Middendempers 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2009 15:20 #629795 door V300 register
Middendempers 360 is gemaakt door V300 register
Goedemiddag,

Wie kan mij vertellen of de middendemper van een 360 carburateur hetzelfde is als die van een injectie? En of er nog meer verschillen zijn?

Alvast bedankt!:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 15:22 #809531 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Middendempers 360
Welkom hier. Je hebt nog 1 van de weinig overgebleven 360 modellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2009 15:45 #809532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Middendempers 360
Bouwjaar? Type motor? Katalysator? Einddempers zijn sowieso verschillen, middendemper waarschijnlijk ook. Ik heb vorig jaar nog een complete uitlaat gekocht en die was specifiek voor een sedan met carburateur zonder kat. Dus denk er ook aan dat hatchback en sedan verschillend is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 16:04 #809535 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Middendempers 360
enigste verschil sedan/hatch is het eindpijpje die is bij een sedan namelijk langer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-12-2009 16:07 #809536 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Middendempers 360
Glenn heeft een 360GLS uit 1985.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5538

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 16:32 #809544 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Middendempers 360
Injectie heeft een grotere diameter dan een carb.
Eindpot verschilt voor hatch en sedan, en dus ook voor injectie en carb. Er zijn dus 4 mogelijkheden.

Dan heb je een voorpijp voor een kat en een voor zonder kat, en een middendemper voor en zonder kat.

Dus twee voorpijpen, drie middendempers en vier einddempers.

Let er dus op je een middendemper neemt die past op je einddemper. Diameter van de voorpijp is hetzelfde, dus dat past altijd. Middendemper-einddemper echter is een vaste combinatie (wat betreft diameters).

Zo uit mijn hoofd is de diameter voor een carb 4,5 cm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 16:40 #809547 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Middendempers 360
Ik ben net ff mijn magazijn met nieuwe onderdelen in gelopen en ontdekte:
- 3 verschillende opangsystemen achter middendemper,
- 2 verschillende maten middendemper: lengte/dikteverschil
- 2 verschillende maten opening naar einddemper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 17:25 #809561 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Middendempers 360
Uitlaat 360 sedan is zelfde als hatch. Alleen verschil carb/injectie. Enigste verschil is het eindpijpje (onder mijn GLT zit namelijk een hatch set, en heb een los eindpijpje sedan besteld)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2009 17:46 #809567 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Middendempers 360
Aftermarket dempers hebben vaak ook andere vormen/diameters/ophangpunten. Het past in principe altijd (behalve hatch en sedan dus) maar het ziet er anders uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2009 17:56 #809569 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Middendempers 360
Aha... duidelijk... :P
Als iemand dan misschien een middendemper heeft liggen voor een 360 GLS carburateur sedan uit 1985 hoor ik het graag haha :D
Behoorlijk irritant dat er zo veel verschillen zijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD