Reclame voor Tyfoon banden

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2007 14:38 #669190 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reclame voor Tyfoon banden
Klopt... Nooit besparen op remmen, banden, ophanging en stuurinrichting!
Mijn ouders hebben een setje goedkope banden op hun Passat gemonteerd omdat hij verkocht zou worden.
Toch afgezien van verkoop, dus de banden maar zelf oprijden.
Mijn moeder klapte daarna ineens achterop een andere auto (veel langere remweg) , mijn pa een keer in de berm (Aquaplaning), mijn moeder nog een keer op het fietspad( achterkant brak uit). En ik kan zelf echt nog wel wat van ze leren qua rijstijl...
Toch maar weer 4 nieuwe Continental Sport Contact bandjes gemonteerd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2007 11:52 #669481 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reclame voor Tyfoon banden
Ik ben het er mee eens, vooral niet besparen op banden.
De enige banden die ik ooit zelf heb gekocht waren ook Pirelli P3000's, en ze zijn me erg goed bevallen. Zo goed dat ik ze van mn eerste auto heb bewaard en er nu weer op rijd. Met goedkope "roadhogg" rommel aan de voorkant. Nou reken dus maar dat een 340 kan ondersturen zeg!

Op de 360 zaten ook redelijke banden, weet het merk alleen niet meer precies.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2007 12:06 #669482 door V300 register
Ik heb nu vredesteijn T-trac, goed droog enzo...op droog gumt het heerlijk. Gaat lekker neutraal een bocht door, remmen gaat goed...Maar als je dan ook maar 1 stukje vocht tege komt, gaat het alle kanten op.

Let wel: Dure banden van een X aantal jaar oud kunnen ook waardeloos rijden. Een band hoeft niet persee pas zijn grip te verliezen als er haarscheurtjes op staan, ook netjes ogende banden kunnen al het kleefkracht verloren zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2007 12:28 #669486 door V300 register
Een collega van mij verteld eerst met gepaste trots dat ie elk weekend wel voor ?100 stukslaat in de horeca...

een halfuurtje later blijkt dat z'n auto op de banden worden afgekeurd. Om de auto toch goedgekeurd te krijgen laat ie de allergoedkoopste banden monteren die de garagist maar kan krijgen want: "wat zijn nieuwe banden toch verrekte duur zeg!"

Hij keek mij nog een beetje onbegrijpend aan toen ik zei:"Het is maar wat je belangrijk vind in het leven; investeren in veiligheid of investeren in gezelligheid"

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2007 12:53 #669491 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reclame voor Tyfoon banden
Ja... onbegrijpelijk...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2007 13:38 #669496 door V300 register

firsttimedrifter;25240 schreef : Ik ben het er mee eens, vooral niet besparen op banden.
De enige banden die ik ooit zelf heb gekocht waren ook Pirelli P3000's, en ze zijn me erg goed bevallen. Zo goed dat ik ze van mn eerste auto heb bewaard en er nu weer op rijd. Met goedkope "roadhogg" rommel aan de voorkant. Nou reken dus maar dat een 340 kan ondersturen zeg!

Op de 360 zaten ook redelijke banden, weet het merk alleen niet meer precies.

Ik weet ook niet precies welke banden er onder de 360 liggen maar het zijn redelijk goede.
Mijn voorkeur gaat toch wel naar michelin banden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2010 20:47 #852748 door V300 register
Zonder aan geld te denken duikel ik een paar goede voorbanden op en laat ze er onder plaatsen.
Thuis bekijk ik ze goed en zie dat het mijn oude vrienden zijn, Tyfoon banden.
En als ik google op de merknaam zit ik vrij snel hier.
Ik zal volgend jaar zomer vertellen hoe het mij bevallen is,

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2010 21:52 #852749 door V300 register
Doe mij maar wat zachtere banden met meer grip dan al die goedkope harde gaat lang mee meut. Op de Scenic nu 4 nieuwe Dunlops Sport 01 of zo iets liggen i.p.v. die harde Continentals, Heerlijk, wat een verademing. Binnenkort de 340 ook maar eens opwaarderen met echte banden.
Als je jaren wedstrijden gefietst hebt en motor rijdt dan weet je wat goede banden voor je betekenen i.p.v. sloffies die 10.000 km meer mee gaan.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2010 22:03 #852750 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Reclame voor Tyfoon banden

setsunakaede;24898 schreef : Het is jammer dat Falken geen (nauwelijks) banden maakt voor onze velgenmaat..., dat schijnt ook wel goed rubber te zijn.

Ik rij met mijn 760 al een tijd op Falken FK-452 225/50 ZR16 92W banden en die zijn echt goed voor snel rijden en toch betrekkelijk weinig slijtage.

Hiervoor had ik de dunlop SP9000 banden en die waren duur en gingen als een idioot, nou ben ik wel een beetje van het driften hier en daar dus wellicht dat ze bij falken daar rekening mee houden (zitten vaak onder drift bakken)

Of jullie iets aan deze info hebben voor de 300's weet ik eigenlijk niet ivm maten maar toch even mijn 2 cents

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2010 17:53 #852787 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Reclame voor Tyfoon banden
Ik rij al jaren met banden van het merk Viking Noors fabricaat en ik moet zeggen dat ze erg comfortabel rijden weinig rij geluid maken en een goede grip nat als droog en toch vrij slijtvast zijn iets van 50 tot 60.000 km. en als de winterbanden onder de 4 mm komen rij ik ze in twee zomers op, ik heb nl een set voor de zomer en een set voor de winter, de prijs ligt rond de ?45.00 per band [zomer / winter]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC