Et waarde
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2007 13:07 #687596
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Et waarde
Jammer, zijn leuke "oude" velgen. Heb geen zin om in de stank van aangelopen rubber te zitten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2007 13:11 #687598
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Et waarde
Gewoon verder zoeken, er zijn ontzettend veel velgen te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2007 19:09 #687607
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Et waarde
mag ik de discussie even terugbrengen naar mijn bescheiden denkniveau? Ik heb nog 2 wielen liggen die onder mijn overleden 440 hebben gezeten, beide met splinternieuwe banden. Die kunnen dus zondermeer op de 340 als ik er nog 2 wielen bijkoop?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2007 20:43 #687612
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Et waarde
jep:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2007 21:12 #687614
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Et waarde
op mn 360 zitten aez velgen 7j en een et-waarde van 28 (15inch)
die komen een stuk verder naar buiten en dat vind ik een stuk mooier
die komen een stuk verder naar buiten en dat vind ik een stuk mooier
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
31-10-2007 22:14 #687616
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Et waarde
De ET-waarde van de 'open' GLT velgen is 40. Kun je deze probleemloos verder naar buiten laten komen door spacers van bv 1 cm? Heeft dat voor de ophanging geen negatieve gevolgen? En als je spacers van 1 cm gebruikt, hou je dan nog genoeg draad over voor de wielbouten? Soms zie ik zelfs spacers van 2cm of meer voorbij komen. Hoe los je dat dan op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
03-11-2007 18:19 #687843
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Et waarde
De spacers kunnen wel 4 cm zijn, geen probleem. Het enige waar je wel op moet letten is de APK; een wiel mag op geen enkele manier iets aanraken tijdens het rijden. Dit betekend misschien dat je de stuuruitslag moet beperken. Hoe? goeie vraag.... of naar de APK normale wielen er onder.
Ik weet overigens niet hoe de politie oordeelt bij een algemene controle. Persoonlijk vind ik een mogelijk aanslepende band gevaarlijk....
Ik weet overigens niet hoe de politie oordeelt bij een algemene controle. Persoonlijk vind ik een mogelijk aanslepende band gevaarlijk....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
04-11-2007 11:53 #687864
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Et waarde
Ik zit zelf eventueel te denken aan spacers van ca. 1 cm, achter misschien 2cm. Maar heb je er dan geen last van dat de moeren waar je de bouten van je wielen op schroeft dan maar erg kort of er niet zijn. hoe los je dat op, hoe werkt dat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
04-11-2007 17:16 #687886
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Et waarde
Mijn inziens is het te zwak om de bouten te verlengen met een verlengstuk (half moer/halfbout). Dus ligt de oplossing in het bevestigen van langere bouten uit ??n stuk die de grotere kracht aankunnen.
Ik heb eigenlijk nog nooit een wielmoer gezien met een verlengd voorstuk. Misschien bestaan die en kunnen die????
Ik heb eigenlijk nog nooit een wielmoer gezien met een verlengd voorstuk. Misschien bestaan die en kunnen die????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2007 22:06 #687917
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Et waarde
losse tussenlegringen tussen velg en naaf zijn volgens mij ook in nederland verboden.
je hebt wel blokken die dubbel zoveel gaten hebben (dus 8 of 10 ipv 4 of 5)
daarmee kun je dan de blok op de naaf vastzetten met bouten die verzinken in het oppervlak, en daarop zet je dan weer de velg met originele wielbouten. dus de ene helft van de gaten is verdiept, de andere helft heeft schroefdraad.
je hebt wel blokken die dubbel zoveel gaten hebben (dus 8 of 10 ipv 4 of 5)
daarmee kun je dan de blok op de naaf vastzetten met bouten die verzinken in het oppervlak, en daarop zet je dan weer de velg met originele wielbouten. dus de ene helft van de gaten is verdiept, de andere helft heeft schroefdraad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets