NOS op de 340 turbo....
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;61549 schreef : Nooit tijd om stil te zitten. Binnenkort meer info
Amai.........wat krijgen we nu weer :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mar 't is wel ?bervet :yesyes:
Waarom geen waterstofinjectie? Da's makkelijker te bouwen............en ook 10 keer zo link :no_comment:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vind het in ieder geval wel een leuk idee!
Maar Frits, waarom niet een wat betere/grotere turbo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als het goedkoop moet zijn zou ik eerder kijken naar LPG/E85 injectie bij volgas oid ivm de hogere nock resistentie (hoog octaangetal).
Mja, vraagt blijft, waarom geen grotere turbo? 13C van een 940 TIC LPT/HPT is wel prima ook voor zo'n kleine motor. Erg kleine turbinebehuizing en wiel voor snelle spool. Beter ontwerp dan de oude T3/T25 die er nu waarschijnlijk op zit. Je zou er als je daar niet tevreden mee bent nog een 15G compressor+behuizing en wiel op kunnen zetten als 13C/15G hybride.
Als ik een motor zou gebruiken om mee te racen/driften zou ik liever net iets meer lag hebben door een iets grotere turbine maar daardoor ook betere flow. De warmte moet ook weg!
13c heeft maar iets van een 4.5cm2 turbinebehuizing, vrij klein dus. Je hebt al een goed spruitstuk voor de flow, nog wat dikkere downpipe zal wel lekker lopen.
Nos kun je ook als spool/lag aid gebruiken. Waarom niet eerst een andere turbo en dan nos?
Heb nog wel een hoop liggen, ik wil je best gedeeltelijk sponsoren!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De kit zelf is inderdaad zeker niet goedkoper, het bijvullen wel.Volvo 740TIC;61751 schreef : Dat goedkoper valt wel mee, als je goed zoekt kun je (wet) nos kitjes vinden voor $300 (soms zelfs wat minder) dat is E200-E250. Vind ik niet duur voor 50PK,
Een flesje NOS is wat duurder als een flesje gedistilleerd water...
Bij het driften zal er wel veelvuldig gebruikgemaakt worden van het knopje dus er zal ook veel bijgevuld moeten worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.