1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-01-2014 21:30 #941394
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Succes! Ik ben serieus jaloers op dit project...
Ik twijfel zelf ook om een 1.7 turbo in te bouwen in mijn 340 maar als ik zie wat je allemaal "custom" hebt is het toch wel een duur geintje.
Succes, ik hou deze zeker in de gaten!
Ik twijfel zelf ook om een 1.7 turbo in te bouwen in mijn 340 maar als ik zie wat je allemaal "custom" hebt is het toch wel een duur geintje.
Succes, ik hou deze zeker in de gaten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2014 12:49 #941590
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Opzich zijn het de kosten niet. De gehele auto heb ik opgebouwd voor minder dan 2000 euro (incl aanschaf).
Maar tijd............het kost gigantisch veel tijd
K ga weer eens snel verder. Dadelijk heel het inlaattraject weer eens monteren nadat ik alles uit elkaar had gehaald om "randjes" om het einde van de piping te lijmen om te voorkomen dat de slangen los kunnen klappen:
Hoppa! Gaaank d'rop!
Maar tijd............het kost gigantisch veel tijd
K ga weer eens snel verder. Dadelijk heel het inlaattraject weer eens monteren nadat ik alles uit elkaar had gehaald om "randjes" om het einde van de piping te lijmen om te voorkomen dat de slangen los kunnen klappen:
Hoppa! Gaaank d'rop!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-02-2014 11:45 #942034
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Afgelopen week het gehele inlaat traject compleet gemaakt. Foto's komen snel .
Aan het begin van de week de KDFI (motormanagement) opgezocht en eraan geknoopt. Na een halve week vrij tijd kwam ik erachter hoe moeilijk die software weer in elkaar zat. Sinds gisteren heb ik eindelijk verbinding tussen de Laptop en de MegaSquirt-chip. Helaas had ik geen software (Tunerstudio) die met de firmware om kon gaan welke in de chip zat. Met andere woorden; de firmware moest worden geupdate. Nadeel: k ben de gehele mapping kwijt! Dat betekent dat ik weer vanaf scratch kan gaan beginnen.
Hetgene waar ik het meeste tegenop zie: de auto gestart krijgen. Dat heeft me de vorige week ook een week gekost. Als hij eenmaal loopt dan wordt het een stuk gemakkelijker.
Maargoed; ik heb 3 compleet opgeladen accu's op voorraad staan, nieuwe benzine in de tank gegooid. Let's go!!!!
Aan het begin van de week de KDFI (motormanagement) opgezocht en eraan geknoopt. Na een halve week vrij tijd kwam ik erachter hoe moeilijk die software weer in elkaar zat. Sinds gisteren heb ik eindelijk verbinding tussen de Laptop en de MegaSquirt-chip. Helaas had ik geen software (Tunerstudio) die met de firmware om kon gaan welke in de chip zat. Met andere woorden; de firmware moest worden geupdate. Nadeel: k ben de gehele mapping kwijt! Dat betekent dat ik weer vanaf scratch kan gaan beginnen.
Hetgene waar ik het meeste tegenop zie: de auto gestart krijgen. Dat heeft me de vorige week ook een week gekost. Als hij eenmaal loopt dan wordt het een stuk gemakkelijker.
Maargoed; ik heb 3 compleet opgeladen accu's op voorraad staan, nieuwe benzine in de tank gegooid. Let's go!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-02-2014 23:59 #942230
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Nog altijd is de 343 niet aan de praat te krijgen.
Ben enkele avonden bezig geweest om alle settings af te lopen.
Op dit moment lijkt het een ontstekingsprobleem te zijn (zelfs door de injectoren niet in te laten spuiten en door remreiniger in de inlaat te spuiten is de motor nog niet aan de praat te krijgen).
Zodoende hebben we er een stroboscooplamp erbij gepakt, maar aangezien deze het niet constant doet verdenken we de bobine. Waarschijnlijk is de vonk niet sterk genoeg. Dit kan ook aan de instellingen van de MegaSquirt liggen (dwell time enz.)
Aangezien we alle 3 de accu's leeg hebben gestart kappe we ermee voor vandaag. Morgen is er weer een dag .
