dynamo vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kan m'n V-snaren tegenwoordig aan stukken gespleten van de straat oprapen.
Het ronddraaien van de dynamo is geblokkeerd, waardoor er een gigantische hoeveelheid wrijving ontstaat tussen de v-snaren en de dynamo en de snaren knappen. De accu laadt niet bij.
Na het knappen van 1 keer 2 V-snaren en 1 keer 1 V-snaar (de laatste al na het rijden van 100 meter) heb ik de spanning van de laatste V-snaar sterk verminderd en ben ik gelukkig thuisgekomen (ca. 25 km), zonder bijladen van de accu, maar gelukkig genoeg spanning om de waterpomp en de ventilator aan de voorkant aan het werk te houden.
Ook is het piepende geluid bij niet draaiende dynamo geheel verdwenen (zie topic "stuk karton in ventilator"). Ik heb nu een heel sterk vermoeden dat het stuk karton in de dynamo is geslagen (ik heb even gekeken en dit is zeer goed mogelijk, omdat dat deze open in aan de voorkant) en dat daardoor nu e.e.a. geblokkeerd is geraakt.
Anyway, ik moet nu de dynamo vervangen. Ik heb gekeken in de vraagbaak en dit is volgens mij een piece of cake, mits ik geen soldeervaardigheden nodig heb voor het terugaanbrengen van de elektrische bedrading. Enig advies hierover (volvo 360, 2.0)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
www.webdealauto.com/p203873/Alternateur_...30/product_info.html
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Wat een pech heb je zeg
- V300 register
- Verbannen
-
Heb net de dynamo er uit kunnen wurmen. Wat een gehannes is dat, die bevestigingsbout is veel langer dan de ruimte die je hebt om hem er uit te krijgen, zodat je alles helemaal scheef moet trekken.
De bladen van de dynamo zitten moervast. Zelfs met een hamer is er geen beweging in te krijgen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Succes met de nieuwe dynamo, ik kon er zo gauw geen vinden toen ik in Frankrijk was...
Bewaar dat vastgelopen geval wel trouwens, altijd leuk om open te maken!
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;116568 schreef : Jemig, je hebt er wel geluk mee zeg! Ongelooflijk.
Succes met de nieuwe dynamo, ik kon er zo gauw geen vinden toen ik in Frankrijk was...
Bewaar dat vastgelopen geval wel trouwens, altijd leuk om open te maken!
Bestellen via internet gaat goed, hopelijk.
Ik zou 'm graag openmaken, kijken of inderdaad stukken karton zijn terug te vinden (dat moet haast wel), maar er zit volgens mij statiegeld op.
Erg veel geluk dat ik nog ben thuis gekomen btw... die ene V-snaar die er nog omheen zat was ook op 1 plek bijna helemaal door. Ik denk dat ie het geen km langer uitgehouden zou hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn heel veel verschillende dynamo's te bestellen van verschillende merken die allemaal zouden moeten passen (bij elkaar een stuk of 10). Zijn die allemaal geschikt of zijn er kleine verschillen die het net niet passend kunnen maken?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het merk en model weet ik niet uit m'n hoofd (iemand anders wel?), moet ik morgen even opzoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;116583 schreef : Het voornaamste herkenningspunt is dat jij een poelie nodig hebt waar 3 snaren overheen kunnen lopen (de derde is voor airco).
Het merk en model weet ik niet uit m'n hoofd (iemand anders wel?), moet ik morgen even opzoeken.
Over mijn huidige poelie van de dynamo kunnen geen 3 snaren lopen. Alleen op de aandrijfpoelie zit een poelie waar 3 snaren overheen kunnen lopen.