regels omtrent andere motorblokken

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2008 08:22 #737295 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Nou, gelukkig maar dat ik van een B14.4E naar een B14.4E ga. Maar waarom hebben ze de motorsteunen nou weer op een andere plek gemaakt? Plug and play my ass.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2008 09:58 #737312 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic regels omtrent andere motorblokken

AvdAkker;75573 schreef : menig politieagent kan het verschil tussen een 8 en 16v kop niet herkennen zonder het logotje achterop de auto...

Jammer dat die 16V kop zo ontzettend groot oogt en dat er in grote letters 16V DOHC op staat. :D
Iemand die zich een beetje met auto's bezig houdt ziet dan wel dat het een 16V blok is. Omdat er gewoon Volvo op staat zal diezelfde persoon die eigenlijk weinig van de 300-serie af weet (ca 99.9% van de NL bevolking) echt geen idee hebben dat een B2x4F/FT/GT niet in een 340 of 360 hoort.
Bij de B204FT/GT zit de turbo ook nog eens verstopt onder die grote kop, dus als je gewoon zwarte IC buizen en slangen gebruikt ziet een leek nog steeds niet dat daar een turboblok in ligt.

Zo ziet dat er uit, zoek de turbo:



Zo moet je het dus niet doen wil je een beetje onopvallend rondrijden:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2008 10:01 #737313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Ik denk dat sommige mensen ook schrikken als ze een 2-liter injectieblok in een standaard 360 zien hangen. Dan is het ineens iets anders dan het boodschappenwagentje van oma.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2008 10:37 #737316 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic regels omtrent andere motorblokken
Dat is inderdaad een van de meest voorkomende reacties op mijn 360 geweest ja. Iedereen kent de 300 serie als variomatisch bejaardenautootje, niet als een "hot hatch" met 110-120 Pk...

Hetzelfde had ik met mijn 740. "160 Pk?! Ik wist niet dat die oude Volvo's zoveel vermogen hadden?" (en dan zijn er zelfs ook nog 700-Turbo's met 165, 183 en 200Pk)

Dat dacht het balletje in zijn Toyota Corrolla Verso met 177 Pk D4DCAT turbodiesel ook.
Totdat ik hem bij de tientallen stoplicht op de rondweg om Breda elke keer weer voor bleef... Hoe hard hij zijn best ook deed... :lol:

(het scheelt nogal dat ik in elke versnelling bijna 2000 toeren langer kon doortrekken, anders was het niet gelukt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2008 11:30 #737331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Ik wil ook een 2.3 toerbow! :no_comment:

Overigens begin ik wel te merken dat men nog steeds denkt dat alle 300's voor opa/oma's zijn. Vooral met invoegen...

Vanmorgen nog: Ik rij op een 2baans provinciale weg, en de weg splitste daar op. Ik wou naar de rechter baan, maar er zat een auto waar ik niet voorbij kwam. Dus ik laat me iets afzakken en doe mn knipperlicht uit. Maar meneer in zn Audi A6, die daar achter zat, zag dat niet zitten en geeft totaal geen ruimte. Ik had netjes mn pinker uit, en had voldoende snelheid, dus ik ging er tussen. Maar het gevolg was wel dat ik een lichtshow achter me had. Want meneer was blijkbaar niet gediend van die "ouwe bak voor hem".

Of nog erger, een week of 3 geleden, met gevolg zelfs!:

Ik rij in almere op een weg waar ik nog niet geweest was, ik zag het 2baans worden, ik denk: hoppakeetje, doorgassen. Maar na het stoplicht word het weer meteen 1 baans. Ik dus netjes mn pinker uit, en ik wil er tussen... Nou mooi niet dus. Meneer met zn leasebak verleent geen ruimte aan opa-bakken, dus het was kiezen ?f er toch tussen wurmen (wat prima kon overigens, maar erg sociaal was het niet) ?f de vangrail in. Naja vervolgens ging meneer dus helemaal door het lint, en stond ik 1km later met een boze leasebak-rijder langs de kant van de weg.

Hij: "Je hebt me geraakt! M'n hele bumper is aan gort"
Ik kijken, zit er rechts aan zn bumper een scheur dus ik zeg "hoe kan dat, ik voeg van links in"
Hij: "Ja je raakte me over de volle breedte"
Ik: "waar zit de afdruk van mn trekhaak dan?"

En toen wastie ff stil, maar hij bleef aanhouden, dus ik wou de politie gaan bellen dat die maar gingen oordelen, maar dat wou hij niet hebben. Hij zat zoiezo fout door mij geen ruimte te geven...Toen hij vroeg of ik het niet contant wou betalen, zodat er geen verzekering aan te pas zou komen, heb ik niet geantwoord en ben gewoon gaan bellen. En nog geen 10 seconde later zat meneer in de auto en reed weg...

Ik had hem niet geraakt, in zn dromen alleen, want dan had hij zn bumper weer vergoed...

Hij zei ook dat die oude bakken verboden moesten worden, want hij had er alleen maar last van...:S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2008 11:39 #737332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Gewoon medelijden mee hebben. Zijn eigenlijk maar hele zielige mensen. Waarschijnlijk een slecht huwelijk en een baan die hen teveel stress bezorgt. Daarbij nog een een gebrek aan leuke hobby's zorgt ervoor dat men de ganze dag snel geirriteerd is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2008 11:41 #737334 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic regels omtrent andere motorblokken
Het feit dat ze "ge-owned" zijn door een 343 van bijna 30 jaar oud doet ze ook geen goed denk ik! :D
Vandaar dat er meer 300's met grotere motoren op de weg moeten komen...
Dan leren die leaserijders (die overigens zelf verboden moeten worden) wel wat respect te hebben voor die snelle gebakjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2008 11:42 #737335 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken
Een 360 van bijna 25 jaar oud, maar toch...:+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2008 11:52 #737337 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic regels omtrent andere motorblokken
Ah, je was met de GLS op pad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2008 12:05 #737345 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic regels omtrent andere motorblokken

Bodejodel;75611 schreef :
Zo ziet dat er uit, zoek de turbo:



Er staat wel 'Turbo' op het luchtfilter:yesyes:

Kun je wel vervangen voor een zonder dat er op...

16VT FTW;D (in mijn 760 uit 1982:yummie:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets