Lekke vacuumcilinder rempedaal?
- V300 register
- Verbannen
-
Naast mijn gewone straat 360 heb ik samen met een vriend ook een cup 360. Nou hebben we daar een gek probleem mee met de remmen. Het pedaal zakt met motor aan vrij diep weg en remt alleen helemaal onderin. Als de motor uit is en je gaat pompen dan wordt de rem wel netjes hard. We hebben al een hele hoop vervangen aan de remmenlarij zoals: nieuwe remslangen voor, compleet nieuwe koperen leidingen naar achteren, nieuwe remcilinders achter, andere hoofdremcilinder.
Hij lekt ook absoluut niet (meer), dat probleem is gefixt. Als hij begint te remmen is het ook gewoon netjes rechtdoor.
Wij vermoeden dat er iets met het pedaal is, zit hier een vacuumcilinder achter ofzo? Weet iemand hoe dit pedaal werkt en welke onderdelen er zitten (misschien tekeningen?) Iemand andere suggesties?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;65855 schreef : De rembekrachtiger? Die grijze trommel tegen het schutbord aan de bestuurderskant. Ik gok maar wat hoor, maar dat is wel 'iets' met vacu?m.
Ja daar denk ik ook aan. Ik heb net bij mijn "straat" 360 gekeken en het lijkt er ook op dat die trommel vast zit aan de carrosserie. En dat die zuiger in die trommel aan het pedaal vast zit. Even de dealer bellen of daar misschien revisiesets voor bestaan (zuigerring bijvoorbeeld?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Is de eenwegklep die hierin zit nog wel jofel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Maar als 'ie geen vacu?m krijgt, zou de motor toch ook slechter moeten lopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
volvofiel;65873 schreef : Die slang heb ik afgeplakt. Kan hij t?ch vacu?m opbouwen. Benieuwd of het houdt.
Maar als 'ie geen vacu?m krijgt, zou de motor toch ook slechter moeten lopen?
afgeplakt?? waarvoor??:humor: je heb em toch echt nodig... en ja met een vol vacuumlek loopt de motor heel beroerd, maar dat moet je maar net zien vast te stellen tov eventuele andere mankementen..
in dit geval is het koppelstuk aan het inlaatspruitstuk kandidaat, zal wel hard zijn en hier vacuum lekken.
verder zou het alsnog lucht in het remsysteem kunnen zijn,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
AvdAkker;65896 schreef : afgeplakt?? waarvoor??:humor: je heb em toch echt nodig...
Omdat de slang gaar was en niet meer fatsoenlijk kon aansluiten op 't spruitstuk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Die 'aansluiting' op het spruitstuk is slechts een veredelde 'knobbel', dus afplakken leek me prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
om te controleren of de rembekrachtiger nog goed werkt:
trap met de motor uit het rempedaal een paar keer stevig in,
als het goed is zal de vacuumdruk verbruikt worden en gaat het intrappen steeds zwaarder en minder diep bij het intrappen.
als je gewoon kunt blijven doortrappen zonder dat het pedaal minder zwaar of minder diep gaat dan is de rembekrachtiger kaduuk.
om te controleren of de rembekrachtiger lekt:
rempedaal intrappen als de motor loopt, motor afzetten met de voet vol op de rem. voet op de rem gedurende een seconde of 30 ingedrukt houden.
als de pedaalhoogte zich niet wijzigt is dat goed. als het rempedaal omhoog gaat (minder remmen) dan is de rembekrachtiger kaduuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.