vervangen torque tube
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
De motor is reeds verwijderd, bellhouse zit aan de motor, en zal dus moeten worden teruggeplaatst op den duur.
Mijn stappenplan
- kromme torque tube verwijderen
- motor terughangen (los in steunen)
- versnellingsbak lossen, naar achter (moet ondersteund worden, of zit die op rails?)
- nieuwe torque tube monteren op bellhouse
- versnellingsbak terugschuiven, ook monteren aan de tube
- alles vastschroeven, motor aansluiten etc.
Het idee erachter is dat in deze iets omslachtige volgorde bij het terughangen van de motor niet perongeluk de nieuwe torque-tube ook kromgestoten wordt. De andere optie is de versnellingsbak laten zitten. Zo 1,2,3 zal het echter niet gaan. Geduld heb ik, wat inzicht ook wel. Komt goed.
Mijn vraag is vooral: zijn er gemene, verborgen clips of boutjes die ik echt over het hoofd ga zien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik zou de motor pas als laatste terugbouwen, scheelt je een hoop werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
't ventilatorhuis & radiator zijn beide al verwijderd. Geeft dit genoeg speling om zonder wrikken de motor in lengterichting op de as te schuiven? of doe ik er goed aan om de balk met de motorsteunen te verwijderen, alles te positioneren en later van onderaf te monteren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Joris;206750 schreef : Balk met de motorsteunen? je bedoelt de balk met stabilisatorstang? die moet wel los als het blok eruit moet!
De torquetube moet vervangen, het blok is er al uit.
Maar, dat moet na vervangen van de torquetube natuurlijk weer terug.
Nummer 9 op dit plaatje bedoel ik. Met de motorsteunen #8. de stabilizatorstang zit er ook op ja.
Die zit er nu (nog) in. Is dat de vergissing van de vorige eigenaar?
ik kan het niet allemaal even duidelijk verwoorden, de auto staat namelijk niet binnen blikveld.
Ik waardeer al het meedenken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

voor die balk hoef je alleen de vier bouten aan beide kanten los te draaien en hij slingert er zo aan de stabilisator onderuit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Misschien een mooie gelegenheid om de rubbers van de stabistang te vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Joris;206754 schreef : Ja, die balk moet los als het blok eruit gaat.. en nee, die hoort er gewoon in! maar daar zitten geen motorsteunen aan hoor
voor die balk hoef je alleen de vier bouten aan beide kanten los te draaien en hij slingert er zo aan de stabilisator onderuit
met vergissing bedoelde ik dat de vorige eigenaar door het laten zitten te weinig ruimte heeft gehad om het blok er in de lengterichting eruit te werken waardoor de TT nu krom is.
niet dat de stabilisator of die hele balk overbodig is ofzo :+
Goed

- versnellingsbak laten zitten waar 'ie zit.
- oude TT los
- nieuwe erop
- motor terugbouwen
Dan terug naar de hoofdvraag: zitten er nog stiekeme clips of schroefjes in de weg voor ik de oude TT weg kan nemen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de schakelstangen, eigenlijk geen probleem als je eventjes goed kijkt hoe het zit!
de tt zit loeivast aan de bak, het is inbus en is lastig bij te komen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

verder kan ik me niet herinneren dat er problemen waren toen ik met Jos de tt van m'n 345 verving (ja, de aandrijfasjes maar die zijn voor jou niet van toepassing nu)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.