Help!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Over de rotor heb ik nog een vraag.
Hij had in de computer gekeken en een rotor met begrenzer besteld. Deze zou voor mijn auto geschikt zijn. Dat was niet zo. Hij was te groot. Ik ben even terug geweest en heb een rotor meegenomen die soortgelijk is aan de gene die er in zat... Die heeft dus geen begrenzer. Waar dient dit voor... hij zei iets met over snelheden. Was het een fout van de computer, is die rotor misschien voor een ander type motor?
- V300 register
- Verbannen
-
Sid340;119577 schreef : Ja hij reed echt heerlijk. Zelfs beter dan hij ooit gedaan heeft, maarja dat kan ook psychisch zijn
Zelf koop ik mijn automaterialen altijd bij Bebber in Nijmegen. Omdat ze daar echt de meest fijne service hebben. Het zijn ook hele vriendelijke meedenkende mensen.
De bougiekabels zijn van Commercial Ignition, de verdelerkap en rotor zijn van Hans Pries Topran.
@ Jos, ja dat hoop ik zeker! Maar omdat te meten moet ik mijn tellertje nog vervangen, die kilometer en de dagteller werken nog steeds alleen maar als ze er zin in hebben.
Psychisch? Ik denk het niet. Met slecht werkende onsteking kan je motor echt belabberd lopen zonder dat je door hebt hoe slecht het eigenlijk is. Kijk maar naar de 360 van Jan.
Als het dan opeens 100% in orde is merk je een wereld van verschil.
Ik kan trouwens ook iedereen aanraden om eens in je Olving manual alle afstelmogelijkheden van je motor te bekijken en uit te voeren:
-Ontsteking met stroboscoop op tijd zetten
-Gasklep afstellen op 2 punten
-Ontstekingsvolgorde in orde maken (:f)
etc...
Daar ga je ook een hoop van merken waarschijnlijk.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Sid340;119584 schreef : Over de rotor heb ik nog een vraag.
Hij had in de computer gekeken en een rotor met begrenzer besteld. Deze zou voor mijn auto geschikt zijn. Dat was niet zo. Hij was te groot. Ik ben even terug geweest en heb een rotor meegenomen die soortgelijk is aan de gene die er in zat... Die heeft dus geen begrenzer. Waar dient dit voor... hij zei iets met over snelheden. Was het een fout van de computer, is die rotor misschien voor een ander type motor?
zou er op moeten, betekend dat je de verkeerde verdelerkap hebt.
die rotor is n.l. voor de toerenbegrenzing
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien was er iets met de computer want hij had ook een luchtfilter op kenteken besteld en dat was zo'n dunne platte als die in de andere 2 liters zit en niet zo'n hoge ovale.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;119601 schreef : zou er op moeten, betekend dat je de verkeerde verdelerkap hebt.
die rotor is n.l. voor de toerenbegrenzing
toerenbegrenzing zit bij de volvo's (indien aanwezig) in de RENIX. die houdt gewoon op met vonken boven een bepaalde frequentie.
toerenbegrenzing op de ouderwetse manier (dus met een centrifugaal verschuivend contact in de rotor) is nooit OEM toegepast geweest bij de 3-serie. vind het dus niet gek dat zo'n rotor niet past.
misschien is dat een onderdeel wat bij renault wel gebruikt is, daar weet ik niet genoeg van om wat over te kunnen zeggen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
antiekeradio;119617 schreef : toerenbegrenzing zit bij de volvo's (indien aanwezig) in de RENIX.
dat leek mij ook ja, maar in een ouder bericht ergens hier op 't forum stond toch echt wat anders..
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Bij m'n injectie was de nieuwe bobinekabel vanaf het begin al slecht. Duurde even voordat ik dat in de gaten had, want hij was immers nieuw. Na een paar keer niet willen starten toch maar vervangen.