Het KONI schokbreker topic
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dan heeft het toch de juiste naam?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;80731 schreef : Ze zijn volgens mij nooit bedoeld als sportief item, maar om bij een auto met zwaardere belading ook een goed veergedrag te krijgen. Je "adjust" de schokdemper op de juiste "Load".
Dan heeft het toch de juiste naam?
Naar mijn mening betekend "to adjust": afstellen/regelen. Maar inderdaad, je hebt gelijk, aanpassen is ook een vertaling.
Er is weinig aan te regelen, daarom vind ik de naam een beetje te commercieeel........
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-

Maar hij moet nog 15 sets uitzoeken en als daar koni's voor de 300 tussen zitten krijg ik als eerste bericht yeehaa!
Overigens zijn er WEL 2 typen koni's voor de voorkant!!!
Hij heeft ze zelf allebei gehad zei hij.
1 type is voor de 340 1.4
het andere type is voor de 340 1.7 en 360 2.0
Deze waren voor de 340 1.4 en zouden bij mij toch niet gepast hebben dan.. (of te licht zijn geweest) Dus het is niet zo'n ramp dat ze al weg waren. Ik hoop dat de persoon die er wel wat aan heeft, er blij mee is!

- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;80735 schreef : Je kunt de stugheid regelen...
Inderdaad zijn de dempers wel adjustible.
Ik dacht dat we 't hier over de veren hadden. Gezien de uitspraak van Pie-pa-paultje:
Pistonpen paultje;80568 schreef : Zijn het zelfde.
Er zijn wel 2 soorten voor achter. Met load adjusters en zonder...
Hier ging het volgens mij om de veren dus..........
Interpretatieverschilletje!
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;80561 schreef : Even een vraag of de KONI's..
Is er maar 1 type KONI schokbreker voor de voorzijde, of zit er verschil in de KONI's voor een 1.4, een 1.7 en een 2.0 300-serie?
Hier lijkt mij geen interpretatie fout mogelijk!
Volgens mij bedoeld hij ook de schokbrekers.. Want ik meen foto's gezien te hebben van die load adjusters, waarbij om de schokbreker een hulpveer zat. Gewoon aan de schokbreker vast.
Overigens lijken die mij ook wel interessant, tegen het doorzaken van de achterkant bij belading (of het vervoeren van 3 personen achterin).
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;80743 schreef : Hier lijkt mij geen interpretatie fout mogelijk!
Volgens mij bedoeld hij ook de schokbrekers.. Want ik meen foto's gezien te hebben van die load adjusters, waarbij om de schokbreker een hulpveer zat. Gewoon aan de schokbreker vast.
Overigens lijken die mij ook wel interessant, tegen het doorzaken van de achterkant bij belading (of het vervoeren van 3 personen achterin).
Je interpreteerd m'n post verkeerd...........
:+
- V300 register
- Verbannen
-
"to adjust" is volgens mij wel degelijk de goede term voor het op/neer schroeven van de ring voor de veerstijfheid....
koni rood en koni geel hebben ook instelbare demping van de uitgaande slag, daar hebben ze dus geen aparte naam voor.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-