We komen langzaamaan steeds verder!
Ben enkele avonden bezig geweest om alle settings af te lopen.
Op dit moment lijkt het een ontstekingsprobleem te zijn (zelfs door de injectoren niet in te laten spuiten en door remreiniger in de inlaat te spuiten is de motor nog niet aan de praat te krijgen).
Zodoende hebben we er een stroboscooplamp erbij gepakt, maar aangezien deze het niet constant doet verdenken we de bobine. Waarschijnlijk is de vonk niet sterk genoeg. Dit kan ook aan de instellingen van de MegaSquirt liggen (dwell time enz.)
Aangezien we alle 3 de accu's leeg hebben gestart kappe we ermee voor vandaag. Morgen is er weer een dag .
We komen langzaamaan steeds verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2014 11:55 #942486
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Na een aantal avonden van veel starten,instellingen wijzigen enz enz hebben we vorige week zondag eindelijk de motor aan de gang gekregen. Heel eventjes waarna hij weer stil viel. De uitlaat stonk enorm en klonk heel gedempt.......ineens schoot het me te binnen: zou er nog een doek in het uitlaattraject achter zijn gebleven. En ja hoor;de turbo zat muurvast. Blijkbaar was er een propje papier achtergebleven in het uitlaatspruitstuk. Nadat de motor de eerste keer aan was geslagen is deze in de turbo terecht gekomen. En aangezien deze helemaal achterin het slakkenhuis terecht was gekomen; was het onmogelijk om hem eruit te krijgen met tang of ijzerdraadje. Vandaar dat ik op het idee kwam om 'm eruit te stoken
[YOUTUBE]kbugSHkRXZQ[/YOUTUBE]
Beetje wasbenzine erin en lucht erbij :yesyes:
Affijn, anderhalve uur later en een liter wasbenzine verder: doek eruit!
Volgende dag nog een paar extra accu's opgescharreld en starten maar!
En hij loopt!
[YOUTUBE]aEa1NxhwRNY[/YOUTUBE]
Vandaag eens verder af gaan stellen!
[YOUTUBE]kbugSHkRXZQ[/YOUTUBE]
Beetje wasbenzine erin en lucht erbij :yesyes:
Affijn, anderhalve uur later en een liter wasbenzine verder: doek eruit!
Volgende dag nog een paar extra accu's opgescharreld en starten maar!
En hij loopt!
[YOUTUBE]aEa1NxhwRNY[/YOUTUBE]
Vandaag eens verder af gaan stellen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2014 14:12 #942489
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat klinkt zeer hoopvol..............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2014 15:23 #942491
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Nice, gefeliciteerd met het overwinnen van de Megasquirt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2014 16:44 #942496
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
knap!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Minder
Meer
22-02-2014 18:57 #942500
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
niet om te zeuren, maar wat vind zo'n turbo van die hitte zonder de koeling van de olie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2014 19:17 #942501
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Wat bedoel je precies?
Qua koeling ben ik opzich niet zo heel bang. De turbo is watergekoeld. Daarnaast zit er nog n externe oliekoeler op (van n 940 turbo). Daarnaast zit er ook nog warmtewisselaar tussen het koelwatercircuit en het oliecircuit. Deze zorgt er niet alleen voor dat de olie sneller op bedrijfstemperatuur is maar ook dat de olie nog eens teruggekoeld kan worden wanneer de externe oliekoeler t niet bij kan houden, de olie teruggekoeld wordt. Het enige wat me nog wel zorgen baart is dat de zuigers geen zuigerkoeling hebben......
Qua koeling ben ik opzich niet zo heel bang. De turbo is watergekoeld. Daarnaast zit er nog n externe oliekoeler op (van n 940 turbo). Daarnaast zit er ook nog warmtewisselaar tussen het koelwatercircuit en het oliecircuit. Deze zorgt er niet alleen voor dat de olie sneller op bedrijfstemperatuur is maar ook dat de olie nog eens teruggekoeld kan worden wanneer de externe oliekoeler t niet bij kan houden, de olie teruggekoeld wordt. Het enige wat me nog wel zorgen baart is dat de zuigers geen zuigerkoeling hebben......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets