NOS op de 340 turbo....
- V300 register
- Verbannen
-
Ja dat klopt dat is inderdaad duur! Ik ben al een hele tijd op zoek geweest naar een bron van pure zuurstof om dat eventueel in te spuiten. Mja waar vind je zoiets.
Je kunt wel heel simpel waterinjectie maken met een vacuumslang. Wordt wel vaker gedaan. Meer wateraanzuiging. Komt ongeveer op het volgende neer als ik het goed begrepen heb: Vacuumaansluiting op de inlaat met een slangetje op een tankje met water en alcohol (kan ook alleen water of alleen alcohol, ik zou gewoon voor industriele pure alchohol gaan) aansluiten dan zou de motor het zelf moeten aanzuigen! Goedkoop te maken en te gebruiken. Niet slecht (kan zelfs goed zijn) voor de levensuur van de motor, goed voor je verbruik en de prestaties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ziekenhuis?Volvo 740TIC;61757 schreef : Ik ben al een hele tijd op zoek geweest naar een bron van pure zuurstof om dat eventueel in te spuiten. Mja waar vind je zoiets.

- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

In een duikfles zit gewoon perslucht, geen zuurstof. Niets anders dan de omgevingslucht die we normaal inademen, maar dan samengeperst zodat je zo veel mogelijk mee kunt nemen onder water. +/- 80% stikstof en 20% zuurstof.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Airproducts
Lenntech
Linde Gas Therapeutics NTG
Strombeek
Volgens mij heb je om te lassen ook zuurstof nodig toch? Moet te krijgen zijn dus.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Denk dat ik voor de mix gedestilleerd water+ ruitenwisservloeistof ga met zo'n hoog mogelijk methanol gehalte. Schijnt te werken of eventueel wat E85.
Weet iemand toevallig of er een aansluiting op het spruitstuk zit? Neem aan dat er vast wel eens een B17 met eco meter is geleverd of niet?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-