2.0 carberateur

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 12:37 #826245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2.0 carberateur
Hoge verbruiken heb ik ook veel over gehoord, waar moet ik aan denken? 1:10/1:11 of 1:6/1:7?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 12:44 #826253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2.0 carberateur
geheel afhankelijk van rijstijl een van bovenstaande of iets er tussenin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 12:50 #826257 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2.0 carberateur
1 op 10 is normaal, voor mij dus 1 op 11/12.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-04-2010 13:01 #826258 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2.0 carberateur
Voor jou dus 1:8 ;)

Ik trek zelf redelijk sportief op, ik wil gewoon even dat heerlijke duwtje in de rug voelen van het koppel, maar rij wel gewoon 50 in de 4, bij 60 / 70 al naar de 5 als het druk is etc...

en ik haal makkelijk 1:10!
Laatst met de ALV tot Eindhoven (km of 60) 140 gereden, de rest netjes aan de snelheid gehouden. Op de terug weg hetzelfde, vanaf Eindhoven 140 / 150 gereden, heel even 170....

Gemiddelde op die tank was 1:11,11 waarvan ik 500 km had gereden en mam nog 2 dagen (6 km werk verkeer = onzuinig).
Dus het valt wel mee allemaal ;)
(dit gaat over een injectie dus he)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 13:14 #826260 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 2.0 carberateur
Mijn carburatiegeval heeft een erg netjes verbruik vind ik (1:11).

Je haalt er moeiteloos 1:8 mee, maar 1:11 gaat net zo makkelijk.

Als de zaak goed afgesteld is en je rijdt rustig tot normaal is 1:11 te doen. Als je "erg rustig" gaat rijden kun je met een carburatieversie 1:14 halen, daar ben ik nog altijd van overtuigd (wel op lange afstand).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-04-2010 13:16 #826261 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2.0 carberateur
Jij hebt wel en B19 en geen B200. Geen idee of dat een groot verschil is ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 13:47 #826267 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2.0 carberateur
Mijn huidige 360 haalt met gecombineerd gebruik (overwegend korte stukjes) 1:10. Dit is wat je ook wel moet en mag verwachten bij een 360.
B19A heeft een lagere compressie dan een B200K. Scheelt waarschijnlijk redelijk wat in verbruik.

Eindoverbrenging ed speelt ook best wel een grote rol. Dat geeft misschien ook wel een vertekend beeld wat betreft het zogenaamde goede verbruik van een carb. Volgens het boekje dat ik hier heb liggen (behorende bij een 87er), hebben de carb uitvoeringen allemaal een zwaardere eindoverbrenging dan de injectiemodellen. 3.31:1 vs 3.62:1 (oid) de GLS zou nog een zwaardere eindoverbrenging moeten hebben, 3.25:1.

Dit strookt volgens mij niet helemaal met het idee dat ze allemaal dezelfde eindoverbrenging hebben na '86. Mogelijk is de auto waar het boekje bijhoort nog modeljaar '86.

B230E onderblok, 531 kop, dunne stalen koppakking, tamme nokkenas, goed spruitstuk, goede afstelling icm een zware eindoverbrenging zal waarschijnlijk een heel zuinige 360 opleveren. Wel met 140pk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-04-2010 13:49 #826268 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 2.0 carberateur

Ruben;140392 schreef : B230E onderblok, 531 kop, dunne stalen koppakking, tamme nokkenas, goed spruitstuk, goede afstelling icm een zware eindoverbrenging zal waarschijnlijk een heel zuinige 360 opleveren. Wel met 140pk.


oeh, hebbuh hebbuh :yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 14:02 #826271 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2.0 carberateur
Mijn 360 inj. uit 1987 draait evenveel toeren als m'n 360 carb uit 1986. Zelfde eindoverbrenging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 16:53 #826284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2.0 carberateur
Brandstof verbruik ligt voor 30% aan de bestuurder, als ik het zo hoor is 1:10 haalbaar zowel met injectie als carburatie, bedankt voor de reacties !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD