1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Ik rijd voorlopig nog even op de originele nokkenas.
Eerst over 3 weken APK erop. Daarna verder afstellen en zorgen dat de EGT binnen komt en dat de Boost-control gaat werken. De boost-control zorgt ervoor dat de turbo-druk elektrisch geregeld kan worden. Zo kan bijvoorbeeld de turbodruk (en dus het vermogen van de motor) naar beneden teruggeregeld worden wanneer de uitlaattemperatuur (de grootste begrenzing van deze motor) te hoog wordt. Daarbij kan ook de turbodruk terug worden geregeld bij een te hoog toerental; hierdoor grijpt de toerenbegrenzer weer wat minder hard in.
Zal proberen deze week nog een filmpje te posten met de vlammen uit de uitlaat :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Na vorig jaar april is er niets meer mee gebeurd.......:no:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Afgelopen weken weer bezig geweest aan de Volvo300clubforum's langst lopende tuningsproject :humor:.
Hij rijd weer!
[YOUTUBE]cCit1ciL4So[/YOUTUBE]
Er moet veel aan afgesteld worden en de turbodruk moet nog flink omhoog (is nu slechts 0,5 bar).
Maar helaas eerst wat andere problemen:
1. Wat probleempjes gehad met de benzine aanvoer. Het bleek dat de het benzine-zeefje in de tank vol troep is gaan zitten. Gevolg: benzinedruk te laag en dus reed het ding voor geen meter. Ff zeefje vervangen, probleem opgelost!
2. Daarnaast was het ding nog steeds niet voorzien van een luchtfilter, dus die hebben we er ook meteen opgebeunt.
3. Helaas is er weer een volgend euvel boven komen drijven: de radiateur is lek. Iemand nog eentje liggen? (van een 340 1.7 5.2cm dik)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ovlov 3.6L;252969 schreef : l boven komen drijven: de radiateur is lek. Iemand nog eentje liggen? (van een 340 1.7 5.2cm dik)
Misschien heb ik nog wel een NOS exemplaar nieuw in doos, ik zal hem opmeten hopelijk kom ik er morgen nog aan toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Ik vond een jaar stilstand van mijn project al lang,:humor:
Beter dat er iig vorderingen in komen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;252972 schreef : Misschien heb ik nog wel een NOS exemplaar nieuw in doos, ik zal hem opmeten hopelijk kom ik er morgen nog aan toe.
Ben er nog niet aan toegekomen, zodra ik weer bij de stalling ben ga ik de radiator opmeten en zal ik het hier laten weten. Heb hem een paar jaar geleden van een oud medewerker van nedcar overgenomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nu nog even tijd zoeken om t ding af te gaan stellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een kleine inspectie van de binnenkant van de tank deed mij doen concluderen dat de benzinetank van de binnenkant compleet verroest is. Dus t werd tijd voor een nieuwe tank. Een maatje van me had nog een 340 in de tuin staan, en daar heb ik dus een zo goed als nieuwe benzinetank onderuit gehaald.
Aangezien de oude tankvlotter (en benzine niveau sensor) compleet verrot was, heb ik maar een nieuwe gemondificeerd. Meteen een dikkere aanvoerbuis de tank in.
Enfin; het ding loopt weer als een trein. Op dit moment op een turbodruk van 1 bar. De fuel map klopt aardig, nu de ontstekingsmap. Hiervoor ga ik de hulp inroepen van Helios Racing. Die heeft genoeg ervaring met een tunen van Volvoos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.