Nieuws over goedkope banden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2006 04:45 #640682 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuws over goedkope banden
Uniroyal Rainsports zijn erg goede banden, gaan ook lang mee als je niet als een achterlijke rijdt.
kVind wel dat Ronald zn banden redelijk goedkoop heeft, als dat van 250 gld (gulden) tenminste geen typefoutje was.
Voor nieuwe Rainsports in de maat 215/40R17 (voor mn 850 uiteraard) betaal ik 132 euro per stuk, bij mn professionele (lees : niet goedkope) banden boer inclusief monteren, balanceren en garantie.
De banden voor slijten wat harder, maar achter hebben ze na 15000 km nog veeeeeeeeeeeel profiel, zelfs die rare kleurtjes zitten er duidelijk waarneembaar nog op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2012 11:09 #916644 door V300 register
Ik heb zelf nogal beroerde ervaringen met Continentalbanden. Onbalans en herrie,zonder dat er ook maar iets te zien is aan de banden. Frappant genoeg zijn ook de zustermerken van Continental : Uniroyal en Semperit ook geen fijne banden voor mij.
In sommige testen komt overigens een NANKANG er als winterband heel goed vanaf maar is deze niet goed op droog en nat wegdek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2012 17:28 #916670 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Nieuws over goedkope banden
Tja, na 6 jaar mag je wel wat verwachten van die Nankang-banden... :snif:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2012 21:31 #916706 door V300 register
dit is inderdaad wel een beroerde topic-kick zo. 6 jaar en weinig nieuws toe te voegen :)

Zelf heb ik overigens prima ervaringen met de continental eco contact 3 in de maat 175R13 (die zitten onder de black beauty). Behalve dat de auto een werkelijk straalbezopen hoeveelheid body roll heeft rijdt dat best goed... en die body roll ligt niet aan de banden :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2012 22:09 #916717 door V300 register
Mij maakt het dus echt geen drol uit wat voor banden er onder mijn auto liggen, zolang het maar een beetje een normaal merk is (en geen tjaptjoi zooi).

Ik rijd namelijk n??it met 100 over kletsnatte ronde witte wegen, bij een noodstop ga je zonder ABS toch wel schuiven, en een 300-serie zuipt sowieso benzine...
Bovendien, de Michelin Energysavers (die hun werk overigens goed doen) beginnen scheurtjes te vertonen van ouderdom, terwijl het profiel nog rond de 4mm zit. Ik kan dan even goed een heel zachte goedkope band kopen denk ik dan :hmmz2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2012 22:30 #916721 door V300 register
Nou, als grootverbruiker heb ik al wat bandjes versleten :D Ik heb er dus een aardig beeld van kunnen krijgen. Continental vond ik persoonlijk niet zo fijn. Hard en stug en vrij snel versleten. Fijnste banden tot nu toe: Michelin Energy. Ik heb er nu andere Michelins onder liggen en die gaan ook prima. De Energy's heb ik helemaal opgereden, ongeveer 80.000 km. Niks geen gekke dingen als cuppen oid. Gewoon goed te doen. Tja, en wat kosten die Michelins nou eigenlijk? 70 euro per stuk....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2012 23:41 #916729 door V300 register
Hm, de lokale bandenboer hier houdt niet zo van Michelin. Volgens hem beginnen ze al veel te snel droogtescheurtjes te vertonen, zowel op de wangen als op het loopvlak van de banden. Zag er inderdaad een setje liggen van 4 jaar oud met scheurtjes in de waterafvoergroeven op het loopvlak.....

Overigens zou ik niet weten welke banden het beste zijn. 4 jaar geleden zijn er op de 345 van Joost nieuwe Interstates gelegd (huismerk van Profile) en die zien er nog prima uit, worden alleen wat sneller vierkant van het stilstaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2012 08:32 #916733 door V300 register
Jaren terug kocht ik ook uit financi?le redenen goedkopere banden zoals SAWA's. Droog was de 1e 6000 km geen probleem, helaas een onverwachts buitje sneeuw wel. Kon toen niet harder dan 70 op de snelweg daarboven verloren de banden alle grip.

Na die 6000 km begon het ook een drama te worden bij regen.

Ook begon er zich bij 2 banden een hoogteslag te vormen al met al leuke banden toen ze supernieuw waren, daarna werd het rap slechter, zelfs zo slecht dat ik ze bij 9000 km weg kon doen ondanks nog ruim 5 mm profiel ! Later hoorde ik dat de vormvastheid en de snel afnemende prestatiecurve een kwaal is van de goedkopere banden, dit zie je in duitse testen altijd terug.

Snap dat een band altijd een compromis moet zijn voor alle weerstypen, maar zo slecht als deze nog nooit meegemaakt !

Moraal is dat ik nu altijd a-merken neem.

Ander aspect vind ik dat een ieder die hier op dit forum komt een behoorlijke liefhebber is en veel tijd en energie in zijn auto steekt qua onderhoud en poetsen/styling etc.. Als je dan weet dat een C- of D-merk band een veel slechter gedrag heeft in de kritische situaties zoals gladheid op de weg door een spoortje olie, bij een gewdongen uitwijkmaneuvre etc. en je daardoor crasht terwijl een a-merk band het dan net wel zou redden wat is er dan duurder ?????????

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2012 09:10 #916738 door V300 register
Dat is dus ook het fijne van die Michelins: na vele 10.000 km's nog steeds goed in vorm.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2012 12:35 #916748 door V300 register
Ik heb ook 4 michelin energie banden, 50 euro ps toenertijd. Reden, hij raakte deze bandenmaat 180/155 r 13 uit mijn hoofd niet kwijt. Ja, of hij wilde me matsen wie weet...

Zijn nog steeds in top vorm, er zit nog heel veel profiel op voor vele jaren. Daarvoor pirelli,s. Slijten beduidend sneller, maar wel iets betere grip. Als scheelt het niet veel.

Daarvoor van die goedkope banden, en ja die slijten erg hard en snel hoor, en hebben echt weinig grip. Ben met die goedkope rotzooi regelmatig doorgeslipt. Heb ik al jaren geen last meer van gehad...

Het is volgens mij heel erg simpel. Als de band aan minimale EU eisen voldoet is het goed. Dan heb je ook nog de APK. Die kijkt behalve of de banden nog goed zijn ook naar de remmen. Stel dat de remmen net aan zijn, dan zal je met goedkope banden al een te lange remweg hebben.

Ik had pas een noodstop, en ik verbaasde me erover hoe snel die stil stond. Maar ja, toen was wel de remolie al vervangen en de remcylinders achter ook.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC