14 i.p.v. 13 inch
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-09-2008 21:30 #728700
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 14 i.p.v. 13 inch
Het hoort een beetje bij de auto. Als je stilstaat hoef je maar een tikje aan het stuur te geven en je ziet de wielen bewegen, maar als je op de snelweg rijdt moet je veel verder draaien om het daadwerkelijke van richting veranderen te voelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-09-2008 23:35 #728728
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 14 i.p.v. 13 inch
apk en een grote beurt, wil niet zeggen dat alle door mij genoemde punten nagekeken zijn.
eea ernstige gebreken zoals losse rubbers en speling op kogels hoort dan uitgesloten te zijn, maar uitlijning, stabilisator, etc, wordt NIET naar gekeken als je er niet specifiek naar vraagt (laat ze eens een proefrit maken met de auto op de snelweg)
overigens was er vandaag iemand op de sleuteldag met een vrij verse APK, en 2 rondom afgescheurde silentblocks bovenaan de veerpoten. Is blijkbaar aan de aandacht van de keurmeester ontsnapt.... k?n eens gebeuren.
14 inch zal waarschijnlijk wel iets zwaarder sturen, maar dat is logisch.
een 360 heeft naar mijn idee standaard stuurbekrachtiging nodig
eea ernstige gebreken zoals losse rubbers en speling op kogels hoort dan uitgesloten te zijn, maar uitlijning, stabilisator, etc, wordt NIET naar gekeken als je er niet specifiek naar vraagt (laat ze eens een proefrit maken met de auto op de snelweg)
overigens was er vandaag iemand op de sleuteldag met een vrij verse APK, en 2 rondom afgescheurde silentblocks bovenaan de veerpoten. Is blijkbaar aan de aandacht van de keurmeester ontsnapt.... k?n eens gebeuren.
14 inch zal waarschijnlijk wel iets zwaarder sturen, maar dat is logisch.
een 360 heeft naar mijn idee standaard stuurbekrachtiging nodig

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2008 13:05 #729120
door V300 register
Ik wou net zeggen, mijn 340 hado ook 13 inch maar voelde bij 150 nog lang niet vaag...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2008 17:34 #729136
door V300 register
14 inch hoeft niet per definitie zwaarder te gaan sturen. Even een voorbeeldje: 155-60-13 "flamingo's sports" sturen zwaarder dan de 185-60-13 Vikings die ik weleens onder m'n 343 had liggen. Daarnaast is de goede bandenspanning belangrijk.
Ofwel, het ligt vooral echt aan de banden. Breedte speelt wel een rol, maar het merk en type wil meer zeggen. Ook ligt het eraan hoe ver de band versleten is. Een ver versleten band stuurt naar mijn ervaring vaak zwaarder dan een nieuwe band.
Conclusie: om het zwaarder sturen zou ik me helemaal niet druk maken. Druk maken doet een compressor
Ofwel, het ligt vooral echt aan de banden. Breedte speelt wel een rol, maar het merk en type wil meer zeggen. Ook ligt het eraan hoe ver de band versleten is. Een ver versleten band stuurt naar mijn ervaring vaak zwaarder dan een nieuwe band.
Conclusie: om het zwaarder sturen zou ik me helemaal niet druk maken. Druk maken doet een compressor

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2008 17:48 #729141
door V300 register
Inderdaad, toen ik nieuwe banden gemonteerd had op m'n 14" open GLT-velgen, dacht ik dat ik per ongeluk ook stuurbekrachtiging had ge?nstalleerd

Moderators: Mark Smeets