K&n luchtfilter
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Die direct fit filters zijn vaak duurder dan een nokkenas. Met een A of in ieder geval een spannendere nokkenas dan er nu in zit win je meer dan de 1pk die je met een filter wint...
Stromberg met zo'n enkel filtertje klinkt wel veel vetter, dat wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
...en verlies je 5 km per liter benzine... :+Ruben;162629 schreef : Met een A of in ieder geval een spannendere nokkenas dan wat er nu in zit win je meer dan de 1pk die je met een filter wint...
Mijn 360 op LPG rijdt merkbaar beter met dat filter. Hij houdt niet meer in als ik volgas geef bij bepaalde toerentallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Naar mijn mening zit het vaak tussen de oren. Daarbij komt ook nog eens dat een origineel gebruikt filter (vies/verstopt) wordt vervangen door performance spul.
Een 360 zou eigenlijk niet snel mogen inhouden door het luchtfilter, in ieder geval niet door het formaat. Dat zit goed. Het is eerder de plaatsing onder de motorkap met als gevolg een nogal gecompliceerd inlaattraject dat nadelig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Ik had het inlaattraject vervangen voor zo'n K&N kegelfilter en de LPG installatie daarop laten afstellen, dat reed prima, maar maakte mij teveel herrie.
Met het nieuwe kartonfilter (ook weer afgesteld) hield mijn auto af en toe in bij gasgeven. Direct na de wissel met het PiperCross filter (opnieuw afstellen) heb ik nergens meer last van gehad. Dat zegt voor mij genoeg. Toen ik nog op benzine reed merkte ik geen verschil tussen de filters, maar op LPG wel. Blijkbaar een combinatie van het gasmengstuk (32mm) en het complexe inlaattraject die niet optimaal samengingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Als je het voor het geluid doet: Dat BROOAAP!!! doet een PiperCross ook vol overgave, maar die is bij constant toerental lekker stil. De K&N hoorde je ook bij lange stukken snelweg en dan wordt het al snel irritant, net als een herrie uitlaat.flyhart;162548 schreef : Okee, dat is wel interessant.. Mooie brom is natuurlijk nooit weg..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.