Lekke vacuumcilinder rempedaal?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2012 16:31 #901741
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Lekke vacuumcilinder rempedaal?
Ik haak hier even op in. Gaat niet over een 340, maar wel een oude kar met vacuumbekrachtiger.
Voet op pedaal, Motor aan, pedaal zakt weg en is gelijk zacht. Hou je je voet stevig op het pedaal, motor uitzetten en het pedaal wordt naar boven gedrukt.
- Motor uit, 2x pompen en keihard. conclusie : remvloeistof vervangen en ontluchten.
- Motor aan, pedaal wordt niet harder of zachter ook al pomp je 10x en remdruk zit altijd pas helemaal onderin.
zodra je de motor af zet krijg je hem direct bovenin al hard. je hoeft dus helemaal niet te wachten ofzo.
Hoofdremcylinder stuk? Bekrachtiger stuk? de bekrachtiger heeft iig geen vacuum-lek, dat heb ik al getest.
Of is dit eigenlijk precies zoals het hoort? Remmen doet 'ie echter wel gewoon. Beetje slapjes, lange slag, maar voldoende.
Voet op pedaal, Motor aan, pedaal zakt weg en is gelijk zacht. Hou je je voet stevig op het pedaal, motor uitzetten en het pedaal wordt naar boven gedrukt.
- Motor uit, 2x pompen en keihard. conclusie : remvloeistof vervangen en ontluchten.
- Motor aan, pedaal wordt niet harder of zachter ook al pomp je 10x en remdruk zit altijd pas helemaal onderin.
zodra je de motor af zet krijg je hem direct bovenin al hard. je hoeft dus helemaal niet te wachten ofzo.
Hoofdremcylinder stuk? Bekrachtiger stuk? de bekrachtiger heeft iig geen vacuum-lek, dat heb ik al getest.
Of is dit eigenlijk precies zoals het hoort? Remmen doet 'ie echter wel gewoon. Beetje slapjes, lange slag, maar voldoende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2012 17:42 #901746
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekke vacuumcilinder rempedaal?
Het hoort wel zo dat hij inzakt als je de motor start, en als je hem weer uitzet een een aantal keer trapt dat hij dan weer hard is!
maar, verder.. heb ik niet zoveel verstand van remmen:)
maar, verder.. heb ik niet zoveel verstand van remmen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2012 16:29 #901986
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekke vacuumcilinder rempedaal?
als het vacuum in de bekrachtiger zo snel wegvalt, is waarschijnlijk de terugslagklep kapot. het is de bedoeling dat je nog zeker 4 of 5 keer volop bekrachtiging hebt nadat de motor uitgezet is.
Een goede dichte bekrachtiger met een goede terugslagklep houdt zijn vacuum gewoon minimaal 24 uur vast.
Dat je pedaal ver ingetrapt kan worden als de motor loopt, kan betekenen dat de remslangen sponzig geworden zijn of dat er nog ergens lucht in het systeem zit. Als je flink doortrapt moet deze pedaalslag ook haalbaar zijn zonder dat de motor loopt!
Een goede dichte bekrachtiger met een goede terugslagklep houdt zijn vacuum gewoon minimaal 24 uur vast.
Dat je pedaal ver ingetrapt kan worden als de motor loopt, kan betekenen dat de remslangen sponzig geworden zijn of dat er nog ergens lucht in het systeem zit. Als je flink doortrapt moet deze pedaalslag ook haalbaar zijn zonder dat de motor loopt!
Moderators: Mark Smeets