Radiateur 360 GLT vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;211878 schreef : Ik wist wel dat je ze kunt laten solderen als er zo'n aansluiting waar de slang op zit is gescheurd.
Als dat het geval is kun je hem zelfs zelf maken!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik vind de prijsverschillen zo fors, terwijl het er op lijkt dat het allemaal uit dezelfde fabriek komt?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De meeste goedkope radiateurs hebben een aluminium koelblok en dat is echt rommel. Gaat niet lang mee.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;211893 schreef : De radiateur van een 360 heeft geen themoswitch dus die van een 340 past niet (tenzij je gaat lopen afdoppen e.d.).
De meeste goedkope radiateurs hebben een aluminium koelblok en dat is echt rommel. Gaat niet lang mee.
Hmmm.Ik heb in mijn 360Turbo dus wel de 1700 radiateur.Met een plug in de aansluiting voor de thermoswitch.Ik kan niet zeggen dat ik iets van koelproblemen heb dus die kun je ook gewoon gebruiken!Ik heb ook nog een watergekoelde turbo.......
Waarom ik die heb gebruikt..gewoon omdat die er veel beter uit zag dan de 360 radiateur die ik ook nog had liggen.Ik had overigens nog een 360 radiateur liggen.Toen ik daar met een luchtspuitje rotzooi uit wilde blazen vlogen de lamellen alle kanten op en had ik alleen nog maar koelkanalen over.Die is in de oudijzer bak gelandt!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

(m.a.w. je hebt in je 360 een radiateur gezet en het gat voor de thermoswitch dichtgemaakt, op welke manier dan ook, maar dat is nou niet bepaald wat de doorsnee 360-rijder zou doen)
- V300 register
- Verbannen
-
Was ook meer om aan te geven dat t qua koelvermogen nix uitmaakt. Maakt de keuze voor onderdelen weer een beetje makkelijker.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;211939 schreef : 1700 radiateur is aanzienlijk dunner als die van een 340/360, dat verschil merk je echt, zeker met een watergekoelde turbo
Daar wil ik even inbreken, want dat blijkt niet altijd het geval. Bij mijn Millionaire ?n een 1.7 op de sloop blijkt er een dikke grill in te zitten. Een andere 1.7 op een sloop had wel een dunne grill, evenals een 340 MkII. Voor de rest heb ik er niet zo op gelet.