2.0 carberateur
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Ik trek zelf redelijk sportief op, ik wil gewoon even dat heerlijke duwtje in de rug voelen van het koppel, maar rij wel gewoon 50 in de 4, bij 60 / 70 al naar de 5 als het druk is etc...
en ik haal makkelijk 1:10!
Laatst met de ALV tot Eindhoven (km of 60) 140 gereden, de rest netjes aan de snelheid gehouden. Op de terug weg hetzelfde, vanaf Eindhoven 140 / 150 gereden, heel even 170....
Gemiddelde op die tank was 1:11,11 waarvan ik 500 km had gereden en mam nog 2 dagen (6 km werk verkeer = onzuinig).
Dus het valt wel mee allemaal

(dit gaat over een injectie dus he)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Je haalt er moeiteloos 1:8 mee, maar 1:11 gaat net zo makkelijk.
Als de zaak goed afgesteld is en je rijdt rustig tot normaal is 1:11 te doen. Als je "erg rustig" gaat rijden kun je met een carburatieversie 1:14 halen, daar ben ik nog altijd van overtuigd (wel op lange afstand).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
B19A heeft een lagere compressie dan een B200K. Scheelt waarschijnlijk redelijk wat in verbruik.
Eindoverbrenging ed speelt ook best wel een grote rol. Dat geeft misschien ook wel een vertekend beeld wat betreft het zogenaamde goede verbruik van een carb. Volgens het boekje dat ik hier heb liggen (behorende bij een 87er), hebben de carb uitvoeringen allemaal een zwaardere eindoverbrenging dan de injectiemodellen. 3.31:1 vs 3.62:1 (oid) de GLS zou nog een zwaardere eindoverbrenging moeten hebben, 3.25:1.
Dit strookt volgens mij niet helemaal met het idee dat ze allemaal dezelfde eindoverbrenging hebben na '86. Mogelijk is de auto waar het boekje bijhoort nog modeljaar '86.
B230E onderblok, 531 kop, dunne stalen koppakking, tamme nokkenas, goed spruitstuk, goede afstelling icm een zware eindoverbrenging zal waarschijnlijk een heel zuinige 360 opleveren. Wel met 140pk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ruben;140392 schreef : B230E onderblok, 531 kop, dunne stalen koppakking, tamme nokkenas, goed spruitstuk, goede afstelling icm een zware eindoverbrenging zal waarschijnlijk een heel zuinige 360 opleveren. Wel met 140pk.
oeh, hebbuh hebbuh :yummie:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.