Voorpijp op subframe
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb daarop een advertentie geplaatst voor een voorpijp die origineel-Volvo-B19A is, omdat ik met de oude (roestige) voorpijp nergens last van had. Mijn plan was om bij het vervangen van de koppeling de voorpijp te wisselen voor zo'n NOS-exemplaar. Nu vertelde Bart M. me per mail (Bart, nog bedankt daarvoor!) dat het ook de motorsteun kan zijn die versleten is.
Ik vroeg me af wat nu verstandig is; doorzoeken naar een origineel Volvo pijp en die monteren en hopen dat het probleem (voorlopig) opgelost is, of de motorsteun vervangen?
Indien dat laatste een betere optie is, zijn er adressen die nieuwe motorsteunen hebben? Er staan vele berichten op dit forum over de hydraulische steunen, maar mijn 343 uit 'het tijdperk bloemetjesgordijn' heeft nog massief rubberen steunen.
Hoeveel werk is het om die steunen te vervangen?
Alvast dank!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;193141 schreef : Vind het daarnaast wel erg toevallig dat het probleem zich na het vervangen van de voorpijp pas voordoet.
dat vind ik dus ook! Voor die pijp vervangen is, heb ik er zeker 300 km mee gereden. De auto stond bij Roosendaal (N-

Op het forum staan verschillende verhalen over eventueel verschillende steunen, dus ik ben naar de 345 (modeljaar 1981, B19A) gelopen en heb wat foto's gemaakt. De steunen van die auto zijn prima in orde; ik kan mijn vinger ruim tussen de voorpijp en het subframe krijgen.
Bestuurderszijde:
Passagierszijde:
Zijn dit nu dezelfde steunen als de 360's met Renix ontsteking/van NA modeljaar 1983?
De reden dat ik dit topic nu al start, is dat in mei de 343 uit de stalling komt en dan wordt de koppeling vervangen. Omdat dan de hele uitlaat onder de auto vandaan moet, is het geen extra moeite om een andere voorpijp te monteren. Echter die pijpen liggen niet voor het oprapen, dus als een andere pijp de beste oplossing zou zijn, heb ik nog even de tijd om er eentje te vinden...
Overigens ben ik van plan om met die 343 komende zomervakantie naar Zuid-Duitsland te gaan (kan ik dat ding mooi even uitproberen), dus het is wenselijk om dan met een "vrij hangende" motor rond te rijden...
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Er zitten namelijk geen slobgaten in de onderste bevestigingspunten.
En er zit waarschijnlijk ook te weinig materiaal rond het gat om er een
slobgat van te maken. Dit probleem ondervond ik ook al bij een 86'er.
Kun je het hele zaakje vervangen door iets van na 1986?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-