Radiateur 360 GLT vervangen

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2013 08:55 #924146 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Radiateur 360 GLT vervangen
Waren de montagerubbers op die auto's dan nog origineel? Er hoort een smalle in, maar de dikke past ook als je de rubbers wat verknipt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2013 09:17 #924150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur 360 GLT vervangen
De rubbers waren origineel, er was ten minste niet in geknipt en zagen er ook niet nieuw uit of zo. Typisch vind ik dat dat al 2 1.7's zijn met dikke grill. Het gaat trouwens over mijn GLE Millionaire, en een 5-deurs GL. Misschien dat de minder luxe versies dan met dunne radiateur zijn geleverd?

Mijn mening over vervangen: altijd een dikke er in zetten, ongeacht of er origineel een dikke of dunne in zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2013 09:56 #924153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur 360 GLT vervangen
ik heb dus ook zo'n dikke radiateur...

Inde 1700 die ik n jaar of 20 geleden gehad heb zat exact dezelfde radiateur en dat was een gewone 5 deurs. Ik wist trouwens niet dat er ook dunnere versies zijn...nooit gezien.
Heb van die auto ooit de radiateur moeten vervangen,zodoende dat ik dat nog weet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2013 14:51 #924168 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur 360 GLT vervangen
dunnere versie komt vooral bij de 1.4 wel eens voor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2013 17:59 #924180 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Radiateur 360 GLT vervangen
ja, omdat die dunne een euro of 20 goedkoper zijn als de dikke en ook passen.
toch is het zo dat bij de overgang naar de brede radiateurs voor de 340 de 1.4 en 360 een radiateur kregen met dezelfde afmetingen en de 1.7 een dunnere; in die lange koelslangen zit al zoveel water.

kijk maar eens in vadis of een willekeurig onderdelenprogramma (partsbase) bij auto's van >MY86
1.4 > 546x343x33 messing/koper
1.7 > 550x366x17 messing/koper
2.0 > 546x343x33 messing/koper (wel ander onderdeelnummer ivm thermoswitchaansluiting)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2013 22:18 #924215 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur 360 GLT vervangen
hm,dan zou mijn radiateur dus eigenlijk een 14 radiateur zijn.......Maar afgezien van de thermoswitch is die dus hetzelfde als ik het zo lees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2013 22:57 #924219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur 360 GLT vervangen
Wel apart dan dat meerdere 1.7's toch een dikke radiateur hebben. Zou er ooit een recall o.i.d. zijn geweest? Of zou Volvo zelf niet zo consequent geweest zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2013 20:02 #924382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radiateur 360 GLT vervangen
Of dat ze uit efficiencyoverwegingen over gegaan zijn op een soort van "one size fits all"oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2013 08:34 #924413 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Radiateur 360 GLT vervangen

Bart Manders;212199 schreef : Of dat ze uit efficiencyoverwegingen over gegaan zijn op een soort van "one size fits all"oplossing.


Zal eerder uit kostoverweging zijn geweest, 1 model radiator, grotere bestelling, lagere prijs, 1 positie op de montagelijn, 1 kartype, geen monteurs die moeten nadenken,....:woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-02-2013 09:20 #924418 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Radiateur 360 GLT vervangen
kosten en efficiency liggen toch in 1 lijn. Effici?nter werken = goedkoper werken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD