bevestiging van de koperenleiding naar de rubberen leiding op en neer kan bewegen. Dus zeggen hun dat het niet deugdelijk is bevestigd.
Nu kan het de bevestiging in het huis 2 mm op en neer bewegen. Het beugeltje van nummer 4 is afgebroken en daarvoor is er een Tayrip bevestigd.
Wat nu te doen? er Slangen klemmen boven en onder opzetten zodat het niet omhoog en omlaag kan bewegen? Of hebben jullie betere bevestigingsmethoden? Iets van een klemmetje?
Bedankt voor jullie tips! Overigens vinden andere apk keurmeesters dat het wel deugdelijk is bevestigd. Dus het is een probleem van inzicht. Wel vervelend.
Hierbij nog een fototje uit het onderdelenboek. Het gaat om de omcirkelde bevestiging en het beugeltje bij punt 4 wat altijd stuk gaat als je het los haalt.
Bedankt voor jullie reacties.
Vriendelijke groet,
No? Eenkhoorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 19:33 #729878
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
Is dat beugeltje onder pos4 niet meer te krijgen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 20:11 #729881
door V300 register
Dit zijn altijd van die twijfel gevallen. Deugdelijk bevestigd. De ene keurmeester zal denken 2mm, dus deugdelijk de andere zal al dan niet terecht en ik denk zelfs terecht zeggen tayrip dat kan niet...
Je kunt bij de rdw een secund opinion vragen maar iemand die zo de regeltjes na zit te leven krijgt gewoon waarschijnlijk gelijk en niet jij.
Je kunt bij de rdw een secund opinion vragen maar iemand die zo de regeltjes na zit te leven krijgt gewoon waarschijnlijk gelijk en niet jij.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 22:18 #729906
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
er hoort standaard daar iets speling op te zitten...
dat die van remslang naar remleiding kan bewegen maakt geen ruk uit, het rubber van de remleiding vangt de trillingen op. en daarom hoeft deze beugel niet gefixeerd vast te zitten.
geeft de keurmeester je alsnog geen gelijk en kun je hem na verzoek terug te gaan naar de apk school nog niet vertellen dat dit zo hoort, pak dan even een lastoorts en leg een klein hegtlasje om het beugeltje te fixeren, ook probleem opgelost.
dat die van remslang naar remleiding kan bewegen maakt geen ruk uit, het rubber van de remleiding vangt de trillingen op. en daarom hoeft deze beugel niet gefixeerd vast te zitten.
geeft de keurmeester je alsnog geen gelijk en kun je hem na verzoek terug te gaan naar de apk school nog niet vertellen dat dit zo hoort, pak dan even een lastoorts en leg een klein hegtlasje om het beugeltje te fixeren, ook probleem opgelost.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 23:07 #729922
door V300 register
tjsa Anjo, ik ben een klant, en hun keuren hem niet goed. Ik ben het er niet mee eens. Maar ik heb hun wel betaald voor een apk. Hun zeggen dat ik terug moet gaan naar het bedrijf waarbij ik mijn remmen heb laten vervangen. Die zeggen dat het goed is, en dat het ook volgens de apk norm is.
Omdat het bedrijf ver weg zit van mij vandaan. Is denk ik de enige optie om zelf het geheel beter te bevestigen.
Ik ga morgen even kijken met een slangenklemmetje boven en onder zodat het gefixeerd zit.
To be continued...
Groeten No?
Omdat het bedrijf ver weg zit van mij vandaan. Is denk ik de enige optie om zelf het geheel beter te bevestigen.
Ik ga morgen even kijken met een slangenklemmetje boven en onder zodat het gefixeerd zit.
To be continued...
Groeten No?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 23:19 #729924
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
ik begin een klein beetje een hekel te krijgen aan dergelijke keurmeesters.. dat maatje van me die mijn auto in 1e instantie afkeurde, mocht volgens het keuringsstation nabij erik "maar even terug naar school..."
dat maatje van me laat ik de auto dus ook nooit meer keuren, ik ga wel naar iemand die er wel verstand van heb, kom ik tenminste feilloos door de keuring heen.
dat maatje van me laat ik de auto dus ook nooit meer keuren, ik ga wel naar iemand die er wel verstand van heb, kom ik tenminste feilloos door de keuring heen.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2008 23:28 #729928
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
No?, maak anders even een afspraak in Leidschendam? Dan komt het wel goed

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2008 01:06 #729940
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic APK Afkeur op bevestigingssteun achter
Wat een raar punt om af te keuren: Wat kan er gebeuren? APK is immers een veiligheidskeuring.
Niet meer naar toe gaan en een APK-afkeursticker 's nachts op de ruit doen.
Niet meer naar toe gaan en een APK-afkeursticker 's nachts op de ruit doen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-10-2008 08:17 #729943
door V300 register
'Hier word ik niet vrolijk van'
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-10-2008 12:04 #729955
door V300 register
Help, de verderfelijke invloed van voetbal is ook al doorgedrongen op dit forum...
Moderators: Mark Smeets