Help!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2009 16:42 #796582 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!
Ps: Aan het kabeltje dat van de renix naar de verdelerkap loopt zit bij het aansluitpunt voor op de renix zelfs een klemmetje om te voorkomen dat hij los schiet, dat zat bij de andere set helaas niet (bougiecord...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2009 17:05 #796585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!
Wat ik ook nog wilde vermelden. Het meeste hebben ze op voorraad, zo niet dan is het de volgende dag al om 9.00 binnen.

Over de rotor heb ik nog een vraag.
Hij had in de computer gekeken en een rotor met begrenzer besteld. Deze zou voor mijn auto geschikt zijn. Dat was niet zo. Hij was te groot. Ik ben even terug geweest en heb een rotor meegenomen die soortgelijk is aan de gene die er in zat... Die heeft dus geen begrenzer. Waar dient dit voor... hij zei iets met over snelheden. Was het een fout van de computer, is die rotor misschien voor een ander type motor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2009 17:13 #796587 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!

Sid340;119577 schreef : Ja hij reed echt heerlijk. Zelfs beter dan hij ooit gedaan heeft, maarja dat kan ook psychisch zijn ;)
Zelf koop ik mijn automaterialen altijd bij Bebber in Nijmegen. Omdat ze daar echt de meest fijne service hebben. Het zijn ook hele vriendelijke meedenkende mensen.
De bougiekabels zijn van Commercial Ignition, de verdelerkap en rotor zijn van Hans Pries Topran.

@ Jos, ja dat hoop ik zeker! Maar omdat te meten moet ik mijn tellertje nog vervangen, die kilometer en de dagteller werken nog steeds alleen maar als ze er zin in hebben.


Psychisch? Ik denk het niet. Met slecht werkende onsteking kan je motor echt belabberd lopen zonder dat je door hebt hoe slecht het eigenlijk is. Kijk maar naar de 360 van Jan.
Als het dan opeens 100% in orde is merk je een wereld van verschil.
Ik kan trouwens ook iedereen aanraden om eens in je Olving manual alle afstelmogelijkheden van je motor te bekijken en uit te voeren:
-Ontsteking met stroboscoop op tijd zetten
-Gasklep afstellen op 2 punten
-Ontstekingsvolgorde in orde maken (:f)
etc...
Daar ga je ook een hoop van merken waarschijnlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2009 21:40 #796602 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help!

Sid340;119584 schreef : Over de rotor heb ik nog een vraag.
Hij had in de computer gekeken en een rotor met begrenzer besteld. Deze zou voor mijn auto geschikt zijn. Dat was niet zo. Hij was te groot. Ik ben even terug geweest en heb een rotor meegenomen die soortgelijk is aan de gene die er in zat... Die heeft dus geen begrenzer. Waar dient dit voor... hij zei iets met over snelheden. Was het een fout van de computer, is die rotor misschien voor een ander type motor?


zou er op moeten, betekend dat je de verkeerde verdelerkap hebt.

die rotor is n.l. voor de toerenbegrenzing

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2009 23:20 #796613 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!
Ik heb geprobeerd of de rotor er op kon maar hij paste niet in dat sleufje en het gat was te groot waar hij overheen moest vallen. Nu heb ik dezelfde rotor als die er in zat... Die past perfect.
Misschien was er iets met de computer want hij had ook een luchtfilter op kenteken besteld en dat was zo'n dunne platte als die in de andere 2 liters zit en niet zo'n hoge ovale.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 04:15 #796618 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!

AvdAkker;119601 schreef : zou er op moeten, betekend dat je de verkeerde verdelerkap hebt.

die rotor is n.l. voor de toerenbegrenzing


toerenbegrenzing zit bij de volvo's (indien aanwezig) in de RENIX. die houdt gewoon op met vonken boven een bepaalde frequentie.


toerenbegrenzing op de ouderwetse manier (dus met een centrifugaal verschuivend contact in de rotor) is nooit OEM toegepast geweest bij de 3-serie. vind het dus niet gek dat zo'n rotor niet past.

misschien is dat een onderdeel wat bij renault wel gebruikt is, daar weet ik niet genoeg van om wat over te kunnen zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 08:22 #796627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!
Bij Bebber wisten ze ook zeker dat ik contactpunten moest hebben. Maar verder een prima zaak een aardige gasten. Ik heb wel een keer een verkeerd oliefilter meegekregen en dat was wel balen als je daar achter komt als je de olie al hebt afgetapt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 09:43 #796632 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help!

antiekeradio;119617 schreef : toerenbegrenzing zit bij de volvo's (indien aanwezig) in de RENIX.


dat leek mij ook ja, maar in een ouder bericht ergens hier op 't forum stond toch echt wat anders..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 10:57 #796634 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Help!
Zo zie je maar weer... iets kan er best nog goed en nieuw uitzien, maar kan toch versleten zijn! En als je ontstekingsdelen vervangt, zou ik gelijk alles vervangen, dus in jouw geval ook nog de bougies. Dan weet je gewoon zeker dat het goed is. Tevens, als er nog iets mis is, bijv. mengselverhouding of ontsteking, dan kun je dat over een tijdje aan de nieuwe bougies goed zien. De oude zijn al zwart, dus daar zie je niets meer aan. Ook heb je nu 1 bougie(die van de 4e niet-werkende cilinder) die minder werk heeft verricht dan de anderen, en het lijkt me beter om de 4 bougies 'gelijk' te verslijten. Daar bovenop komt nog dat bougies absoluut niet zo duur zijn. Ik zeg: doen!;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 11:25 #796636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help!
Bougies 18 euro origineel Volvo, da's toch geen geld???

Bij m'n injectie was de nieuwe bobinekabel vanaf het begin al slecht. Duurde even voordat ik dat in de gaten had, want hij was immers nieuw. Na een paar keer niet willen starten toch maar vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD